Схема розділу




    •  Метою вивчення дисципліни «Теоретико-методологічні засади гендерної освіти» є формування у студентів цілісного розуміння принципів гендерної рівності в освітньому процесі та розвитку гендерної соціалізації, а також розвиток практичних навичок і вмінь для впровадження отриманих знань у сфері гендерної освіти в реальні педагогічні ситуації та застосовувати гендерночутливий підхід у професійній діяльності. Курс «Теоретико-методологічні засади гендерної освіти» охоплює ключові аспекти гендерної рівності та гендерної соціалізації в освітньому процесі. Він спрямований на глибоке розуміння, як освітня система впливає на формування гендерних ролей, а також як запобігати гендерній дискримінації та насильству в освітніх закладах. Курс важливий тому, що гендерна рівність є невіддільна  частина сучасного суспільства. Освіта відіграє ключову роль у формуванні уявлень про гендерні ролі, а також може бути інструментом подолання гендерних стереотипів. Формування гендерної компетентності сприяє створенню рівноправного середовища для всіх учасників освітнього процесу. Сучасний ринок праці вимагає від фахівців високого рівня гендерної чутливості та вміння застосовувати інтерактивні технології у сфері освіти. Знання з гендерної освіти допомагають фахівцям відповідати запитам на соціальну відповідальність, етику та створення інклюзивного робочого середовища. Без знань з гендерної освіти фахівець ризикує підтримувати гендерні стереотипи та не помічати гендерних нерівностей у власній професійній діяльності. Це знання необхідне для створення рівноправного та інклюзивного середовища, що є важливим аспектом успішної кар'єри

  • Т.П. Голованова у  1990 р. захистила кандидатську дисертацію «Підготовленість випускників середньої школи до сімейного життя: (на матеріалі шкіл міста і села)», за спеціальністю: 13.00.01 – Теорія та історія педагогіки.

    З 1988 по 1991 р. працювала асистентом, старшим викладачем кафедри педагогіки та психології. У 1996 р. отримала вчене звання доцента кафедри педагогіки. З 2007 р. працюю доцентом кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності.

    Поєднання фахової, практичної та громадської діяльності:

    1. Керівниця центру гендерної освіти факультету СПП .
    2. Заступниця голови ГО "РАДОСЛАВА"

    • Підготувати 1 доповідь та 1 презентацію на  тему:

      Гендерні дослідження в освіті.

      Гендерні дослідження в психології

      Рекомендовані посилання:

      1.       Гендерні дослідження: прикладні аспекти : монографія / за наук. ред. В. П. Кравця. Тернопіль : Навчальна книга-Богдан, 2013. 448 с.  URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi51/0039617.pdf.

      2.        Ткалич М. Г.  Гендерна психологія : навч.-метод. посіб. Запоріжжя : ЗНУ, 2007. 80 с. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/metodychky/2007/4kvartal/gender.pdf.

      5.        Формування у молоді гендерно-відповідальної поведінки (на прикладі українських ВНЗ) : навч. посіб.-зб. кращих практик . URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi40/0031438.pdf.


    • Вимоги до есе. 1. Обсяг — 2 сторінки тексту. Максимальна кількість балів за 1 есе – 5, які нараховуються за виконання таких частин роботи: правильне визначення основної проблеми – 1 б.; правильне визначення мети та завдань – 1 б.; логічність, послідовність викладення матеріалу – 0,5 б.; самостійно проведений аналіз цієї проблеми – 1 б.; доцільність запропонованих висновків – 1 б.; дотримання вимог есе – 0,5 б. 

    • Увага, це питання щодо усного опитування!