Topic outline

  • Загальне

    Укладач курсу - Малина Олена Григорівна, к. психол. н., доцент кафедри психології, Запорізький національний університет.

    http://sites.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view_details&news_id=37479&lang=ukr&news_code=malina-olena-grigorivna

    Освітньо-професійна програма Другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія галузь знань 05 Соціальні та поведінкові науки

    Рівень вищої освіти:  другий (магістрерський)

    Рік підготовки 2

    Загальна кількість годин – 120 (Лекції 14 год.; практичниих 28 год.;Самостійна робота 78 год)

    Вид підсумкового контролю:  залік (2 год)

    Наразі в умовах ведення війни особливої актуальності набуває діяльність психолога, спрямована на психологічне забезпечення військової служби під час бойових дій; психологічний супровід особового складу під час відновлення у місцях постійної дислокації; психологічну допомогу військовим ветеранам та членам їх сімей під час їх реабілітації та реадаптації; психологічну підтримку цивільного населення і внутрішньо-переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України. 

    Мета дисципліни «Технології надання соціально-психологічної допомоги» – набуття особистісної готовності здобувачів освіти до майбутньої професійної діяльності через формування у них узагальненої системи знань і навичок про сутнісні аспекти теоретичних та практичних основ надання соціально-психологічної допомоги постраждалим у сучасних умовах війни в Україні 

    Завдання дисципліни: 

     – набуття методологічної компетентності: опанування системою теоретикометодологічних знань щодо сутності, категоріального апарату, методологічних принципів, підходів та методів системи надання соціально-психологічної допомоги; 

    – набуття та розвиток професійної компетентності: вміння використовувати сучасні технології надання соціально-психологічної допомоги у практиці роботи з різними категоріями постраждалих внаслідок воєнних дій в Україні; 

    – набуття та розвиток інформаційної компетентності: готовність аналізувати, інтерпретувати, систематизувати, критично оцінювати інформацію в процесі реалізації фахової соціально-психологічної допомоги.

    Дисципліна «Технології надання соціально-психологічної допомоги» логічно й змістовно-методично пов'язана з дисциплінами «Психологія травмуючих ситуацій», «Психодіагностика», «Індивідуально-психологічне консультування», «Группова психотерапія та психокорекція», «Актуальні проблеми психології», "Патопсихологія".

    Інформаційні ресурси 

    • Наукова бібліотека ЗНУ каталог. URL : https://ebooks.znu.edu.ua

    • Бібліотека українських підручників. URL : https://pidruchniki.com/psihologiya/ 

    • Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського. URL : http://dnpb.gov.ua/ua/ 

    • Електронна бібліотека НАПН України. URL : http://lib.iitta.gov.ua/ 

    • Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України «Актуальні проблеми психології» . URL : http://www.appsychology.org.ua/index.php/ua/ 

    • Науковий журнал «Психологічний часопис» Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. URL : http://www.apsijournal.com/index.php/psyjournal/about 

    • Наукові видання Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, підготовлені за результатами фундаментальних досліджень (доступні для завантаження в форматі PDF) . URL : http://inpsy.naps.gov.ua/info/273/ 

    • Наукометричні фахові видання з психології. URL : http://inpsy.naps.gov.ua/info/272/ 

    • Національна бібліотека України. імені В. І. Вернадського. URL : http://www.nbuv.gov.ua/ • Сайт Інституту соціальної та політичної психології НАПН України. URL : http://ispp.org.u


  • Методичні матеріали до практичних, семінарських занять та самостійної роботи

    Теми практичних занять

    Змістовий модуль

    Назва теми

    Кількість годин

    ден.

    заоч.

    1

    Психологічний вплив екстремальних ситуацій на особистість та виникнення специфічних емоційних станів під час збройних конфліктів.

    2

    4

     

     

     

    4

    1

    Специфіка психологічної допомоги різним категоріям постраждалих під час російсько-української війни

    2

    2

    Поняття бойової психічної травми та специфіка роботи з нею у учасників бойових дій

    4

    4

    2

    Технології соціально-психологічного відновлення учасників бойових дій.

    4

    4

     

     

    4

    3

    Проблеми психосоціальної адаптації військових ветеранів і шляхи психологічної підтримки процесу поступового повернення до мирного життя у сімейній взаємодії.

    4

    3

    Психологічні технології роботи з горем і втратою.

    4

    4

    4

    Психологічне забезпечення адаптації військовослужбовців до відновлення життєвого поведінкового стереотипу цивільного життя.

    4

    4

    4

    Психологічні технології попередження та подолання проявів агресивної, адиктивної, суїцидальної поведінки.

    4

    4

    Разом

    28

    32

     

     

     


  • Поточне оцінювання

    Поточне оцінювання (60 балів) включає: самостійну роботу (32 бали); атестаційний проміжний контроль (8 балів), тестування (10 балів); індивідуальні завдання (10 балів)

  • Підсумковий контроль (залік)

    Підсумковий контроль включає теоретичну складову - тести (20 балів) та практичну складову - підсумкові завдання (20 балів)