П14. Використання методів НЛП для розв'язання завдань корекції.
Зміна негативних думок на позитивні. Робота з прагненнями, мріями і бажаннями. Використання методів НЛП для розв'язання завдань корекції.
Робота у підгрупах.
Студентам пропонується зіграти роль НЛП-детективів, які мають розслідувати "справу" конкретної людини. Кожна з двох команд отримує "справу", яка містить:
- Короткий опис клієнта
- Діалог клієнта з терапевтом, де клієнт описує свою проблему
- Додаткову інформацію
- Визначити провідну репрезентативну систему клієнта. Аналізуючи мову клієнта, його жестикуляцію, міміку та інші невербальні сигнали, студенти мають визначити, яка з репрезентативних систем (візуальна, аудиальна, кінестетична) є для клієнта провідною.
- Виявити когнітивні спотворення. Студенти мають виявити які когнітивні спотворення присутні в мисленні клієнта (узагальнення, персоніфікація, катастрофізація тощо).
- Розробити індивідуальний план корекції. Використовуючи знання про НЛП, студенти мають розробити індивідуальний план корекції для клієнта, включаючи вибір відповідних технік НЛП (анкори, рефреймінг, зміна субмодальностей тощо).
- Сформулювати терапевтичні цілі та Скласти послідовність вправ та технік. .
- Презентувати свої результати, пояснюючи свої висновки та обґрунтовуючи вибір технік.
1 бал (задовільно): мінімальне розуміння, поверхневе застосування НЛП, неконкретний план, невпевнена презентація
2 бали (добре): середній рівень розуміння, достатнє застосування НЛП, досить конкретний план, зрозуміла презентація.
3 бали (відмінно): глибоке розуміння клієнта, креативне застосування НЛП, детально розроблений і практичний план, впевнена і чітка презентація.
КЕЙС 1. "Мати дитини з заїканням"
Опис клієнтаОлена, 35 років, мати 7-річного сина з заїканням. Вона дуже переживає за сина, постійно намагається йому допомогти, але відчуває безсилля.
Транскрипт частини сесії
Олена: Я не знаю, що робити. Син так соромиться говорити, що уникає спілкування з іншими дітьми. Я намагаюся його заспокоїти, але він все одно боїться, що його будуть насміхатися. [Олена потирає руки, дивлячись у бік, ніби шукає відповіді в просторі]
Терапевт: Що ви відчуваєте, коли бачите, як ваш син страждає?
Олена: Я відчуваю себе безпорадною. [Олена опускає голову, плечі зсуваються вперед, голос стає тихішим] Мені здається, що я погана мати, що не можу йому допомогти. [Вона закриває очі на мить, ніби намагаючись уявити ситуацію]
Додаткова інформація
Олена сама в дитинстві мала проблеми з мовленням і досі відчуває тривогу, коли доводиться виступати на публіці.
КЕЙС 2. "Батько дитини з аутизмом"
Опис клієнта
Андрій, 40 років, батько 5-річного сина з аутизмом. Він відчуває себе самотнім і не розуміє, як правильно вибудувати взаємини з сином.
Транскрипт частини сесії
Андрій: Мій син не йде на контакт, не дивиться мені в очі. Я намагаюся гратися з ним, але він відштовхує мене. [Андрій стискає кулаки, дивлячись у підлогу] Мені здається, що він мене не любить." [Його голос звучить приглушено, плечі напружені]
Терапевт: Що ви відчуваєте, коли намагаєтесь налагодити контакт з сином?
Андрій: Я відчуваю розчарування і злість. [Андрій різко видихає, ніби намагаючись стримати емоції] Мені хочеться, щоб він був таким, як інші діти." [Його погляд блукає по кімнаті]
Додаткова інформація
Андрій читав багато літератури про аутизм, але не знаходить ефективних способів спілкування зі своїм сином. Він часто перериває себе, коли говорить про сина, ніби намагаючись уникнути певних тем.