Тема 3: "Тренування в застосуванні мультимедійного мислення при опрацюванні інформаційних приводів"

Заняття 11-15

План

1.     Новини та інші інформаційні формати як продукт конвергентного ньюз-руму.

2.     Задум майбутнього мультимедійного повідомлення.

3.     Нові жанри: мультискрипт, інформаційна гра, динамічна візуалізація, інтерактивна таймлінія.

4.     Сторітелінг в принті та Мережі.

5.     Мультимедійна стаття, лонгрід. Етапи колективної роботи над великою мультимедійною публікацією.

6.     Планування аудіоподкастів, простої та динамічної візуалізації, матеріалів спеціалізованих сервісів потокових мультимедіа.

7.     Проектування лакун для самостійного розвитку трансмедійного контенту користувачами.


Завдання


1. Переглянути львівський посібник «Мережева журналістика: спеціалізовані курси», стор. 9-41. Виписати основні положення, які стосуються підготовки мультимедійних матеріалів для вебу, зокрема з фотоілюстраціями та інфографікою. Підготувати обговорення.

2. Прочитати статті з монографії «Кросмедіа: контент, технології, перспективи», в яких ідеться про методи і прийоми роботи над мультимедійними матеріалами для кросмедіа:

  • Чабаненко М. Підготовка інтернет-новин: структурування інформації, передача смислів. С. 102-110.
  • Полісученко А. Відеостріми на інтернет-сайтах та в соціальних мережах як різновид прямоефірного телевізійного мовлення. С. 111-124.
  • Пазюк Р. Мобілографія як інструмент кросмедійної журналістики. С. 125-129.

Прочитати також інші статті до цієї теми:

  • Горошко О.  Новий конвергентний жанр 2.0 – твіттінг. Вісник Львівського університету. Серія філологічна. 2011. № Вип. 52. С. 210–223. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi48/vlnufil2011v52/12.pdf.
  • Гресько О. В.  Формула мультимедіа в системі координат новинної онлайн журналістики
  • Васіна О.  Конвергенція жанрів новини і реаліті-шоу в нових медіа.
  • Прохорович О.  Конвергентність та змістові характеристики контенту "Hromadske.TV".

Законспектувати найважливіші моменти, підготуватися до обговорення.

3. Ознайомитись із матеріалами про майстер-класи Дж. Марсона. Підготуватися до обговорення, звертаючи особливу увагу на те, які нові тенденції з’являються сьогодні в українській журналістиці.

Дати відповіді на запитання:

-          Із чого починається good writing?

-          Чому журналістам корисно читати поезію?

-          Що має слугувати головним критерієм пошуку теми?

-          Яких помилок не слід припускатися, працюючи з експертами?

-          Що означає гасло «kill your darling»?

-          Що не так із бекграундами в українській журналістиці?

-          Чому не можна допускати, щоб у читача залишилися питання?

-          У чому полягає незмінний підхід до структурування історії для журналістів усього світу?

-          Чому часто виникають пробеми з написанням «м’яких» лідів?

-          Яким вимогам має відповідати суперцитата?

-          У яких напрямах слід вдосконалюватися журналістам-розслідувачам?

-          Які ще поради Дж. Марсона варто взяти на озброєння?

Пояснити, як слід розуміти значення таких термінів: кікер, натграф?

4. Ознайомитись із поданими нижче текстами новин, у яких інформаційний приклад розкритий недостатньо. Подумати над тим, які мультимедійні новинні історії можна було б створити натомість. Детально опишіть свої ідеї, поясніть свій вибір сполучення різних медіаформатів.

***

Запорожанка нашла зубной протез в купленной колбасе

В популярном паблике Запорожья в Фейсбук появился пост от местной жительницы, в котором она рассказала о своей неприятной находке, обнаружившейся в купленной колбасе.

Автор поста по большой случайности купила колбасу в магазине, который находится в 15-ом микрорайоне на Бабурке. Придя домой стала ее нарезать и заметила там какой-то странный металлический предмет.

О своей находке девушка рассказала в сети: в комментариях люди стали гадать, что же это такое. Некоторые предположили, что это бусинка Pandora, а другие – что это настоящий зубной протез.

Однако, никто так и не знает, что же попалось на самом деле в загадочной колбасе с сюрпризом.

Хорошо, что все зубы остались целые, а находка отправилась куда нужно — в мусор.

Джерело: https://www.most-news.zp.ua/zaporozhanka-nashla-zubnoy-protez-v-kup/

***

У Туристичному інфоцентрі Запоріжжя відкрилась виставка дитячої творчості

Виставка дитячої творчості відкрилась у Туристичному інформаційному центрі Запоріжжя у п'ятницю, 4 жовтня

Проце повідомляє Depo.Запоріжжя з посиланням на прес-службу міської ради.

У Туристичному інформаційному центрі Запоріжжя вікрилась виставка переможців міського конкурсу "Запоріжжя моєї мрії". З 97 конкурсних робіт для виставки було обратно 25. Ще 20 - презентуюсть на каскаді фонтанів "Райдуга" на День міста.

Учасникам конкурсу - від 6 до 16 років.

Джерело: https://zp.depo.ua/ukr/zp/u-turistichnomu-infotsentri-zaporizhzhya-vidkrilas-vistavka-dityachoi-tvorchosti-201910041040132

***

Меценати посприяли відродженню храму

У селі Олександрівка Приазовського району відбулося відкриття відбудованого храму. Колишня церква в населеному пункті була зруйнована ще в роки правління Сталіна.

Кілька років тому керівництво ТОВ «Олександрівка» ухвалило  рішення відродити духовне життя в рідному селі та ініціювало  будівництво церкви. Днями храм Різдва Пресвятої Богородиці було освячено архієпископом Бердянським і Приморським Єфремов. Активну участь у відродженні храму брали Сергій Добряк, Микола Левченко та Олександр Кремсарь.

Джерело: http://zp-pravda.info/2019/10/04/metsenaty-pospryialy-vidrodzhenniu-khramu/

5. Переглянути стрічки новин запорізьких регіональних сайтів (061.ua, 1news.zp.ua, actual.today, akzent.zp.ua, angolenko.com.ua, broneviknews.com.ua, cometa-zp.news, forpost.media, gazeta.zp.ua, golos.zp.ua, gvozdi.zp.ua, inform.zp.ua, ipnews.in.ua, most-news.zp.ua, mz.zp.ua, panoptikon.org, regionnews.net.ua, reporter-ua.com, sport.zp.ua, timenews.in.ua, timez.com.ua, uanews.zp.ua, vmestezp.org, vv.com.ua, zabor.zp.ua, zanoza-news.com, zp-fakty.net.ua, zpnews.zp.ua, zp.vgorode.ua, zv.zp.ua). Вибрати новину з недостатньо висвітленими, на ваш огляд, подіями.

Запропонувати власні ідеї стосовно того, які великі мультимедійні матеріали можна було б створити, спираючись на представлені в них актуальні на поточний момент інформаційні приводи. Представити детальну концепцію такого матеріалу. Бажано запланувати аудіоподкасти, просту або динамічну візуалізацію, матеріали спеціалізованих сервісів потокових мультимедіа.

6. Спираючись на створені в минулому завданні концепції, спроектувати лакуни для самостійного розвитку трансмедійного контенту користувачами. Для цього передбачити додавання певної інформації представниками аудиторії в коментарях на окремих технічних платформах. Пояснити задум.

7. Узяти участь у зустрічі з журналістом-практиком, який працює в інтернет-виданні, законспектувати його розповідь. Підготуватись до обговорення його професійного досвіду, зокрема щодо застосування в щоденній роботі мультимедійного мислення.

8. Знайти на сайтах українських та зарубіжних інтернет-ЗМІ приклади матеріалів таких нових жанрів: мультискрипт, інформаційна гра, динамічна візуалізація, інтерактивна таймлінія. Проаналізувати доцільність їх застосування. Довести свою думку, спираючись на освоєні вже теоретичні знання.

Переглянути онлайн-інструменти, якими можна користуватися при створенні таких матеріалів:

Tips, tools & guides for multimedia storytellers. Links to resources across the web for those creating multimedia narratives online https://shorthand.com/the-craft/tips-tools-guides-for-multimedia-storytellers/

9. Знайти приклади сторітелінгу в принті (друкованих виданнях) та в Мережі. Порівняти, проаналізувати, висловити свою думку щодо того, як традиційні підходи в даному випадку відрізняються від журналістики нових медіа.

10. Знайти приклади мультимедійних статей і лонгрідів. Продумати і розробити етапи колективної роботи над великою мультимедійною публікацією. Пояснити, як можна було б розподілити відповідні обов’язки в конвергентній редакції.

Рекомендована публікація (приклад лонгріду):

На межі катастрофи. П'ять найбільших екологічних проблем України https://www.pravda.com.ua/articles/2019/10/22/7229683/

Трохи про етапи створення лонгріду:

ЯК ЗРОБИТИ ЛОНГРІД, ЯКИЙ ДОЧИТАЮТЬ ДО КІНЦЯ? https://webmaestro.com.ua/ua/blog/long-read/

11. Прочитати поради Марини Войтович у матеріалі «Лонгрид о лонгридах. Длинная история, дочитанная до конца. Что нового я узнала о лонгридах за год работы с ними» https://texterra.ru/blog/longrid-o-longridakh.html. Підготувати обговорення, зокрема звернути увагу на твердження: «Лонгрид – это не длинный текст, это большая история». (Приклади лонгрідів-історій див. тут: https://longreads.com/)

12. Додаткові завдання англійською мовою (на вибір студента).

1). У книзі «Convergent Journalism» прочитати Chapter 5 (стор. 69-80), переповісти.

2). Прочитати, перекласти й підготувати обговорення українською мовою цього матеріалу: "Convergence implemented just as a cost saving strategy is doomed to fail"

3). Ознайомитись із лонгрідами на сайті "The Guardian" https://www.theguardian.com/news/series/the-long-read. Розповісти про них англійською мовою (які теми піднімаються, які інші особливості цих матеріалів ви помітили).

 

Література

1.       Блинова Н. М., Остра М. С.  Сайт радіостанції як конвергентний засіб масової інформації. Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. 2016. № 2. С. 29–34.

2.       Валер'єва М., Хайкін Д.  Конвергенція медіа і нові ЗМІ: фірмовий рецепт перетворення цифрового пекла у цифровий рай. Журналіст України. 2013. № 4. С. 38–40.

3.       Васіна О.  Конвергенція жанрів новини і реаліті-шоу в нових медіа. Вісник Львівського університету. Серія: Журналістика. 2016. № Вип. 41. С. 182–189.

4.       Гресько О. В.  Формула мультимедіа в системі координат новинної онлайн журналістики. Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. 2015. № 4. С. 70–74.

5.       Журналистика и конвергенция: почему и как традиционные СМИ превращаются в мультимедийные. Качкаева А. Г., Кирия И. В., Коломеец К. Г. и др. / под ред. А. Г. Качкаевой. Москва, 2010. 200 с.

6.       Золяк В. В.  Функціональні характеристики контентної конвергенції засобів масової комунікації. Київ, 2009. 16 с.

7.       Прохорович О.  Конвергентність та змістові характеристики контенту "Hromadske.TV". Молода наука - 2016. Запоріжжя, 2016. Т. 2 : "Журналістика"; "Психологія"; "Педагогічні науки"; "Соціальна педагогіка"; "Математичні науки"; "Біологічні науки". С. 109–111.

8.       Олешко В. Ф.  Конвергентность СМИ и Интернета как тенденция: новые информационные технологии: социально-психологический аспект. Психология журналистики. СПб., 2006. С. 188–189.

9.       Кросмедіа: контент, технології, перспективи : колективна моногр. / за заг. ред. д. н. із соц. ком. В. Е. Шевченко; Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ : Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2017. 234 с.

10.    Мережева журналістика: спеціалізовані курси : навч. посіб. / Н. Габор, Ю. Залізняк, С. Жаб’юк та ін. Львів : Вид-во ЛНУ ім. І. Франка, 2015. 136 с.

11.    Підручник з крос-медіа / І. Н. Крецу та ін. Бонн : Schiller Publishing House, 2015. 144 с. (URL : http://dsr.univ.kiev.ua/pub/publish/153224/).

12.    Quinn S., Filak V. Convergent Journalism an Introduction: Writing and Producing Across Media. Focal Press, 2005. 240 p.