Опції зарахування

Дисципліна “Стратегічне управління” спрямована на формування у студентів теоретичних знань та вироблення практичних навичок щодо системи управління комерційними структурами, яка об'єднує всі господарські процеси в єдиний налагоджений керований механізм та здатна запобігти проникненню кризових явищ у функціонування й розвиток суб'єктів господарювання і не допустити розповсюдження їхніх негативних наслідків.

Метою викладання навчальної дисципліни «Стратегічне управління» є  вивчення сутності й особливостей стратегічного управління, формування знання теоретико-методологічних аспектів та навичок практичного застосування способів і методів формулювання стратегій, розробки стратегічних планів, проектів і програм, створення системи стратегічного управління та забезпечення її ефективного функціонування в динамічному ринковому середовищі; ознайомлення з вітчизняним і закордонним досвідом застосування стратегічного управління.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Стратегічне управління» є:

-    визначити принципи формулювання цілей організації, схарактеризувати найпоширеніші та найновіші моделі та методи розробки системи стратегій у вигляді "стратегічного набору" з урахуванням вибраної політики ведення бізнесу в межах ефективної системи прийняття стратегічних управлінських рішень;

-    обґрунтувати необхідність розробки стратегічних планів, проектів та програм як інструментів реалізації стратегій, формування підсистеми стратегічного планування на підприємстві для забезпечення безперервності цього процесу, а також взаємозв’язку стратегії та тактики управління;

-    обґрунтувати основні вимоги до побудови системи стратегічного управління підприємствами, що функціонують у перехідних економіках;

-    проаналізувати особливості функціонування окремих підсистем підприємства в стратегічному режимі, а також запропонувати підходи до перебудови організаційно-економічного механізму функціонування підприємств, включаючи організаційне, фінансове, соціально-психологічне та інформаційно-аналітичне забезпечення виконання стратегічних планів, проектів та програм, формування єдиної, ефективної системи стратегічного управління.

-    Після вивчення дисципліни студенти набудуть основних професійних компетентностей, що полягають у здатності до

-    вибору обґрунтованого підходу до формування і реалізації стратегії,

-    аналізу внутрішнього і зовнішнього середовища,

-    вибору виду стратегій, що формують стратегічний набір,

-    визначення необхідності здійснення стратегічної організаційної реорганізації,

-    оцінювання стратегічного потенціалу підприємства,

-    здійснення стратегічного контролю результатів упровадження стратегій,

-    мотивування працівників підприємства щодо участі в процесі стратегічного управління.

У результаті вивчення навчальної дисципліни у студентів повинні бути сформовані вміння:

-    формулювати методологічні основи стратегічного управління;

-    виділяти етапи розробки та реалізації стратегії;

-    формулювати місію та цілі організації;

-    аналізувати зовнішнє та внутрішнє середовище організації;

-    проводити SWOT-аналіз.

-    формулювати базові стратегії;

-    визначати стратегічні альтернативи;

-    визначати критерії оцінки стратегічних альтернатив;

-    формулювати конкурентні та функціональні стратегії.

-    користуватися законодавчою, нормативно-довідковою інформацією в процесі розробки та реалізації стратегії організації;

-    використовувати методи стратегічного управління та спеціальну літературу;

-    розробляти систему планів організації;

-    розробляти основні напрямки діяльності організації;

-    розробляти плани розвитку організації та тактичні плани;

-    розробляти програми і плани – проекти;

-    здійснювати техніко-економічне обґрунтування стратегії розвитку організації;

-    комунікації:

-    ефективно формувати комунікативний процес при формуванні, виборі та реалізації стратегії;

-    здійснювати комунікації за всіма рівнями і функціональними зонами управління у внутрішньому середовищі підприємства;

-    здійснювати ефективні комунікації між підприємством і суб'єктами зовнішнього середовища, а саме: споживачами, партнерами, конкурентами, представниками владних структур;

-    автономність і відповідальність:

-    здатність до самостійного вибору методів, необхідних для

-    використання в процесі прийняття стратегічних управлінських рішень;

-    здатність до прийняття відповідальності за отримані результати в

-    процесі стратегічного управління.

Кредити: 3
Семестр: 123
Гості не можуть отримати доступ до цього курсу. Будь ласка, увійдіть.