Оцінка потреб дитини з особливими освітніми потребами
Юліана Рафаїлівна Мацкевіч, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіка та спеціальної освіти.
E-mail: yuliana30-12@ukr.net
Сторінка викладача на сайті ЗНУ за посиланням
Олена Геннадіївна Лещенко, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти
Ел.пошта: leon22a@ukr.net
Мета курсу – сформувати у студентів готовність до реалізації соціально-педагогічної технології оцінки потреб та ведення випадку дитини з інвалідністю та її сім'ї.Завдання курсу:
- засвоєння основних теоретичних підходів до процесу оцінки потреб дитини з інвалідністю та сім'ї;
- характеристика концептуальних засад оцінки потреб дитини та її сім'ї;
- ознайомлення з методами процесу оцінки потреб дитини з інвалідністю та її сім'ї;
- обгрунтування оцінки потреб як складової ведення випадку;
- представлення процедури оцінки, висвітлення особливостей її документування;
- формування практичних навичок застосування оцінки потреб та розробки і реалізації індивідуального плану підтримки дитини з інвалідністю та її сім'ї.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання:
Знати:
- основні поняття з курсу: сім’я, дитина з інвалідністю, оцінка потреб дитини та її сім’ї, ведення випадку, тощо.
- теоретичні основи процесу оцінки;
- концепцію визначення потреб дитини з інвалідністю та її сім'ї;
- відповідну термінологію;
- нормативно-правову базу соціально-педагогічної роботи з сім'ями та дітьми з інвалідністю;
- алгоритм ведення справи клієнта на основі оцінки потреб дитини з інвалідністю та її сім'ї.
Вміти:
- аналізувати міжнародний досвід ведення випадку та оцінки потреб дитини з інвалідністю та її сім'ї;
- оцінювати потреби дитини з інвалідністю та здатність батьків їх задовольняти;
- визначати сильні сторони та ризики щодо задоволення потреб дитини з інвалідністю;
- оцінювати вплив факторів сім'ї та середовища громади на рівень задоволення потреб дитини з інвалідністю;
- документувати процес оцінки потреб дитини з інвалідністю та її сім'ї;
- підбирати діагностичні матеріали для оцінки потреб дитини, батьківського потенціалу та факторів сім'ї та середовища тощо.