Структура за темами

  • Загальне

  • Анотація (загальна інформація про навчальну дисципліну)

    Навчальна дисципліна Курс "Практикум із шкільного курсу інформатики" розроблено як вибірковий для магістрів спеціальності 8.014.09 Середня освіта (інформатика)

    Мета курсу: організація базової практичної підготовки вчителя інформатики, формування і вдосконалення його методичної культури.

    Завдання курсу:

    ·          розкрити значення інформатики в загальній освіті, психолого-педагогічні аспекти засвоєння предмета, зв'язки курсів інформатики школи з інформатикою як наукою і найважливішими галузями її застосування за умов реалізації ідей сучасної системи освіти і задач неперервної освіти;

    ·          сформувати у майбутнього вчителя інформатики знання, вміння і навички, які необхідні для творчого навчання курсу інформатики в різних умовах технічного і програмно-методичного забезпечення;

    ·          розкрити значення та сутність поняття методичної системи навчання, її побудову та реалізацію;

    ·          сформувати знання та вміння щодо організації та реалізації навчального процесу;

    ·          забезпечити вивчення студентами змісту державного освітнього стандарту з інформатики, державних програм;

    ·          орієнтувати студентів на можливість навчання інформатики в групах різної диференціації, з’ясувати відмінність відповідних методик;

    ·          підготувати майбутнього вчителя до організації різних форм позакласної роботи;

    ·          надати знання і сформувати вміння, пов’язані з процесом побудови навчального предмета в закладах освіти.

     

    Згідно з вимогами освітньої-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання:

    знати:

    •           предмет та головні поняття курсу;

    •           мету і завдання курсу інформатики школи;

    •           основні програми, за якими здійснюється навчання інформатики;

    •           вимоги до основних модулів, розділів, тем програми;

    •           технологію оцінювання навчальних досягнень;

    •           структуру діяльності вчителя інформатики;

    •           вимоги до складання календарно-тематичних планів;

    •           вимоги до складання конспектів занять, типологію занять;

    •           типологію навчальних завдань з курсу інформатики;

    •           вимоги до тестів та тестових оболонок;

    •           класифікацію педагогічних програмних засобів та вимоги до них;

    •           правила облаштування кабінету інформатики;

    •           положення про кабінет інформатики;

    •           порядок легалізації програмного забезпечення.

    вміти:

    •      планувати свою діяльність як вчитель інформатики;

    •      аналізувати  програми та підручники з інформатики;

    •      складати календарно-тематичні плани;

    •      складати конспекти занять;

    •      готувати дидактичне забезпечення занять і позакласних заходів;

    •      організовувати безпечне навчання в кабінеті інформатики;

    •      застосовувати знання з методики до організації навчально-виховного процесу;

    •      організовувати позакласну роботу з інформатики;

    •      складати тестові завдання різних типів згідно вимог;

    •      добирати необхідне програмне забезпечення навчального призначення;

    •      налагоджувати роботу сучасного комп’ютерного класу та локальної мережі;

    •      проводити загальнометодичний аналіз заняття.

     

    Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):

    ЗК 1: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;

    ЗК 2: Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

    ЗК 3: Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;

    ЗК 6: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

    СК 3: Здатність до побудови логічних висновків, використання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проектування, розроблення та аналізу алгоритмів, оцінювання їх ефективності та складності;

    СК 11: Здатність до формування навчально-пізнавального інтересу учнів та забезпечення їх мотивації до вивчення інформатики;

    СК 12: Здатність до проектування дидактичного циклу вивчення програмної теми, розробки тематичного плану та структурування навчального матеріалу;

    СК 13: Здатність до використання інноваційних методів і сучасних засобів навчання інформатиці.


  • розділ 2 Методика організації навчання окремих тем курсу інформатики в школі

  • самостійна та індивідуальна робота