Завдання для практичної роботи до теми 9
Тема 9.
Питання для обговорення:
1. Обґрунтуйте необхідність наявності на підприємстві таких фахівців, як менеджер з реклами та менеджер зі зв’язків з громадськістю. У чому, на вашу думку, полягатимуть функції зазначених фахівців?
2. Які комунікаційні канали для компанії з обмеженим бюджетом можуть виявитися найбільш ефективними?
3. Обґрунтуйте важливість зворотнього зв’язку з цільовими аудиторіями клієнтів.
Ситуаційні та практичні завдання
Завдання 1.
Оцініть ефективність обраних вашою організацію (або будь-якою організацією на ваш розсуд) каналів збуту. Зробити висновки.
Пояснення до розв’язку
Оцінка ефективності каналів збуту є обов’язковим елементом, який дозволяє компанії знаходити слабкі місця розподільчої мережі та підвищувати обсяги збуту.
Необхідно зробити оцінку каналів збуту за критеріями, які наведено у табл. 1.15 (для гіпотетичної організації). При цьому слід враховувати, що оцінку в деяких випадках доцільно проводити на якісному, а не на кількісному рівнях, адже, розрахунок економічної ефективності каналів розподілу є дуже складним і трудомістким.
Таблиця 1.15
Критерії оцінювання ефективності каналів збуту
Критерій |
ОЦІНКА |
|
Оптовик 1 (регіон А) |
Оптовик 2 (регіон Б) |
|
Обсяг продажів |
Низький |
Високий |
Якість співробітництва |
Гарне |
Задовільне |
Доля ринку, яку контролює канал |
15 |
45 |
Рівень витрат на створення власного каналу |
прийнятний |
неприйнятний |
На основі проведеного аналізу приймаються управлінські рішення щодо змін політики роботи з конкретними постачальниками та (або) про зміни структури каналів розподілу. У даному випадку, доцільно розглянути можливість організації власного каналу збуту в регіоні А і налагодити більш ефективне співробітництво з оптовиком регіону Б.