Метою курсу є формування холістичного уявлення про специфіку та логіку розвитку зарубіжної літератури порубіжжя ХІХ-ХХ ст.; сприяння осягненню художньої своєрідності різних національних літератур зазначеного хронологічного відрізку.
Завдання: під час роботи над матеріалами курсу студенти дізнаються про основні соціокультурні та естетичні характеристики літературного процесу помежів'я століть, познайомляться із біографіями й творчістю найвизначніших митців вказаного періоду, вдосконалять теоретичну базу й практичні навички для проведення самостійних літературознавчих розвідок, літературознавчого аналізу текстів в історико-культурному контексті тощо. За результатами навчання у студентів має утворитися системна, впорядкована візія світового історико-літературного процесу порубіжжя ХІХ-ХХ ст. як продукту впливу традиції й інновації.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
– новітні тенденції у дослідженнях літератури вказаного хронологічного періоду;
– принципи періодизації, характерні особливості розвитку літератури на певному еволюційному етапі;
– соціокультурні фактори, які впливали на формування літератури порубіжжя ХІХ-ХХ ст.;
– основні етапи життя та творчості найвидатніших письменників вказаного історико-літературного періоду;
– зміст та ідейно-художні особливості творів, що вивчаються, місце і значення цих творів у світовому літературному процесі;
– особливості розвитку національних літератур у вказані періоди.
вміти:
– орієнтуватися в основних історико-літературних та теоретичних проблемах сучасного літературознавчого дискурсу;
– користуватися науковою, навчально-методичною та довідковою літературою з актуальних питань курсу;
– аналізувати літературні феномени у їхньому співвіднесенні з основними культурно-історичними подіями доби та естетичними установками автора;
– визначати типологічні зв’язки та національну специфіку літератури у конкретний історичний період.
- Викладач: Тупахіна Олена Володимирівна