ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧА
Відомо, що на сучасному ринку продажем товарів та послуг
займаються не тільки і не стільки виробники, скільки торгово-посередницькі
організації, і тому всім їм необхідні знання про споживача, його поведінку,
процеси прийняття рішень споживачем, фактори, що спонукають його до
придбання товарів (послуг), і фактори, що зумовлюють конкретний вибір.
Знання про те, як саме споживачі обирають конкретні товари серед
низки аналогів, дають можливість пристосовуватися до поведінки споживача.
Однак в певних умовах можна також ефективно управляти його поведінкою,
і маркетинг має значний арсенал засобів такого управління.
Наука про поведінку споживача охоплює широку область: це наука про
процеси, що відбуваються, коли індивіди або групи вибирають і придбають
товари і послуги, користуються ними і позбавляються їх з метою задоволення
своїх потреб. Раніше цей предмет називали поведінкою покупця, приділяючи
основну увагу взаємодії між споживачами і виробниками у момент придбання товару (обміну). Нині більшість маркетологів визнають, що процес
споживання є розтягнутим у часі і не обмежується тільки обміном, коли
споживач віддає гроші і натомість отримує товар або послугу