Завдання вчителя – створити дидактичні та психологічні умови для формування логічного мислення учнів, організувати освітній процес так, щоб учень мав можливість і, головне, бажання проявити свою інтелектуальну та пізнавальну активність, свою індивідуальність.
Наявність і степінь сформованості логічного мислення характеризують:
1) здатність абстрагувати поняття від дійсності, формувати й перебирати альтернативні гіпотези;
2) здатність робити предметом аналізу власну думку;
3) здатність виконувати логічні операції (порівняння, аналіз, синтез, узагальнення, конкретизація);
4) уміння класифікувати висловлювання за їх логічним типом;
4) уміння оперувати значеннями слів «і», «або», «не» й словосполучень «якщо…, то…», «тоді й тільки тоді, коли…», поняттями «необхідно», «достатньо», «необхідно й достатньо»;
5) уміння сформулювати в стверджувальній формі заперечення складних речень із кванторами;
6) уміння перевірити правильність міркування, виявити грубу логічну помилку;
7) знання найбільш уживаних способів доведення.
В цьому курсі обговорюватимуться сучасні методики формування логічного мислення учнів профільної школи, разом будемо конструювати змістовні приклади, спостерігати й аналізувати фрагменти уроків.
- Викладач: Стєганцева Поліна Георгіївна