Анотація
Біоекологія, за умови її інтенсивного практичного застосування в усіх галузях господарства, стала інтегральною наукою, яка має безпосередній зв’язок з природничими і спеціальними дисциплінами, у різному обсязі, з відповідним професійним спрямованням викладається у навчальних закладах різних рівнів акредитації.
Проте проведення лабораторно-практичних робіт у змісті предмета передбачено далеко не завжди. Хоча, як відомо, найбільш глибоке усвідомлення знань відбувається саме у процесі безпосередньої практичної діяльності.
Отже виконання лабораторно-практичних робіт надасть змогу поглибити теоретичні знання з екології, набуті в процесі вивчення як предметів екологічного спрямування, так і спеціальних дисциплін.
Метою викладання навчальної дисципліни «Великий практикум з біоекології» є: надання студентам комплексу теоретичних та практичних знань і формування навичок самостійної роботи з біоекології; поглиблення, розширення та конкретизація теоретичних знань; розвиток експериментальних умінь та навичок самостійної діяльності у вирішені екологічних проблем; набуття умінь планувати діяльність фіксувати і зіставляти проміжні та кінцеві результати.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Великий практикум з біоекології» є: надання майбутнім фахівцям комплексу знань щодо теоретичного та практичного узагальнення екологічних проблем; усвідомлення ролі і практичного значення набутих знань; виявлення аналітичних, організаторських здібностей студентів
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- теоретичні основи методів екологічних досліджень;
- способи впливу забруднюючих речовин на рослинні і тваринні організми та їх угруповань у водних і наземних екосистемах;
- методи проведення екологічних досліджень живої й неживої складової екосистем;
вміти:
- формувати самостійно експериментальну і пошукову діяльність в визначені екологічних проблем;
- поглиблювати, розширювати та конкретизувати теоретичні знаня; розвивати експериментальну, пошукову діяльність;
- планувати діяльність, фіксувати і зіставляти проміжні та кінцеві результати екологічних досліджень, оцінювати їх вірогідність;
- самостійно перевіряти, окремі екологічні проблеми, які поширені в повсякденному житті і будуть предметом дослідження в майбутній професійній діяльності.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей: здатність використовувати основні закони природничих дисциплін у професійній діяльності; здатність застосовувати базові знання у галузі біоекології та охорони екосистеми та оцінки їх ефективності; здатність застосовувати базові знання про принципи структурної та функціональної організації біогеоценозів; здатність використовувати сучасні уявлення про принципи моніторингу та оцінки стану соціальних і природних комплексів і їх охорони; здатність використовувати професійно-профільні знання у галузі біології та екології .
Міждисциплінарні зв’язки.
Для повноцінного засвоєння навчального матеріалу з дисципліни «Великий практикум з біоекології» необхідно мати знання щодо особливостей стану забруднення біоценозів і водних ресурсів, тому базовими для вивчення дисципліни є: «Загальна екологія», «Біохімія» та «Фізіологія рослин». Компетентності сформовані у студентів під час вивчення даної дисципліни використовуються для проведення науково-дослідних та проектних робіт під час виконання кваліфікаційної роботи магістра та майбутній професійній діяльності