Освітянські трансформації XXI ст. відкривають нові функціональні можливості homo loquens – людини, яка говорить, точніше homo communicans – людини, яка спілкується, причому інтерес представляє не тільки біологічна людина, а більшою мірою її риторична особистість. Якою буде ця риторична особистість цілком залежить від її мовних, мовленнєвих та комунікативних витоків – риторичного портрету вихователя нової формації. Сучасна педагогіка дошкільної освіти потребує кардинальних змін у концептуальних засадах професійної підготовки майбутнього педагога-вихователя, уможливлює продукування ідей міждисциплінарності праці за рахунок збільшення гуманітарної складової та введення складової педагогічної ергономіки в його професійно-педагогічну підготовку. Педагогічні риторичні практики дозволяють оптимізувати умови розвитку особистості на мікро- і макрорівні в організованому відкритому ергономічному просторі.
Курс має на меті формування у студентів цілісного уявлення про риторичні практики в єдності їх теоретичних, прикладних та ергономічних аспектів; ознайомлення з основами педагогічної риторики та ергономіки, необхідних для продуктивної педагогічної діяльності; набуття інтегральних, загальних та фахових дослідницьких, проектувальних і культурологічних компетентностей для збереження і підвищення працездатності людини, забезпечення безпеки, надійності, стійкості, збереження здоров'я, її особистісного та професійного розвитку. Інтерактивний формат курсу розрахований на інтенсивний мовленнєвий, інтелектуальний і соціальний розвиток риторичної особистості майбутнього педагога-вихователя, створює умови для вибудови мегаресурсу фахівця та сучасного закладу дошкільної освіти.
Виконання риторичних практикумів й творчих проектів спонукає до розвитку вмінь будувати свою діяльність з використанням новітніх програмних засобів відповідно до моральних, духовних, етичних і правових норм, працюючи в команді; оволодіння навичками самоорганізації та саморегуляції.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
розпізнавати жанрову специфіку риторичних практик під час проєктування відкритого ергономічного простору сучасного педагога-вихователя з урахуванням портретних характеристик його риторичної особистості та досвіду відчизняних і зарубіжних риторичних шкіл;
створювати та удосконавлювати власний мегаресурс риторичної особистості педагога-вихователя щодо розбудови відкритого ергономічного простору закладу дошкільної освіти, робити якісні та переконливі науково-популярні огляди різних за жанром текстів професійного спрямування для просвітницьких ресурсів;
самостійно складати риторичні практики різного рівня й призначення та презентувати їхні результати під час захисту підсумкових групових творчих проектів, на студентських науково-практичних конференціях;
впевнено користуватися сучасними програмними продуктами (Storyboard, Prezi, WordCloud, MindMeister) для створення презентацій, візуалізації риторичних практик та публічних виступів, дизайну наративу, урізноманітнення навчального та виховного процесу в закладах дошкільної освіти.
- Nauczyciel: Курінна Алла Феліксівна