Структура за темами

  • Анотація

     Біоекологія, за умови її інтенсивного практичного застосування в усіх галузях господарства, стала інтегральною наукою, яка має безпосередній зв’язок з природничими і спеціальними  дисциплінами,  у різному обсязі, з відповідним професійним спрямованням викладається у   навчальних закладах різних рівнів акредитації.              

             Проте проведення лабораторно-практичних робіт у змісті предмета передбачено далеко не завжди. Хоча, як відомо, найбільш глибоке усвідомлення знань відбувається саме у процесі безпосередньої практичної діяльності.

             Отже виконання лабораторно-практичних робіт надасть змогу поглибити теоретичні знання з екології, набуті в процесі вивчення як предметів екологічного спрямування, так і спеціальних дисциплін.

    Метою викладання навчальної дисципліни «Великий практикум з біоекології» є: надання студентам комплексу  теоретичних та практичних знань і формування навичок самостійної роботи з біоекології; поглиблення, розширення та конкретизація теоретичних знань; розвиток експериментальних умінь та навичок самостійної діяльності у вирішені екологічних проблем; набуття умінь планувати діяльність фіксувати і зіставляти проміжні та кінцеві результати.

    Основними завданнями вивчення дисципліни   «Великий практикум з біоекології»  є: надання майбутнім фахівцям комплексу знань щодо теоретичного та практичного узагальнення екологічних проблем;  усвідомлення ролі і практичного значення набутих знань; виявлення аналітичних, організаторських здібностей студентів

    У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

    знати:

    - теоретичні основи методів екологічних досліджень;

    - способи впливу забруднюючих речовин на рослинні і тваринні організми та їх угруповань у водних і наземних екосистемах;

    - методи проведення екологічних досліджень живої й неживої складової екосистем;

    вміти:

    - формувати самостійно експериментальну і пошукову діяльність в визначені екологічних проблем;

    - поглиблювати, розширювати та конкретизувати теоретичні знаня;  розвивати експериментальну, пошукову діяльність;

    - планувати діяльність, фіксувати і зіставляти проміжні та кінцеві результати екологічних досліджень, оцінювати їх вірогідність;   

    - самостійно перевіряти,  окремі екологічні проблеми, які поширені в повсякденному житті і будуть предметом дослідження в майбутній професійній діяльності.                                                                                                             

            Згідно з вимогами освітньо-професійної  програми студенти повинні досягти таких компетентностей: здатність використовувати основні закони природничих дисциплін у професійній діяльності; здатність застосовувати базові знання у галузі біоекології та охорони  екосистеми та оцінки їх ефективності; здатність застосовувати базові знання про принципи структурної та функціональної організації біогеоценозів; здатність використовувати сучасні уявлення про принципи моніторингу та оцінки стану соціальних і природних комплексів і їх охорони; здатність використовувати професійно-профільні знання у галузі біології та екології .

     

    Міждисциплінарні зв’язки.

    Для повноцінного засвоєння навчального матеріалу з дисципліни «Великий практикум з біоекології» необхідно мати знання щодо особливостей стану забруднення біоценозів і водних ресурсів, тому базовими для вивчення дисципліни є: «Загальна екологія», «Біохімія» та «Фізіологія рослин». Компетентності сформовані у студентів під час вивчення даної дисципліни використовуються  для проведення науково-дослідних та проектних робіт під час виконання кваліфікаційної роботи магістра та майбутній професійній діяльності


  • Секція 1