Структура за темами

  • Загальне

    Дисципліна спеціалізації "Актуальні проблеми морфології".

    Метою викладання навчальної дисципліни «Актуальні проблеми морфології» є ознайомлення студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» з новітніми напрацюваннями української мовознавчої науки в галузі функційно-категорійної морфології. 

    Основні завдання вивчення дисципліни «Актуальні проблеми морфології»: ознайомити магістрантів з новітніми розробками в галузі морфології української мови; розглянути  систему частин мови з позицій функційно-категорійної граматики; схарактеризувати центральні й периферійні частини мови та їхні ознаки; ознайомити магістрантів із новою концепцією граматичних категорій; схарактеризувати граматичні категорії центральних частин мови; визначити місце слів-морфем у граматичному ладі української мови.  

    Унаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен 

    знати: засоби і способи вираження граматичних значень; типи граматичних форм; двобічну концепцію граматичних категорій; типологію граматичних категорій; класифікацію частин мови з позицій функційно-категорійної граматики; принципи організації системи частин мови, ознаки центральних і периферійних частин мови; граматичні категорії центральних частин мови; ступені взаємопереходу слів у системі частин мови;

    уміти: розрізняти граматичні значення і граматичні категорії; визначати засоби вираження граматичних значень; визначати способи вираження граматичних значень; розрізняти синтетичні й аналітичні граматичні форми; розрізняти послідовно корелятивні, некорелятивні й непослідовно корелятивні категорії; розрізняти словозмінні, класифікаційні й словозмінно-класифікаційні категорії; аналізувати різні класифікації частин мови, порівнювати їх, виявляти своє бачення цих класифікацій; обґрунтовувати ознаки центральних і периферійних частин мови;порівнювати традиційне й новітнє розуміння граматичних категорій іменника та дієслова.

    Згідно з вимогами освітньо-професійної  програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):

     

    № з/п

            Програмні компетентності

     

    Результати навчання

    1.

    Інтегральна

    Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в галузі лінгвістики  в процесі професійної діяльності або навчання.

     

    Знати традиційні й новітні теорії мови й мовлення як суспільних феноменів.

    Уміти критично аналізувати різні теорії мови й мовлення задля досягнення нових результатів.

    .

    2.

    Загальні

     

    Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.

    Знати  традиційні і сучасні джерела інформації, різні методи лінгвістичних досліджень.

    Уміти проводити лінгвістичні дослідження, готувати наукові доповіді, статті, грамотно й коректно дискутувати щодо наукових проблем.

    3.

    Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

     

    Знати прийоми і методи аналізу мовного матеріалу.

    Уміти виокремлювати характерні риси мовних одиниць, на основі часткових виявів мовних фактів узагальнювати, систематизувати мовний матеріал.

    4.

    Здатність до проведення досліджень на належному рівні.

    Знати  сучасні методології мовознавчих досліджень.

    Уміти застосовувати сучасні методології у процесі мовознавчих досліджень.

    5.

     

     

     

     

     

    Фахові

    Здатність вільно орієнтуватися в різних лінгвістичних напрямах і школах.

     

    Знати засадничі принципи різних підходівв до аналізу морфологічних одиниць і явищ.

    Уміти аналізувати морфологічні одиниці і явища з позицій різних підходів.

    6.

     

     

     

     

     

     

    Здатність до критичного осмислення історичних надбань та новітніх досягнень філологічної науки.

    Знати переваги функційно-категорійного підходу в покваліфікуванні частин мови, граматичних категорій.

    Уміти критично аналізувати традиційні й нові теорії в галузі морфології.

    7.

    Здатність професійно застосовувати поглиблені знання з обраної філологічної спеціалізації (мовознавства).

     

    Знати засадничі принципи функційно-категорійної граматики.

    Уміти аналізувати різні морфологічні явища з позицій функційно-категорійної граматики.