Структура, мета та завдання курсу "Гендерні дослідження"
Курс “Гендерні дослідження” складається із двох частин: Перша частина – це гендерні дослідження в системі соціо-гуманітарних наук.
Вона присвячена структурі гендерного знання, ролі фемінізму у появі та становленні гендерних досліджень, історії їх розвитку. В цій частині увагу приділено гендеру в різник культурах світу, стародавнім та новітнім практикам гендерних ініціацій, гендеру у казках та літературі, гендерним ролям та гендерним стереотипам. Гендеру для медій і медіям для гендеру.
Друга частина – гендерні проблеми особистості і суспільства: секс і кохання; спілкування, освіта і робота; насильство і дискримінація.
В цій частині йдеться про гендер як властивість особистості, гендер і сексуальність, сексуальні сценарії, крос-гендер в його розмаїтті, про гендерне насильство та дискримінацію. Про те, хто і що саме творить наш гендер: джерела гендерної соціалізації. Про гендеровану освіту та роботу. Чоловіки і жінки на роботі і вдома – як досягти балансу?
Метою цього курсу є ознайомлення студентів з основними напрямками досліджень гендерних аспектів різноманітних явищ соціального, психологічного та соціально-педагогічного характеру, диференційним аналізом проблем гендерних відмінностей, гендерної ідентичності та гендерних стереотипів.
Предметом курсу є сучасні підходи та методи вивчення і аналізу проблем гендерного розвитку особистості і суспільства.
Завдання курсу
- ознайомлення студентів із поняттям гендеру, теоретичними
та методичними підходами до його вивчення різними галузями гуманітарних знань;
- вивчення гендних практик в різник культурах світу;
- розкриття механізмів набуття гендерної та сексуальної ідентичності
у процесі гендерної соціалізації,;
- розширення уявлень про гендерні ролі та стереотипи,
прояви гендеру в різних сферах людської життєдіяльності: в освіті, на роботі, у
повсякденному спілкуванні;
- аналіз проблеми насильства і гендерної дискримінаці у
різних сферах життєдіяльності особистості.