Використання онлайн-інструментів у процесі формування інфомедійної грамотності
Викладач: кандидат педагогічних наук, доцент Бакаленко Ірина Миколаївна
Кафедра: української літератури, навчальний корпус № 2, 232 аудиторія (2й поверх)
Email: irinabakalenko1970@gmail.com
Телефон: (061) 289-12-75 (кафедра), (061) 289-12-94 (деканат)
Facebook Messenger: https://www.facebook.com/irina.bakalenko/
Про курс «Використання онлайн-інструментів у процесі формування інфомедійної грамотності»
Метою курсу є формування практичних знань, умінь та навичок:
@ безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп’ютерно опосередковане спілкування, Інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій;
@ використання різноманітних онлайн-інструментів у процесі формування інфомедійної грамотності.
Основні завдання:
- дати уявлення про сучасні ЗМІ і пояснити роль медіаграмотності в глобалізованому інформаційному світі;
- дати базові знання у сфері медіа, ознайомити студентів із найрозповсюдженішими видами маніпуляцій і пропаганди, надати базові інструменти перевірки інформації та формування критичного мислення;
- сформувати практичні навички використання медіапродуктів у професійній діяльності;
- дати уявлення про принципи та шляхи формування інфомедійної грамотності;
- сформувати практичні навички використання онлайн-інструментів у процесі інфомедійної грамотності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент може набути таких компетентностей:
повинні знати:
- роль медіа у формуванні картини світу;
- зміст основних понять у сфері медіакультури та основні принципи формування медіакультури;
- правила спілкування в інформаційному суспільстві та методи захисту від можливих негативних впливів у процесі масової комунікації;
- аспекти медіаграмотності;
- зміст та специфіку основних форм медіаосвітньої діяльності;
- шляхи формування інфомедійної грамотності;
- алгоритми використання онлайн-інструментів у процесі формування інфомедійної грамотності.
повинні уміти:
- здійснювати аргументований критичний огляд аудіовізуальної та друкованої інформації та виявляти маніпулятивний контент медіа;
- аналізувати медійні матеріали на предмет їх правдивості та об’єктивності;
- розшифровувати та використовувати закодовану в медіа інформацію;
- оцінювати зміст, форму і стиль аудіовізуальної та друкованої інформації;
- самостійно створювати медіапроєкти та медіапродукти в галузі медіаосвіти;
- використовувати онлайн-інструменти у процесі створення медіапроєктів і медіапродуктів та формування інфомедійної грамотності;
- безпечно працювати в Інтернеті.
СПЕЦИФІКА ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «Використання онлайн-інструментів у процесі формування інфомедійної грамотності»
Заняття будуть проходити у форматі тренінгів та воркшопів
(у мультимедійних аудиторіях з використанням комп’ютерної техніки)
Мінімум теорії – максимум практики