Опис дисципліни
Програма вивчення навчальної дисципліни «Основи інноваційної діяльності» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістрів спеціальності 073 Менеджмент, освітньо-професійна програма Управління проектами.
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Основи інноваційної діяльності» є сутність та особливості інноваційної діяльності підприємства у ринкових умовах.
Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна «Основи інноваційної діяльності» базується на знаннях таких дисциплін: «Економіка підприємства», «Мікроекономіка», «Макроекономіка», «Економіка підприємства», «Основи менеджменту», «Інвестування», «Фінанси», «Менеджмент», «Маркетинг», які створюють методологічне підґрунтя для опанування положень вказаної дисципліни. У свою чергу набуті студентами знання та навички з курсу «Основи інноваційної діяльності» будуть необхідні їм при написанні кваліфікаційної роботи магістра.
Програма навчальної дисципліни складається з таких розділів:
1. Теоретичні засади та сутнісна характеристика інноваційної діяльності.
2. Управління та фінансування інноваційної діяльності.
Метою викладення навчальної дисципліни «Основи інноваційної діяльності» є формування у студентів знань і навичок раціональної організації та економічного обгрунтування напрямів інноваційної діяльності підприємства з урахуванням сучасних тенденцій інноваційного розвитку економіки.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи інноваційної діяльності» є:
- вивчення сутності інновацій та інноваційної діяльності, сучасних концепцій і тенденцій інноваційного розвитку;
- визначення методичних підходів щодо формування інноваційної політики підприємства та управління інноваційною діяльністю;
- вироблення та закріплення навичок інноваційної діяльності та оцінювання ефективності інноваційної діяльності.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- сутнісну характеристику інноваційних процесів;
- становлення та сучасні тенденції розвитку інновацій;
- особливості створення інновацій та формування попиту на них;
- сутність інноваційної політика фірми;
- основи інноваційного менеджменту;
- сучасні організаційні форми реалізації інновацій;
- особливості фінансування інноваційних процесів;
- інструменти регулювання інноваційної діяльності;
- методику оцінювання ефективності інноваційної діяльності фірми.
вміти:
- визначати етапи та параметри життєвого циклу інновацій, впроваджуваних або розроблюваних підприємством;
- використовувати передбачені законодавчо-нормативною базою державні пільги та преференції щодо інноваційної діяльності підприємства;
- розробляти інноваційну стратегію та визначати основні напрямки інноваційної політики підприємства;
- управляти інноваційними процесами та інноваційним розвитком підприємства;
- обирати ефективну форму взаємодії науки і виробництва;
- обгрунтовувати джерела фінансування інноваційної діяльності і напрямки оновлення техніко-технологічної бази підприємства;
- комплексно оцінювати ефективність інновацій та розробляти програми їх комерціалізації.