Порівняння залежних вибірок за допомогою непараметричних критеріїв
Мета: оволодіння уміннями перевірки статистичних гіпотез з використанням непараметричних критеріїв.
Завдання:
- Провести порівняння двох вибірок (завдання І) за критерієм G-знаків:
– сформулювати гіпотези;
- виконати розрахунки;
– побудувати вісь значущості, на якій відобразити емпіричне значення критерію;
-
визначити гіпотезу, що приймається;
- сформулювати висновок.
- Провести порівняння двох вибірок (завдання І) за критерієм Вілкоксона:
– сформулювати гіпотези;
- виконати розрахунки;
– побудувати вісь значущості, на якій відобразити
емпіричне значення критерію;
- визначити гіпотезу, що приймається;
- сформулювати висновок.
- Провести порівняння трьох/чотирьох вибірок (завдання ІІ) за критерієм Фрідмана:
– сформулювати гіпотези;
- виконати розрахунки;
– побудувати вісь значущості, на якій відобразити емпіричне значення критерію;
- визначити гіпотезу, що приймається;
- сформулювати висновок.
- Провести порівняння трьох/чотирьох вибірок (завдання ІІ) за критерієм Пейджа:
– сформулювати гіпотези;
- виконати розрахунки;
– побудувати вісь значущості, на якій
відобразити емпіричне значення критерію;
- визначити гіпотезу, що приймається;
- сформулювати висновок.
Методичні рекомендації
Алгоритм роботи:
Таблиці критичних значень
Індивідуальні варіанти: