Завдання 9

Тема№1

Форми організації фізичного виховання школярів



1.Основною формою організації занять фізичними вправами у школярів є:

А)заняття,які проводить викладач (тренер) та самі учні(самостійно);

Б)уроки фізичної культури та спортивно-тренувальні заняття;

В)урочні та позаурочні форми занять фізичними вправами;

Г)освітні й оздоровчі форми занять фізичними вправами.



2.Типи уроків фізичної культури:

А)урок легкої атлетики;

Б)урок ознайомлення з новим матеріалом;

В)урок вивчення нового матеріалу;

Г)контрольний урок;

Д)урок закріплення вивченого матеріалу;

Е)урок удосконалення вмінь і навичок;

Ж)урок спортивної спрямованості;



3.Укажіть основні елементи,що становлять зміст уроку:

А)співвідношення частин уроку,порядок виконання вправ;

Б)комплекс фізичних вправ,які включені в урок;

В)зміст діяльності тих,хто займається;

Г)фізіолого-психологічні процеси та зміни в організмі тих,хто навчається;

Д)зміст діяльності педагога.



4.Під формами занять у фізичному вихованні розуміють:

А)способи організації навчально-виховного процесу,кожний з яких характеризується певним типом взаємозв’язку(взаємодії) викладача (тренера) і тих,хто навчається,а також відповідними умовами занять;

Б)упорядковані види діяльності викладача(тренера) і тих,хто навчається,направлені на досягнення заданої мети навчання;

В)сукупність шляхів,способів досягнення цілей,вирішення освітніх завдань;

Г)види навчальних занять з метою вдосконалення рухових умінь,навичок і розвитку фізичних якостей.



5.Оберіть з перерахованих нижче основну форму організації занть фізичними вправами в загальноосвітній школі:

А)урок фізичної культури;

Б)фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня;

В)спортивно-масові та туристичні заходи;

Г)тренувальне заняття у спортивній секції.



6.Укажать,що відносять до урочних форм занять у фізичному вихованні:

А)обов’язкові заняття в системі освіти та виховання;

Б)самостійні заняття фізичними вправами;

В)заняття під час фізкультхвилинок;

Г)ранкова гігієнічна гімнастика.



7.Заповність таблицю «Складові частини уроку фізичної культури та їх призначення (структура уроку)»:



Складові частини уроку

Призначення

1)


2)


3)


4)






8.Укажіть типи уроків фізичної культури залежно від поставлених завдань:

А)…

Б)…

В)…

Г)…



Тема №2

Урок-основна форма фізичного виховання школярів



1.Яку частину уроку доцільно включати колове тренування?

А)у підготовчу частину;

Б)в основну частину;

В)на початку основної частини;

Г)в основну частину після навчання рухових дій.



2.Освітні,розвивальні та виховні завдання вирішуються:

А)у підготовчій частині уроку;

Б)в основній частині уроку;

В)в заключній частині уроку;

Г)у ході всього уроку.



3.Які завдання вирішуються у підготовчій частині уроку фізичної культури?

А)навчання рухових дій;

Б)активізація уваги учнів;

В)удосконалення рухових здібностей;

Г)функціональна підготовка організму;

Д)корекція порушення постави;

Е)зниження рівня психічного збудження.

  1. А.Б,В

  2. Б,В,Е

  3. Б,Г,Д

  4. А,В,Д



4.Основну частину уроку рекомендується починати із:

А)розучування координаційно складних дій;

Б)закріплення сформованих навичок;

В)виховання витривалості;

Г)удосконалення гнучкості.



5.Яку функцію виконує підготовча частина?

А)оздоровлення учнів;

Б)фізичний розвиток учнів;

В)підготовка учнів до вирішення основних завдань уроку;

Г)вирішення освітніх і виховних завдань.



6.Чим обумовлена структура уроку фізичної культури?

А)психологічним станом організму;

Б)фізичною працездатністю;

В)тактикою та технікою виконання різних вправ;

Г)реакцією організму на навантаження(фаза наростання працездатності,фаза стійкої працездатності,фаза виснаження).



7.До загальних структурних елементів уроку належать:

А)організація початку уроку;

Б)показ учителем нової вправи;

В)роз’яснення критеріїв оцінки техніки фізичної вправи;

Г)виконання загально розвивальних вправ;

Д)перевірка домашнього завдання;

Е)вправи на відновлення дихання,збереження правильної постави;

Ж)підбиття підсумків уроку,формування навчальних завдань,визначення домашніх завдань на наступний урок.



8.Які фізичні вправи характерні для заключної частини уроку фізичної культури?

А)вправи на виховання витривалості;

Б)вправи на увагу;

В)вправи на гнучкість;

Г)дихальні вправи;

Д)силові вправи;

Е)швидкісні вправи;

  1. А,В

  2. Д,В

  3. Г,Е

  4. Г,Б

9.У якій послідовності необхідно здійснювати виховання фізичних якостей у рамках одного уроку?

А)швидкість;

Б)витривалість;

В)гнучкість;

Г)спритність;

Д)сила.

  1. А,Б,В,Г,Д

  2. Б,Г,А,Д,В

  3. Д,В,Г,Б,А

  4. Г,А,Д,В,Б





Тема №3

Підготовка вчителя до уроку фізичної культури



1.Укажіть послідовність підготовки вчителя фізичної культури до проведення уроку:

А)підготовка до уроку помічників;

Б)безпосередня підготовка до уроку;

В)визначення змісту та структури уроку;

Г)підготовка місць занять;

Д)розробка конспекту уроку;

Е)перевірка стану обладнання,навчального інвентарю.

  1. А,Б,Г

  2. Б,Г,Е,Д,В,А

  3. Д,Е,Г,В

  4. Г,А,В,Б

2.Що включає в себе етап безпосередньої підготовки вчителя фізичної культури до уроку?

А)планування діяльності на наступний рік;

Б)пошук шляхів усунення недоліків в організації навчального процесу;

В)конкретизація завдань уроку;

Г)організаційно-методичне забезпечення навчальної діяльності;

Д)рухова підготовка вчителя до уроку,теоретична підготовка;

Е)матеріальне забезпечення уроку;

Ж)аналіз результатів роботи за минулий рік.

  1. А,В,Ж

  2. Б,Г,Е,Д

  3. А,Д,Б

  4. Г,Д,В,Е



3.Скільки етапів підготовки вчителя до уроку фізичної культури?

А)один;

Б)два;

В)три;

Г)чотири.



4.Що передбачає етап попередньої підготовки вчителя фізичної культури до уроку;

А)рухову підготовку;

Б)мовну підготовку;

В)аналіз результатів роботи за минулий рік;

Г)пошук шляхів усунення недоліків в організації навчальної діяльності;

Д)планування діяльності на наступний рік.



Тема №4

Загальна характеристика навантаження на уроці фізичної культури



1.У яких видах занять фізичними вправами моторна щільність,як правило,буде низькою?

А)в ігрових видах спорту;

Б)у циклічних видах спорту;

В)у видах спорту із складною координацією рухів.



2.Які відношення характеризує моторна щільність уроку?

А)Час основної частини уроку

Час усього уроку



Б)Час,затрачений на педагогічно виправдані дії

Час усього уроку

В)Час затрачений на виконання вправ

Час усього уроку

Г)Час затрачений на виконання основних вправ

Час усього уроку



3.Під загальною щільністю розуміється …:

А)відношення часу,затраченого на виконання вправ упродовж усього уроку;

Б)час,затрачений на організаційні заходи;

В)водношення часу,затраченого на педагогічно-виправдані заходи під час усього заняття;

Г)відношення часу,затраченого на виконання основних вправ упродовж усього уроку.



4.Якщо після виконання вправ частота серцевих скорочень (ЧСС) за 30 с відновлюється до початкового рівня,то це свідчить,що навантаження…

А)переноситься організмом відносно легко;

Б)мале і його необхідно підвищити;

В)достатнє і його можливо повторити;

Г)надмірне і його потрібно зменшити.



5.Наскільки помірна інтенсивність виконання вправ підвищує частоту серцевих скорочень?

А)до 110-120 уд/хв;

Б)до 120-130 уд/хв;

В)до 130-140 уд/хв;

Г)до 140-150 уд/хв;



6.Визначити інтенсивність навантаження згідно з ЧСС(частотою серцевих скорочень):

А)ЧСС до 130 уд/хв.-…;

Б)ЧСС до 140-160 уд/хв.-…;

В)ЧСС до 165-175 уд/хв.-…;

Г)ЧСС до 175-180 уд/хв.-…;

Д)ЧСС до 185-200 уд/хв.-…



Тема №5

Оцінка діяльності учнів на уроці фізичної культури



1.Укажіть критерії визначення успішності учнів на уроці фізичної культури:

А)рівень засвоєння та практичної реалізації знань;

Б)рівень опанування технікою фізичних вправ;

В)рівень виконання стройових вправ;

Г)виконання навчальних завдань учителя;

Д)виконанням нормативів шкільної програми.



2.Які чинники перешкоджають успішній навчальній діяльності учнів на уроці фізичної культури?

А)недостатній руховий досвід;

Б)низький рівень фізичного розвитку та підготовленості;

В)низький рівень активності;

Г)недостатній розвиток вольових якостей;

Д)усі відповіді правильні.



3.Назвіть рівні оцінювання навчальних досягнень учнів:

А)низький;

Б)середній;

В)достатній;

Г)високий;

Д)початковий.



4.Форми педагогічного контролю успішності учнів:

А)оцінка за семестр;

Б)підсумковий;

В)попередній;

Г)поточний;

Д)тематичний;

Е)вихідний.



5.Яких вимог необхідно дотрисуватись при оцінюванні нормативів з фізичної підготовленості?

А)гарне самопочуття учнів і відсутність скарг на стан здоров'я;

Б)попередня спеціальна фізично підготовка;

В)виконання розминки;

Г)засвоєння теоретичних знань;

Д)забезпечення дотримання правил техніки безпеки при виконанні нормативу;

Е)особисті досягнення учня протягом навчальної діяльності.



6.Наявність форми цифрового вираження оцінки навчальної діяльності учнів:

А)у балах (1-12);

Б) «добре»;

В)у лінійних мірках;

Г)у часі;

Д) «правильно».



7. Назвіть методи поточного контролю у фізичному вихованні:

А)журнал обліку навчальної роботи;

Б)пульсометрія;

В)хронометрування діяльності учнів;

Г)опитування учнів;

Д)педагогічне спостереження за навчально-виховним процесом.



Тема №6

Наукові основи аналізу уроку фізичної культури



1.Які функції виконує відвідування і аналіз уроку фізичної культури?

А)пошук резервів підвищення ефективності роботи вчителя і учнів на уроці фізичної культури;

Б)контроль за навчально-виховним процесом;

В)спостереження за динамікою рівня розвитку професійної майстерності вчителя;

Г)впровадження передового досвіду в практику роботи вчителів фізичної культури.



2.Педагогічний контроль у фізичному вихованні-це:

А)система заходів,що забезпечують перевірку запланованих показників фізичного виховання для оцінки використовуваних засобів,методів і навантажень;

Б)прояснення всіх умов протікання дидактичного процесу,точне визначення його результатів;

В)правильне(за встановленими критеріями) оцінювання знань,рухових умінь і навичок;

Г)цілеспрямоване,однакове для всіх обстеження,що проводиться в суворо контрольованих умовах,дозволяючи об'єктивно вимірювати характеристики досліджуваного педагогічного процесу;



3.За яким критерієм,насамперед, визначається якість проведеного заняття?

А)за ступенем вирішення поставлених завдань;

Б)за емоційністю вправ;

В)за рівнем організованості учнів;

Г)за показниками загальної та моторної щільності уроку.



Тема №7

Планування роботи з фізичного виховання школярів



1.При розробці плану-конспекту уроку вчитель спочатку розробляє:

А)підготовчу частину уроку;

Б)основну частину уроку;

В)заключну частину уроку;



2.Навчальні плани та програми з фізичного виховання для загальноосвітніх шкіл розробляються:

А)директором школи;

Б)заступником директора школи з навчальної роботи;

В)учителем фізичної культури;

Г)державними органами (міністерствами,комітетами).



3.Основним (вихідним) документом,на основі якого здійснюється вся багатогранна робота з фізичного виховання в державних навчальних закладах усіх рівнів,є:

А)навчальна програма з фізичного виховання;

Б)навчальний план;

В)поурочний робочий(тематичний) план;

Г)план педагогічного контролю та обліку.



4.Поурочне планування складається на освнові:

А)розкладу;

Б)плану-графіку;

В)навчального плану та програми;

Г)програми та плану-графіку.



5.Конспект уроку розробляється на основі:

А)плану-графіку;

Б)робочого плану;

В)перспективного поану.



6.Планування у фізичному вихованні-це…:

А)насамперед визначена система діяльності,що передбачає порядок,послідовність і термін виконання робіт;

Б)попередня розробка і визначення цільових установок і завдань,змісту,методики,форм організації та методів навчально-виховного процесу з конкретним контингентом тих,хто займається;

В)впорядкована діяльність викладача(тренера) з реалізації мети навчання (освітніх,виховних,оздоровчих завдань),забезпечення інформування,виховання,усвідомлення і практичного застосування знань,рухових умінь і навичок;

Г)впорядкування дидактичного процесу за певними критеріями,надання йому необхідної форми для максимальної реалізації поставленої мети.



Тема №8

Позакласні заняття фізичними вправами



1.Фізкультурно-оздоровчу і спортивно-масову роботу в школі організовує та проводить:

А)учитель фізичної культури;

Б)директор школи;

В)осередок (клуб) спортивної спільки учнівської молоді;

Г)фізорги класів;

Д)тренерська рада.



2.Яка головна сфера діяльності членів осередку(клубу) спортивної спільки учнівської молоді?

А)проведення уроків фізичної культури;

Б)проведення спортивних годин,рухливих перерв,фізкультхвилинок;

В)проведення занять у спортивних секціях та секціях ЗФП.



3.Які завдання вирішують заняття в шкільних спортивних секціях:

А)підвищення спортивної майстерності;

Б)зміцнення здоров'я учнів;

В)залучення учнів до занять спортом;

Г)оволодіння навчальним матеріалом програми фізичного виховання;

Д)підготовка учнів до складання контрольних нормативів,державних тестів;

Е)підготовка учнів до участі в позашкільних змаганнях;

Ж)розвиток рухових якостей;

З)усі відповіді вірні;



4.Форми фізичного виховання учнів у режимі навчального дня:

А)спортивні розваги;

Б)прогулянки та екскурсії;

В)ранкова гімнастика;

Г)гімнастика до занять,фізкультхвилинки,рухливі перерви,спортивні години;



5.Поурочні форми фізичного виховання:

А)уроки фізичної культури;

Б)секції та гуртки з фізичного виховання;

В)індивідуальні заняття;

Г)фізкультурні свята;

Д)туристичні походи.



Тема №9

Позашкільне фізичне виховання учнів



1.Які позашкільні установи мають забезпечувати розвиток фізичної культури і спорту серед школярів?

А)дитячо-юнацькі спортивні школи;

Б)навчальні заклади освіти;

В)фізкультурно-оздоровчі табори;

Г)краєзнавчо-туристичні заклади;

Д)фізкультурно-оздоровчі центри.



2.Завдання позашкільної роботи з фізичного виховання:

А)активізація рухового режиму протягом навчального дня;

Б)підтримка оптимального рівня працездатності в навчальній діяльності;

В)фізичне вдосконалення учнів,розвиток їх здібностей в окремих видах спорту;

Г)організація активного відпочинку,зміцнення здоров'я.



3.Форми позашкільного фізичного виховання:

А)гімнастика до начальних занять,спортивні години в групі продовженого дня;

Б)заняття у спортивних секціях;

В)спортивні змагання з різних видів спорту;

Г)спартакіади,фізкультурно-спортивні заходи;



Тема №10

Особливості фізичного виховання учнів різного шкільного віку



1.У процес фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку слід використовувати:

А)швидкісно-силові вправи;

Б)вправи на витривалість;

В)вправи,що пов’язані з напруженням та значним статичним навантаженням;

Г)вправи на частоту рухів.



2. У процес фізичного виховання учнів старшого шкільного віку, насамперед необхідно розвивати:

А)активну та пасивну гнучкість;

Б)складну рухову реакцію;

В)силові,швидкісно-силові здібності та різні види витривалості;

Г)максимальну частоту рухів.



3.На підставі медичного обстеження всі учні розподіляються на такі групи для занять фізичною культурою:

А)слабку,сильну,середню;

Б)оздоровчу,фізкультурну,спортивну;

В)основну,підготовчу,спеціальну;

Г)без відхилень у стані здоров'я,з відхиленнями у стані здоров'я.



4.При фізичному вихованні учнів з ослабленим здоров'ям хороший тренувальний ефект досягається,якщо ЧСС становить:

А)90-100 уд/хв.;

Б)110-125 уд/хв.;

В)130-150 уд/хв.;

Г)160-175 уд/хв.;



5.Завдання фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку:

А)навчання основних базових видів спорту;

Б)зміцнення здоров'я,закріплення сформованих рухових навичок,розвиток координаційних здібностей;

В)навчання нових видів прикладних і спортивних вправ;

Г)подальший розвиток рухових якостей.



6.Особливістю методики фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку є:

А)урахування статевих відмінностей хлопчиків і дівчаток;

Б)суворе диференціювання вправ,оцінки фізичної підготовленості,змісту уроків з урахуванням статі учнів;

В)уникнення великих навантажень на хребет,струсів тіла,сильних поштовхів;

Г)чергування фізичних навантажень з достатніми інтервалами відпочинку.