102 хімія
Вода, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке насправді. Не можна сказати, що ти є необхідною для життя: ти — саме життя.
Антуан де Сент-Екзюпері
Метою викладання навчальної дисципліни є поглиблене засвоєння фундаментальних знань в області хімії, які є основою для подальшого вивчення основних властивостей води, методів фізико-хімічного аналізу, що будуть використані в практичній роботі фахівця-хіміка.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Аналіз природних і стічних вод» є:− засвоєння студентами основних законів і положень хімії, основних хімічних властивостей води, показників контролю якості води, вимог до відбору проб води, основних методів хімічного аналізу води; використання теоретичних знань в рішенні практичних завдань; розвинути у студентів хімічне мислення, уміння самостійно набувати наукові знання.
Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової) програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
- відбирати проби води;
- користуватися сучасним лабораторним обладнанням хімічної лабораторії, хімічним посудом, реактивами;
- проводити хімічний аналіз води на вміст домішок;
- робити висновки про якість води згідно вимог, запроваджених Державним стандартом;
- застосовувати теоретичні знання хімічного експерименту для рішення конкретних науково-дослідницьких задач;
- використовувати в роботі довідкову, навчальну літературу, знаходити інші необхідні джерела інформації і працювати з ними.
Міждисциплінарні зв’язки. Знання, отримані студентами з дисциплін: «Неорганічна хімія», «Органічна хімія», «Фізичні методи дослідження речовини», «Техніка експерименту», «Аналітична хімія», «Стандартизація та сертифікація», «Фізична хімія», «Електрохімія», «Оптичні методи аналізу», «Функціональний та елементарний аналіз», «Методи виділення та ідентифікації природних сполук», стануть у пригоді вивчення цієї дисципліни.
Вивчення курсу «Аналіз природних і стічних вод» забезпечує успішність вивчення наступних навчальних дисциплін:
− Сучасні проблеми хімічної науки: володіння інформацією про нові наукові розробки в різних галузях виробництва, сучасні досягнення в хімії та їх використання в майбутній практиці фахівця-хіміка.
− Методологія та організація наукових досліджень: вміння використати наукові дослідження та власні експериментальні визначення в виконанні магістерської роботи.
− Хімія лікарських засобів: вміння виконувати якісний та кількісний аналіз, на основі отриманих результатів робити правильний висновок.