Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

                • ТекаЛекція 1. Українська література 2 половини ХХ ст.:...

                • ТекаЛекція 2. Українська література в еміграції: Мисте...

                • ТекаЛекція 3. Феномен Нью-Йоркської групи: персоналії,...

                • ЗавданняПрактичне заняття 1. Романи «Жовтий князь» В. Барк...

                • ТекаПрактичне заняття 1. Тема 2. Романи "Жовтий князь"...

                • ЗавданняПрактичне заняття 2. Романи «Тигролови» і «Сад Гет...

                • ТекаПрактичне заняття 2. Тема 4. Романи "Тигролови" і ...

                • ЗавданняПрактичне заняття 3-4. Творчість поетів Нью-Йорксь...

                • ТекаПрактичне заняття 3-4. Тема 6. Творчість поетів Нь...

                • ТестМодуль 1. Тест.

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...
  8. Практичне заняття 2. Романи «Тигролови» і «Сад Гет...

Практичне заняття 2. Романи «Тигролови» і «Сад Гетсиманський» І. Багряного.

Умови завершення

Практичне заняття № 2

Творчість І.Багряного

  1. Проблематика: спільні та відмінні аспекти. Публіцистичний пафос романів. Ідейно-естетичне навантаження назв.
  2. Аналіз роману „Тигролови”.

а) Жанрові особливості роману;

б) Композиція і сюжет;

в) Образи. Символи та алегорії. Григорій Многогрішний: реабілітація українця (гротескне зображення, міфологізація героя).

  1. Аналіз роману „Сад Гетсиманський”:

а) автобіографічна канва роману;

б) типологія чоловічих і жіночих образів роману: традиції і новаторство. Образ Андрія Чумака.

в) міфологема саду в сюжетно-композиційній схемі роману.

  1. Стиль І.Багряного.

Питання для самоконтролю:

  1. Які автобіографічні події реалізувалися в романах І.Багряного?
  2. Чому автор дає прізвище "Многогрішний" своєму героєві?
  3. Який принцип відтворення концепту "шляхетність" у романах І.Багряного?
  4. Розкрийте ідеологічне значення роману "Тигролови" у контексті відображення проблеми української еміграції.
  5. Проаналізуйте вплив Біблії на творчість І.Багряного.
  6. У якій атмосфері писалися "Тигролови"? Скільки часу для цього твору знадобилося письменнику?
  7. Як виявляється національна ідея на різних рівнях поетики романів?

Завдання:

1)      Дати письмову відповідь на питання: «У чому полягає особистісний характер релігійної творчості літературних героїв І.Багряного?».

2)      Відтворити типологію жіночих і чоловічих образів роману "Сад Гетсиманський" (звіт у вигляді таблиці).

Література:

Основна:

  1. Балаклицький М. “Нова релігійність” Іван Багряного: Монографія – К., 2005. -167 с.
  2. Балаклицький М. «Нова релігійність» Івана Багряного // Слово і час. - №1. -  С. 71.
  3. Балаклицький М. "Тигоролови" Івана Багряного як український бестселер.
  4. Балаклицький М. Модифікації жіночого первня: Біблія і "нова релігійність" української літератури. – Режим доступу: http://www-philology.univer.kharkov.ua/katedras/prof_sites/balaklitsky/feminism.pdf
  5. Балаклицький М. Риси образу сильної особистості в творчості І.Багряного. – Режим доступу: http://www-philology.univer.kharkov.ua/katedras/prof_sites/balaklitsky/personality.pdf
  6. Балаклицький М. Григорій Сковорода та Іван Багряний: типологія і рецепція ідеологічних концептів. – Режим доступу: http://www-philology.univer.kharkov.ua/katedras/prof_sites/balaklitsky/Skovoroda.pdf
  7. Документальна основа роману Івана Багряного „Сад Гетсиманський”: мовою таємних документів // Українське слово. – 1995. – № 3. – С. 12.
  8. Клочек Г. Романи І.Багряного „Тигролови” і „Сад Гетсиманський”: Навчальний посібник. – Кіровоград: Степова Еллада, 1998. – С. 3-41.
  9. Ковальчук О. Новітній українець у Саду страждань (образ головного героя роману І.Багряного „Сад Гетсиманський” // Дивослово. – 1997.- № 7. – С. 38 – 40.
  10. Мудрак Л. Ідейно-художній аналіз роману Івана Багряного „Тигролови” // Укр. мова та література.- 1999.- № 38.- С. 7.
  11. Савченко З. Біблійно – християнські мотиви та образи в романі „Сад Гетсиманський” // Слово і час. – 1996 .- № 11 - 12. – С. 57 – 61.
  12. Теслюк Л. Родина Сірків: образ родини за романом І.Багряного „Тигролови” // Укр. мова і літ-ра в школі .- 2000.- № 3.- С.36 – 38.
  13. Лущій С. Романи Івана Багряного „Тигролови” та „Сад Гетсиманський”: за архівними матеріалами Юрія Лавриненка // Слово і час. – 2006. – № 10. – С. 2 – 31. http://www.slovoichas.in.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=331&Itemid=34

Лущій С. Творчість І.Багряного як культурний феномен // Слово і час. – №11. – С. 91-92.

Кушнір Т.І. Жанрова специфіка роману Івана Багряного "Сад Гетсиманський". – Електронний документ. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/Portal/Soc_Gum/Vlush/Filol/2009_3_1.pdf

  1.  

Додаткова

  1. Батенко Т. Світи із Саду Гетсиманського (український підмуровок світового екзистенціалізму // Молода нація. – К., 1996.- Вип. 4. – С. 150 – 157.
  2. Іван Багряний та українська політична думка. Сучасні акценти // Літературна Україна .- 2001. – 25 жовтня. – С. 8,10.
  3. Качуровський І. ... І четвертий вимір сюжету: про творчість Івана Багряного // Літературна Україна. – 1995. – 16 листопада. – С. 6. 
  4. Миронець Н. Слідчі справи І. Багряного: за матеріалами архівів ДПУ-НКВС // Слово і час. -1995. - № 5 – 6. – С. 62 – 70.
  5. Розумний М. І.Багряний та новітні стратегії національного самоздійснення // Молода нація. – К., 1996.- Вип. 4. – С. 176 – 181.

6.Шугай О. Іван Багряний: „Ходи тільки по лінії найбільшого опору – і ти пізнаєш світ” // Літературна Україна. – 2006. - № 3 (5141). – С. 1,7.

7.Шугай О. Одіссея української людини або витоки епічного мислення Івана Багряного // Пам’ять століть. -1998. - № 5. – С. 2 – 27.

8.Ярова А. Дієслівна синоніміка у прозових творах Івана Багряного // Дивослово. -2000.- № 10.- С. 16 – 20.

9.Яценко Т. Національні традиції родинного виховання в романі І. Багряного „Тигролови” // Укр. літ-ра в загальноосв. школі. – 1999.- № 2.- С. 30 – 34.

Попередня секція
Практичне заняття 1. Тема 2. Романи "Жовтий князь" В. Барки і "Марія" У. Самчука.
Наступна секція
Практичне заняття 2. Тема 4. Романи "Тигролови" і "Сад Гетсиманський" І. Багряного.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток