П14. Використання методів НЛП для розв'язання завдань корекції.

Зміна негативних думок на позитивні. Робота з прагненнями, мріями і бажаннями. Використання методів НЛП для розв'язання завдань корекції.

Робота у підгрупах.

Студентам пропонується зіграти роль НЛП-детективів, які мають розслідувати "справу" конкретної людини. Кожна з двох команд отримує "справу", яка містить:

  • Короткий опис клієнта
  • Діалог клієнта з терапевтом, де клієнт описує свою проблему
  • Додаткову інформацію
Задача команд

  1. Визначити провідну репрезентативну систему клієнта. Аналізуючи мову клієнта, його жестикуляцію, міміку та інші невербальні сигнали, студенти мають визначити, яка з репрезентативних систем (візуальна, аудиальна, кінестетична) є для клієнта провідною.
  2. Виявити когнітивні спотворення. Студенти мають виявити які когнітивні спотворення присутні в мисленні клієнта (узагальнення, персоніфікація, катастрофізація тощо).
  3. Розробити індивідуальний план корекції. Використовуючи знання про НЛП, студенти мають розробити індивідуальний план корекції для клієнта, включаючи вибір відповідних технік НЛП (анкори, рефреймінг, зміна субмодальностей тощо).
  4. Сформулювати терапевтичні цілі та Скласти послідовність вправ та технік. .
  5. Презентувати свої результати, пояснюючи свої висновки та обґрунтовуючи вибір технік.
Критерії оцінювання:
  • Розуміння клієнта (наскільки добре студент розуміє проблему клієнта та його внутрішній світ)
  • Застосування НЛП (наскільки ефективно студент використовує знання НЛП для аналізу ситуації та розробки плану корекції).
  • Практичність плану (наскільки план корекції є конкретним і придатним для застосування в реальній практиці).
  • Презентація результатів (наскільки чітко і зрозуміло студент презентує свої висновки).
  • Максимальна оцінка 3 бали
    1 бал (задовільно): мінімальне розуміння, поверхневе застосування НЛП, неконкретний план, невпевнена презентація
    2 бали (добре): середній рівень розуміння, достатнє застосування НЛП, досить конкретний план, зрозуміла презентація.
    3 бали (відмінно): глибоке розуміння клієнта, креативне застосування НЛП, детально розроблений і практичний план, впевнена і чітка презентація.

    КЕЙС 1.  "Мати дитини з заїканням"
    Опис клієнта

    Олена, 35 років, мати 7-річного сина з заїканням. Вона дуже переживає за сина, постійно намагається йому допомогти, але відчуває безсилля.

    Транскрипт частини сесії

    Олена: Я не знаю, що робити. Син так соромиться говорити, що уникає спілкування з іншими дітьми. Я намагаюся його заспокоїти, але він все одно боїться, що його будуть насміхатися. [Олена потирає руки, дивлячись у бік, ніби шукає відповіді в просторі]
    Терапевт: Що ви відчуваєте, коли бачите, як ваш син страждає?
    Олена: Я відчуваю себе безпорадною. [Олена опускає голову, плечі зсуваються вперед, голос стає тихішим] Мені здається, що я погана мати, що не можу йому допомогти. [Вона закриває очі на мить, ніби намагаючись уявити ситуацію]

    Додаткова інформація

    Олена сама в дитинстві мала проблеми з мовленням і досі відчуває тривогу, коли доводиться виступати на публіці.

    КЕЙС 2. "Батько дитини з аутизмом"

    Опис клієнта

    Андрій, 40 років, батько 5-річного сина з аутизмом. Він відчуває себе самотнім і не розуміє, як правильно вибудувати взаємини з сином.

    Транскрипт частини сесії

    Андрій: Мій син не йде на контакт, не дивиться мені в очі. Я намагаюся гратися з ним, але він відштовхує мене. [Андрій стискає кулаки, дивлячись у підлогу] Мені здається, що він мене не любить." [Його голос звучить приглушено, плечі напружені]

    Терапевт: Що ви відчуваєте, коли намагаєтесь налагодити контакт з сином?

    Андрій: Я відчуваю розчарування і злість. [Андрій різко видихає, ніби намагаючись стримати емоції] Мені хочеться, щоб він був таким, як інші діти." [Його погляд блукає по кімнаті]

    Додаткова інформація

    Андрій читав багато літератури про аутизм, але не знаходить ефективних способів спілкування зі своїм сином. Він часто перериває себе, коли говорить про сина, ніби намагаючись уникнути певних тем.