Підсумкове завдання
Завдання 1.
Повести маркетингове дослідження і заповнити аналітичну таблицю для виявлення впливу факторів природно-екологічного середовища на діяльність галузі і вашої організації (табл. 1.4). Після заповнення таблиці обґрунтувати по кожному фактору середовища: чому поставлена саме така оцінка важливості і впливу, а також чому обрано саме такий напрям впливу. Далі зробити висновки щодо найбільшого позитивного і найбільшого негативного впливу на діяльність організації окремих факторів маркетингового середовища (приклад заповнення аналітичної таблиці представлено у завданні 1).
Таблиця 1.4
Вплив природно-екологічного середовища на діяльність організації
Фактори середовища |
Важливість для галузі |
Вплив на підприємство |
Напрям впливу |
Ступінь важливості для підприємства |
Розміщення великих промислових центрів |
|
|
|
|
Природно-кліматичні умови |
|
|
|
|
Територіальне розміщення корисних копалин и природних ресурсів |
|
|
|
|
Стан екології та її вплив на виробничу сферу |
|
|
|
|
Завдання 2.
Повести маркетингове дослідження і заповнити аналітичну таблицю для виявлення впливу факторів науково-технічного середовища на діяльність галузі і вашої організації (табл. 1.5). Після заповнення таблиці обґрунтувати по кожному фактору середовища: чому поставлена саме така оцінка важливості і впливу, а також чому обрано саме такий напрям впливу. Далі зробити висновки щодо найбільшого позитивного і найбільшого негативного впливу на діяльність організації окремих факторів маркетингового середовища (приклад заповнення аналітичної таблиці представлено у завданні 1).
Таблиця 1.5
Вплив науково-технічного середовища на діяльність організації
Фактори середовища |
Важливість для галузі |
Вплив на підприємство |
Напрям впливу |
Ступінь важливості для підприємства |
Поява «технологічних проривів» |
|
|
|
|
Скорочення або збільшення життєвого циклу технологій |
|
|
|
|
Питома вага наукоємних технологій у виробництві |
|
|
|
|
Вимоги до науково-технологічного рівня виробництва, які забезпечують конкурентоспроможність |
|
|
|
|
Вимоги до кваліфікації кадрів |
|
|
|
|
Вимоги до науково-технічного рівня конкурентоспроможної продукції |
|
|
|
|
Завдання 3.
Повести маркетингове дослідження і заповнити аналітичну таблицю для виявлення впливу факторів політико-правового середовища на діяльність галузі і вашої організації. Після заповнення таблиці обґрунтувати по кожному фактору середовища: чому поставлена саме така оцінка важливості і впливу, а також чому обрано саме такий напрям впливу. Далі зробити висновки щодо найбільшого позитивного і найбільшого негативного впливу на діяльність організації окремих факторів маркетингового середовища (приклад заповнення аналітичної таблиці представлено у завданні 1).
Таблиця 1.6
Вплив політико-правового середовища на діяльність організації
Фактори середовища |
Важливість для галузі |
Вплив на підприємство |
Напрям впливу |
Ступінь важливості для підприємства |
Відношення держави до власності |
|
|
|
|
Політична стабільність у державі |
|
|
|
|
Характер відношення держави до галузі |
|
|
|
|
Рівень регулювання і контролю з боку держави |
|
|
|
|
Політика держави в галузі підготовки кадрів для галузі |
|
|
|
|
Митна політика держави |
|
|
|
|
Закони і нормативні акти |
|
|
|
|
Ефективність правової системи |
|
|
|
|
Практична реалізація законодавства |
|
|
|
|
Ступінь реальної дії всіх правових норм |
|
|
|
|