Для реалізації педагогічного експерименту досліднику важливо підготувати релевантний тематиці дослідження діагностичний інструментарій: опитувальники, анкети, тести тощо.
У процесі вивчення вибіркового компоненту «Педагогічна діагностика» здобувачі ступеня PhD оволодіють методами і засобами реалізації педагогічної діагностики.
Метою вивчення дисципліни «Педагогічна діагностика» є оволодіння методами і засобами педагогічного діагностування, які застосовуються під час проведення експериментального дослідження. Основними завданнями вивчення вибіркової дисципліни «Педагогічна діагностика» є: засвоєння базових понять педагогічної діагностики; ознайомлення зі стандартизованими методиками проведення педагогічної діагностики; набуття умінь розробки надійного авторського діагностичного інструментарію та реалізації процедури його стандартизації; ознайомлення з методами експертного оцінювання та оволодіння уміннями з його реалізації; оволодіння уміннями з розробки надійного й валідного інструментарію для реалізації педагогічного тестування.