Завдання для практичної роботи до теми 9

Тема 9.

 

Питання для обговорення:

1. Обґрунтуйте необхідність наявності на підприємстві таких фахівців, як менеджер з реклами та менеджер зі зв’язків з громадськістю. У чому, на вашу думку, полягатимуть функції зазначених фахівців?

2. Які комунікаційні канали для компанії з обмеженим бюджетом можуть виявитися найбільш ефективними?

3. Обґрунтуйте важливість зворотнього зв’язку з цільовими аудиторіями клієнтів.

 

Ситуаційні та практичні завдання

Завдання 1.

Оцініть ефективність обраних вашою організацію (або будь-якою організацією на ваш розсуд) каналів збуту. Зробити висновки.

 

Пояснення до розв’язку

Оцінка ефективності каналів збуту є обов’язковим елементом, який дозволяє компанії знаходити слабкі місця розподільчої мережі та підвищувати обсяги збуту.

Необхідно зробити оцінку каналів збуту за критеріями, які наведено у табл. 1.15 (для гіпотетичної організації). При цьому слід враховувати, що оцінку в деяких випадках доцільно проводити на якісному, а не на кількісному рівнях, адже, розрахунок економічної ефективності каналів розподілу є дуже складним і трудомістким.

 

Таблиця 1.15

Критерії оцінювання ефективності каналів збуту

Критерій

ОЦІНКА

Оптовик 1 (регіон А)

Оптовик 2 (регіон Б)

Обсяг продажів

Низький

Високий

Якість співробітництва

Гарне

Задовільне

Доля ринку, яку контролює канал

15

45

Рівень витрат на створення власного каналу

прийнятний

неприйнятний

 

На основі проведеного аналізу приймаються управлінські рішення щодо змін політики роботи з конкретними постачальниками та (або) про зміни структури каналів розподілу. У даному випадку, доцільно розглянути можливість організації власного каналу збуту в регіоні А і налагодити більш ефективне співробітництво з оптовиком регіону Б.