Підсумкове завдання

Завдання 1.

Повести маркетингове дослідження і заповнити аналітичну таблицю для виявлення впливу факторів природно-екологічного середовища на діяльність галузі і вашої організації (табл. 1.4). Після заповнення таблиці обґрунтувати по кожному фактору середовища: чому поставлена саме така оцінка важливості і впливу, а також чому обрано саме такий напрям впливу. Далі зробити висновки щодо найбільшого позитивного і найбільшого негативного впливу на діяльність організації окремих факторів маркетингового середовища (приклад заповнення аналітичної таблиці представлено у завданні 1).

 

Таблиця 1.4

Вплив природно-екологічного середовища на діяльність організації

Фактори середовища

Важливість для галузі

Вплив на підприємство

Напрям впливу

Ступінь важливості для підприємства

Розміщення великих промислових центрів

 

 

 

 

Природно-кліматичні умови

 

 

 

 

Територіальне розміщення корисних копалин и природних ресурсів

 

 

 

 

Стан екології та її вплив на виробничу сферу

 

 

 

 

 

Завдання 2.

Повести маркетингове дослідження і заповнити аналітичну таблицю для виявлення впливу факторів науково-технічного середовища на діяльність галузі і вашої організації (табл. 1.5). Після заповнення таблиці обґрунтувати по кожному фактору середовища: чому поставлена саме така оцінка важливості і впливу, а також чому обрано саме такий напрям впливу. Далі зробити висновки щодо найбільшого позитивного і найбільшого негативного впливу на діяльність організації окремих факторів маркетингового середовища (приклад заповнення аналітичної таблиці представлено у завданні 1).

 

Таблиця 1.5

Вплив науково-технічного середовища на діяльність організації

Фактори середовища

Важливість для галузі

Вплив на підприємство

Напрям впливу

Ступінь важливості для підприємства

Поява «технологічних проривів»

 

 

 

 

Скорочення або збільшення життєвого циклу технологій

 

 

 

 

Питома вага наукоємних технологій у виробництві

 

 

 

 

Вимоги до науково-технологічного рівня виробництва, які забезпечують конкурентоспроможність

 

 

 

 

Вимоги до кваліфікації кадрів

 

 

 

 

Вимоги до науково-технічного рівня конкурентоспроможної продукції

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3.

Повести маркетингове дослідження і заповнити аналітичну таблицю для виявлення впливу факторів політико-правового середовища на діяльність галузі і вашої організації. Після заповнення таблиці обґрунтувати по кожному фактору середовища: чому поставлена саме така оцінка важливості і впливу, а також чому обрано саме такий напрям впливу. Далі зробити висновки щодо найбільшого позитивного і найбільшого негативного впливу на діяльність організації окремих факторів маркетингового середовища (приклад заповнення аналітичної таблиці представлено у завданні 1).

 

Таблиця 1.6

Вплив політико-правового середовища на діяльність організації

Фактори середовища

Важливість для галузі

Вплив на підприємство

Напрям впливу

Ступінь важливості для підприємства

Відношення держави до власності

 

 

 

 

Політична стабільність у державі

 

 

 

 

Характер відношення держави до галузі

 

 

 

 

Рівень регулювання і контролю з боку держави

 

 

 

 

Політика держави в галузі підготовки кадрів для галузі

 

 

 

 

Митна політика держави

 

 

 

 

Закони і нормативні акти

 

 

 

 

Ефективність правової системи

 

 

 

 

Практична реалізація законодавства

 

 

 

 

Ступінь реальної дії всіх правових норм