Структура за темами
- Загальне
- Анотація (загальна інформація про навчальну дисципліну)
Анотація (загальна інформація про навчальну дисципліну)
Навчальна дисципліна Курс "Практикум із шкільного курсу інформатики" розроблено як вибірковий для магістрів спеціальності 8.014.09 Середня освіта (інформатика)
Мета курсу: організація базової практичної підготовки вчителя інформатики, формування і вдосконалення його методичної культури.
Завдання курсу:
· розкрити значення інформатики в загальній освіті, психолого-педагогічні аспекти засвоєння предмета, зв'язки курсів інформатики школи з інформатикою як наукою і найважливішими галузями її застосування за умов реалізації ідей сучасної системи освіти і задач неперервної освіти;
· сформувати у майбутнього вчителя інформатики знання, вміння і навички, які необхідні для творчого навчання курсу інформатики в різних умовах технічного і програмно-методичного забезпечення;
· розкрити значення та сутність поняття методичної системи навчання, її побудову та реалізацію;
· сформувати знання та вміння щодо організації та реалізації навчального процесу;
· забезпечити вивчення студентами змісту державного освітнього стандарту з інформатики, державних програм;
· орієнтувати студентів на можливість навчання інформатики в групах різної диференціації, з’ясувати відмінність відповідних методик;
· підготувати майбутнього вчителя до організації різних форм позакласної роботи;
· надати знання і сформувати вміння, пов’язані з процесом побудови навчального предмета в закладах освіти.
Згідно з вимогами освітньої-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання:
знати:
• предмет та головні поняття курсу;
• мету і завдання курсу інформатики школи;
• основні програми, за якими здійснюється навчання інформатики;
• вимоги до основних модулів, розділів, тем програми;
• технологію оцінювання навчальних досягнень;
• структуру діяльності вчителя інформатики;
• вимоги до складання календарно-тематичних планів;
• вимоги до складання конспектів занять, типологію занять;
• типологію навчальних завдань з курсу інформатики;
• вимоги до тестів та тестових оболонок;
• класифікацію педагогічних програмних засобів та вимоги до них;
• правила облаштування кабінету інформатики;
• положення про кабінет інформатики;
• порядок легалізації програмного забезпечення.
вміти:
• планувати свою діяльність як вчитель інформатики;
• аналізувати програми та підручники з інформатики;
• складати календарно-тематичні плани;
• складати конспекти занять;
• готувати дидактичне забезпечення занять і позакласних заходів;
• організовувати безпечне навчання в кабінеті інформатики;
• застосовувати знання з методики до організації навчально-виховного процесу;
• організовувати позакласну роботу з інформатики;
• складати тестові завдання різних типів згідно вимог;
• добирати необхідне програмне забезпечення навчального призначення;
• налагоджувати роботу сучасного комп’ютерного класу та локальної мережі;
• проводити загальнометодичний аналіз заняття.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
ЗК 1: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
ЗК 2: Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК 3: Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
ЗК 6: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
СК 3: Здатність до побудови логічних висновків, використання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проектування, розроблення та аналізу алгоритмів, оцінювання їх ефективності та складності;
СК 11: Здатність до формування навчально-пізнавального інтересу учнів та забезпечення їх мотивації до вивчення інформатики;
СК 12: Здатність до проектування дидактичного циклу вивчення програмної теми, розробки тематичного плану та структурування навчального матеріалу;
СК 13: Здатність до використання інноваційних методів і сучасних засобів навчання інформатиці.
- розділ 1 Загальні питання організації навчання інформатики в школі
розділ 1 Загальні питання організації навчання інформатики в школі
- розділ 2 Методика організації навчання окремих тем курсу інформатики в школі
розділ 2 Методика організації навчання окремих тем курсу інформатики в школі
- самостійна та індивідуальна робота
самостійна та індивідуальна робота
- підсумковий контроль
підсумковий контроль
- ректорський контроль
ректорський контроль