Тема 4: "Створення повідомлень про останні події за допомогою прийомів мультимедійного сторітелінгу"

Заняття 16-20

План

1.     Ньюз-сторі як інформаційне повідомлення.

2.     Поняття про фічер. Пошук і розробка історій. Прийоми розкриття героя історії: піраміда Фрейтага, крива Фіхте, принцип «нового журналізму».

3.     Категорії мультимедійних історій за лінійним та нелінійним способами побудови наративу.

4.     Структурування історій за стандартами провідних світових видань.

5.     Тренування в написанні м’яких лідів, натграфів, кікерів.

6.     Використання суперцитати.

7.     Переробка заміток в мультимедійні ньюз-сторі.


Завдання


1. Прочитати, осмислити й підготувати обговорення наукових статей із колективної монографії «Кросмедіа: контент, технології, перспективи», у яких ідеться про методи і прийоми роботи над мультимедійними історіями для кросмедіа:

  • Ситник О. Композиційно-графічне моделювання конвергентних ЗМІ: комунікативний і комунікаційний аспекти. С. 140
  • Мацишина І.Структура мультимедійного сторітелінгу (на прикладі лонгріду). С. 149.

2. Прочитати такі матеріали про фічер та сторітелінг:

  • Патрікєєва Н. Пишемо фічер у стилі Forbes. 9 кроків https://medialab.online/news/py-shemo-ficher-u-sty-li-forbes-9-krokiv/
  • Пуля В. Как написать классный фичер https://radioportal.ru/news/kak-napisat-klassnyy-ficher
  • Піддубний О. Конвергентна журналістика. Важливість історії.
  • Горчинська О. Емоційний хвіст виляє раціональним собакою. Секрети сторітелінгу.
  • Кіптенко Т. Шість ресурсів, які вчать розповідати історії.
  • Миколаєнко Н. Розкажи мені щось вертикальне.
  • Топол В. Матс Вікман: Сторітелінг – це як складання конструктора.

Законспектувати корисні для сучасного журналіста думки, переповісти зміст, підготуватись до обговорення.

3. Переглянути запропоновані нижче журналістикознавчі відеоматеріали про сторітелінг.  Занотувати корисні думки, переповісти зміст, підготуватись до обговорення. Зокрема відповісти на запитання: як можна використати ці актуальні знання в журналістиці.

  • Сторителлинг в картинках и поступках
  • Взрывной сторителлинг 7 приемов сторителлинга Леонардо Ди Каприо
  • Александр Молчанов - Создание истории. Рассказчик и герой
  • Как создать историю на миллион. Сторителлинг для бизнеса и продаж. Александр Молчанов
  • Сторителлинг за 20 минут: примеры, как рассказать историю для продаж, сторителлинг для чайников
  • Как написать отличную историю. 8-пунктовая арка
  • Сторителлинг / Структура хорошей истории 
  • Сторителлинг в презентациях

4. Переглянути запропоновані інтернет-публікації. Спробувати визначити, чи присутні в них ознаки сторітелінгу. Обґрунтувати власну думку. Подумати, які традиційні жанри створюються з використанням прийомів сторітелінгу.

5. Серед матеріалів, проаналізованих у попередній вправі, вибрати один і спробувати переробити текст, використавши поради Дж. Марсона (тема № 3). Зокрема, дописати «м’який» лід, натграф, кікер, подумати, якою б могла бути суперцитата тощо.

6. Ознайомитись із матеріалами в рубриці «Історії» на сайті інтернет-видання «Meduza» https://meduza.io/articles. Проаналізувати.

7. Переглянути стрічки новин українських інтернет-видань, зокрема регіональних. Вибрати три новини з недостатньо висвітленими подіями. Запропонувати власні ідеї стосовно того, які мультимедійні ньюз-сторі можна було б створити, спираючись на представлені в них актуальні на поточний момент інформаційні приводи. Обговорити в аудиторії, створити один такий матеріал, самостійно набравши додаткові факти з інтернету (інших веб-ресурсів). Опублікувати його на навчальному сайті http://training2.mv.zp.ua/.

8. Аналогічно знайти ще один інформаційний привід для виконання індивідуальної роботи (те саме, але факти добирати не в інтернеті, а в житті). Обговорити в аудиторії, погодити рішення з викладачем.

9. Прочитати статтю Г. Почепцова "Нарративное или нумерическое: медиаархеология о дигитальном будущем". Подумати над висунутими ідеями, обговорити таке твердження:

"Нарративность сопровождает человечество все время, можно даже сказать, что именно нарративность сформировала и человека, и человечество. Ведь нарративность является осмыслением и упорядочиванием окружающего нас мира. И даже когда этого порядка нет в мире, он всегда будет привнесен туда нарративами".

10. Для контрасту з новинами створити та опублікувати на навчальному сайті власний мультимедійний журналістський матеріал НЕ ІНФОРМАЦІЙНОГО спрямування (тобто з ознаками художньої публіцистики й аналітики, великий), спробувавши застосувати прийоми сторітелінгу.

11. Додаткові завдання англійською мовою (на вибір студента).

1). Прочитати матеріал «The art of storytellin» https://www.khanacademy.org/partner-content/pixar/storytelling, переповісти українською мовою.

2). Виконати завдання 6 англійською мовою на основі інформаційних приводів, узятих із новин англомовних інтернет-видань.


Література

1.       Горчинська О. Емоційний хвіст виляє раціональним собакою. Секрети сторітелінгу. Детектор медіа. URL : https://detector.media/production/article/170131/2019-08-23-emotsiinii-khvist-vilyae-ratsionalnim-sobakoyu-sekreti-storitelingu/.

2.       Захарченко А. Інтернет-медіа. Інтерактивний навчальний посібник для курсу «Підтримка сайту» для студентів відділення «Видавнича справа та редагування». Тернопіль : Крок, 2014. 198 с.

3.       Кіптенко Т. Шість ресурсів, які вчать розповідати історії. MediaLab. URL : https://medialab.online/news/storytelling6/.

4.       Кросмедіа: контент, технології, перспективи : колективна моногр. / за заг. ред. д. н. із соц. ком. В. Е. Шевченко; Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ : Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2017. 234 с.

5.       Мережева журналістика: спеціалізовані курси : навч. посіб. / Н. Габор, Ю. Залізняк, С. Жаб’юк та ін. Львів : Вид-во ЛНУ ім. І. Франка, 2015. 136 с.

6.       Миколаєнко Н. Розкажи мені щось вертикальне. MediaLab. URL : https://medialab.online/news/storiesoutriders/.

7.       Піддубний О. Конвергентна журналістика. Важливість історії. URL : http://piddubny.com/konverhentna-zhurnalistyka-vazhlyvist-istoriji/.

8.       Підручник з крос-медіа / І. Н. Крецу та ін. Бонн : Schiller Publishing House, 2015. 144 с. (URL : http://dsr.univ.kiev.ua/pub/publish/153224/).

9. Почепцов Г. Нарративное или нумерическое :  медиаархеология  о  дигитальном будущем /  Media Sapiens. URL: http://osvita.mediasapiens. ua/trends/1411978127/narrativnoe_ili_numericheskoe_mediaarkheologiya_o_digitalnom_ buduschem/

9.       Рауе П.-Й. Новий посібник з журналістики та онлайн-журналістики / пер. з нім. В. Климченко ; за заг. ред. В. Іванова. Київ : Центр Вільної Преси, Академія Укр. Преси, 2014. 358 с.

Топол В. Матс Вікман: Сторітелінг – це як складання конструктора. Media Sapiens. URL : https://ms.detector.media/mediaprosvita/how_to/mats_vikman_storiteling_tse_yak_skladannya_konstruktora/