Introduzione
Читання – складна операційна навичка, що потребує узгодження великої кількості розумових процесів. Щоб навчитися читати, різні частини головного мозку дитини мають бути сформовані та працювати злагоджено. Зокрема, велика роль у вмінні читати належить міжпівкульній взаємодії. Інакше виникають труднощі у навчанні читання, коли дитина знає букви, але ніяк не може скласти з двох звуків склад, або ж коли уже розуміє як читати складами, але їй не вдається навчитися читати цілими словами.
Великі об’єми нової інформації, яку повинна опрацьовувати дитина (а тим більше, школяр) протягом кожного дня, змушує і батьків, і педагогів, і навіть лікарів, особливо тих, хто довгий час взаємодіяв із дітьми з особливостями розвитку, шукати, розробляти, оволодівати ефективними методиками розвитку в основі яких і є читання та письмо.
Навчання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку повинно відбуватися з урахуванням їх індивідуальних особливостей, а саме відповідно з когнітивним стилем дитини. У процесі обстеження і пробного корекційного навчання необхідно з´ясувати: аналітичний чи синтетичний тип сприймання і засвоєння інформації домінує у дитини.
Тому метою курсу є ознайомлення студентів з сучасними методиками навчання читання та письма.
Завдання курсу:
1. Ознайомити студентів з теоретичними основами навчання дітей читанню та письму.
2. Сформувати уявлення про сучасні методики навчання читанню та письму дітей передшкільного й молодшого шкільного віку.
3. Ознайомити студентів з особливостями вибору методів навчання та можливими проблемами, які можуть виникнути у дітей під час формування навичок читання та письма.
викладач Соха Наталія Володимирівна (кафедра соціальної педагогіки та спеціальної освіти)
nsokha031@gmail.com