Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

          • Кафедра англійської філології та лінгводидактики

          • Кафедра викладання другої іноземної мови

          • Кафедра іноземних мов професійного спрямування

            • archive

            • Іноземна мова (англійська, 2 сем. математичний фак...

            • 2 семестр Іноземна мова (англійська) (1 курс прог...

            • Англійська мова професійно-комунікативної спрямов...

            • Іноземна мова (англійська) 1 дизайн 2 семестр (Бє...

            • Іноземна мова (англійська) E1 Біологія та біохімі...

            • Іноземна мова професійно-комунікативної спрямован...

            • : Професійно-орієнтований практикум іноземною мово...

            • : Професійно-орієнтований практикум іноземною мово...

            • "Іноземна мова (англійська) професійно-комунікатив...

            • «Іноземна мова (англійська) професійно-комунікатив...

            • «Іноземна мова (англійська)» (1 курс) , Хребтова В.В.

            • Професійно-орієнтований практикум іноземною мовою ...

              • General

              • Module 1. Professional communication and fundament...

              • Module 2. Academic communication.

                • FileUseful phrases for presentations

                • AssignmentPresentation

                • AssignmentWriting abstracts

                • QuizTest. Academic writing

                • FileSummary

                • FileAnnotation writing

                • FilePlan for reviewing academic papers

                • AssignmentReview

              • Module 3.Ecological problems. Air and wastewater t...

              • Module 4.Environmental management and audit

              • Заліковий тест

          • Кафедра німецької філології, перекладу та світової...

          • Кафедра романської філології і перекладу

          • Кафедра теорії та практики перекладу з англійської...

          • Практична підготовка факультету іноземної філології

          • Інформація, Статистика ФІФ

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Професійно-орієнтований практикум іноземною мовою ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Іноземної філології факультет
  5. Кафедра іноземних мов професійного спрямування
  6. Професійно-орієнтований практикум іноземною мовою ...
  7. Module 2. Academic communication.
  8. Writing abstracts

Writing abstracts

Completion requirements

Writing abstracts

In an academic paper, the "abstract" is a concise summary or overview of the paper's main points, research objectives, methods, findings, and conclusions. It typically appears at the beginning of the paper, before the main body of text, and serves as a brief but comprehensive preview of the entire document. The primary purpose of an abstract is to provide readers with a quick understanding of the paper's content so that they can determine whether the paper is relevant to their research interests and whether they want to read the full paper.

Here are some examples of key words or phrases that might appear in an abstract:

Research topic or area: The primary subject of the study.

Research methodology: The methods and approaches used to conduct the research.

Main findings or results: The significant outcomes or discoveries of the study.

Study significance: Why the research is important or its potential implications.

Key concepts or theories: Central ideas or theories explored in the paper.

Geographic or temporal context: Relevant locations or time periods studied.

Participants or subjects: The individuals or groups involved in the research.

Data sources or materials: The sources of data or materials used in the study.

Research objectives or questions: The specific goals or questions addressed.

Implications or applications: How the research can be applied or its broader implications.

Sample:

Title: "The Impact of Online Learning Platforms on Student Performance: A Comparative Analysis"

Abstract:

Online learning platforms have become increasingly popular in modern education. This study investigates the impact of these platforms on student performance in comparison to traditional classroom settings. The research employed a mixed-methods approach, combining quantitative analysis of academic achievement data with qualitative interviews and surveys of students and instructors.

The quantitative analysis revealed that students using online learning platforms demonstrated comparable performance to their peers in traditional classroom settings, with no statistically significant differences in grade point averages. However, qualitative data suggested that students' experiences and perceptions varied significantly between the two modes of instruction.

Interviews and surveys revealed that while online learners appreciated the flexibility and accessibility of digital platforms, they also faced challenges related to self-discipline and a sense of isolation. In contrast, traditional classroom students valued face-to-face interaction with instructors and peers but cited constraints related to scheduling and commute.

These findings suggest that the choice between online and traditional learning should consider individual learning styles and preferences. The study concludes by discussing implications for educators and institutions seeking to optimize learning outcomes in diverse educational environments.

Previous activity
Presentation
Next activity
Test. Academic writing
Data retention summary
Get the mobile app