Практичне завдання №6

Порівняння залежних вибірок за допомогою непараметричних критеріїв

Мета: оволодіння уміннями перевірки статистичних гіпотез з використанням непараметричних критеріїв.
Завдання:

  1. Провести порівняння двох вибірок (завдання І) за критерієм G-знаків:
    – сформулювати гіпотези;
    - виконати розрахунки;
    – побудувати вісь значущості, на якій відобразити емпіричне значення критерію;
    - визначити гіпотезу, що приймається;
    - сформулювати висновок.
  2. Провести порівняння двох вибірок (завдання І) за критерієм Вілкоксона:
    – сформулювати гіпотези;
    - виконати розрахунки;
    – побудувати вісь значущості, на якій відобразити емпіричне значення критерію;
    - визначити гіпотезу, що приймається;
    - сформулювати висновок.
  3. Провести порівняння трьох/чотирьох вибірок (завдання ІІ) за критерієм Фрідмана:
    – сформулювати гіпотези;
    - виконати розрахунки;
    – побудувати вісь значущості, на якій відобразити емпіричне значення критерію;
    - визначити гіпотезу, що приймається;
    - сформулювати висновок.
  4. Провести порівняння трьох/чотирьох вибірок (завдання ІІ) за критерієм Пейджа:
    – сформулювати гіпотези;
    - виконати розрахунки;
    – побудувати вісь значущості, на якій відобразити емпіричне значення критерію;
    - визначити гіпотезу, що приймається;
    - сформулювати висновок.

Методичні рекомендації

Алгоритм роботи:

Таблиці критичних значень

Індивідуальні варіанти: