Aperçu des sections

  • Généralités

    НПП Мезинський

    Існування і функціонування природоохоронних територій має планетарне значення. Ці територій допомагають підтримувати загальний та регіональні природні баланси, зберігати природно-ресурсний потенціал. Природоохоронні території повинні залучатися до системи раціонального природокористування, тому що виконують средозахисну та ресурсозберігаючу функції. До того ж, такі ділянки мають певне у формуванні екологічної культури населення. Вони є регіональнии символом, джерелом екологічної інформації про стан довкілля та базою еологічної освіти.

    НПП Шацький

    Навчальна дисципліна «Заповідна справа» охоплює широке коло питань щодо організаційно-правових засад охонони навколишньго природного середовища, проблем заповідання природних екосистем, створенням мережі природоохоронних територій, забезпеченням охорони автохтонних флористичних та фауністичних угруповань, напрямів та темпів історичних змін біоти тощо. У змісті навчальної дисципліни виділяються науковий, ціннісний, нормативний та діяльнісний аспекти. Будучи інтегрованою областю наукового знання, теорія і практика заповідної справи об'єднує природничі та гуманітарні знання теоретичного та емпіричного рівнів.

    Метою викладання даної дисципліни є надання майбутнім фахівцям комплексу знань щодо теоретичного та практичного підґрунтя охорони природи, організації, планування та проведення природоохоронної діяльності, формування у студентів системного екологічного мислення. Ця дисципліна знайомить студентів з міжнародними та національними принципами охорони природи, несе екоцентричну функцію та сприяє формуванню екологічної свідомості у студентів.

    Програма дисципліни складається з таких розділів:

    1. Науково-теоретичні та організаційно-правові засади заповідної справи.

    2. Організація заповідної справи в Україні

  • Теоретична частина

    У розділі 1 "Науково-теоретичні та організаційно-правові засади заповідної справи" розглядаються питання щодо наукових засад збереження біологічного та ландшафтного різноманіття; головні принципи охорони довкілля; сутність природно-заповідної справи як сфера практичної діяльності по створенню природоохоронних територій та забезпечення виконання ними необхідних функцій.

    У розділі 2 "Організація заповідної справи в Україні" розглядаются питання щодо управління, забезпечення організації та функціонування природно-заповідного фонду України; правового регулювання використання природоохоронних територій; створення та проектування територій ПЗФ та їх структурно-функціональної організації.

  • Практична частина

    Метою практичних занять є закріплення основної частини матеріалу на конкретних вихідних даних. При підготовці до практичних занять студент самостійно використовуючи матеріали лекцій, а також різні інформаційні джерела (навчальна та наукова література, спеціалізовані монографії та статті, інтернет-ресурси) відповідає на питання до самопідготовки, які наведено до кожної практичній роботі. На практичних заняттях детально розглядаються різні аспекти заповідної справи.


  • Поточна атестація

    Педагогічний контроль здійснюється з дотриманням вимог об’єктивності, індивідуального підходу, систематичності і системності, із використовуються таких методів контролю: усне опитування, письмове виконання завдань до парктичних занять, тестове опитування.

    Тестові завдання до кожної теми та контрольної робоби до поточної атестації складаються із запитання та варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати правильну(і); тверджень, в які необхідно вставити пропущене(і) слово(а) або словосполучення; завдань в яких необхідно встановити відповідність. Тестові завдання вважатиметься виконаним не правильно, як що Ви: позначили неправильний варіант відповіді; позначили декілька варіантів відповіді, серед яких є як правильні, так і неправильні; не позначили жодного варіанта відповіді; встановили неправильну відповідність.


  • Підсумкова атестація

    Підсумкова атестація комплексне оцінювання якості засвоєння здобувачами вищої освіти теоретичного і практичного матеріалу навчальної дисципліни визначається як сума балів на підставі результатів усіх контрольних заходів, що передбачені навчальним планом за весь термін викладання дисципліни.

    Формами підсумкового контролю: захист індивідуального завдання та складання екзамену (заліку).

    Терміни заходів підсумкової атестації:
    1.  індивідуальна робота – до початку тижня другої атестації;
    2.  тестова контрольна робота – під час підсупкової атестації

    Індивідуальне завдання з дисципліни «Заповідна справа» виконується у формі науково-аналітичного завдання за одним із двох напрямів: «Наукове обґрунтування на резервування чи заповідання природних територій»; «Оцінка стану заповідної справи окремої адміністративної одиниці».