Завдання 12. Морфологічний аналіз займенника

Варіант обирати згідно зі списком в академічному журналі

ВАРІАНТ 1

 Виконати морфологічний аналіз займенників

1. Дасть Бог урожай, як зелений гай. Як же ми його ой та й  іжнемо?  (н. тв.). 2. Народе мій, Скажи мені на милість, чому тебе нічого не навчили Минулі війни, Голод і чума? (Г. Чубач). 3. Твоя земля нікуди не втекла – вона зосталась рідною і досі (Г. Чубач). 4. Ніяка в світі огорожа мені в коханні не поможе. Всі огорожі поламаю, але нікуди не втечу (Г. Чубач). 5.Якби дощі були – не зливи, То хто б розвіяв цей обман, що наша зустріч  – неможлива? (Г. Чубач). 6. Гірка сльоза росинкою тече за цю нерівність в богорівнім світі (Г. Чубач). 7. Весна у кожне серце запливе (Г. Чубач). 8. Люблю народ, якого силу ніхто не зломить у віках (П. Воронько).

 

ВАРІАНТ 2

 

 Виконати морфологічний аналіз займенників

1. У нашого Омелька невеличка сімейка: тільки Сидірко та Нестірко, та дітей шестірко, та батько, та мати, та нас три брати (н. тв.). 2. Вільний плач, вільні радість і сміх серед весен моїх золотих (Г. Чубач). 3.Чайки наді мною голосно кричать: «Скелею-горою може кожен стать» (Г. Чубач). 4. І вітри, як брати: на весь світ гомонять і привітно за крила торкають. Та сумує вона, що нема журавля, що без пари і пісні – немає (Г. Чубач). 5. Те, що висить у повітрі і становить вимогу часу, може одночасно визріти у ста головах без будь-якого за­позичення (Й.-В. Гете). 6. Подаруй мені, доле, сто літ і ще день. Короткий зи­мовий день, сто літ — на працю, на сто натхнень, а на прощан­ня — короткий зимовий день (Д. Павличко). 7. Багато людей сприймають Бога як слугу, зобов'язаного зро­бити за них усю брудну роботу (Ф. Моріак). 8. Моя душа ніколи не забуде того дарунку, що весна дала… (Леся Українка).

 

ВАРІАНТ 3

 

 Виконати морфологічний аналіз займенників

1.     Коли мені було чотирнадцять років, мій бать­ко був таким дурнем, що я ледь терпів його; коли мені випов­нився двадцять один, я був вражений, наскільки цей старий чоловік порозумнішав за останні сім років (М. Твен).  2. Біг по життю, як по житу. Топтав обома. Все дозволяв собі у незагнуз­данім праві (Б. Олійник). 3. Про світ увесь казати не берусь, а все ж траплялась і мені нагода у світі многоликім побувати … (Б. Олійник). 4. Життя ішло, минуло той перон. (Л. Костенко). 5. Так твоя думка швиденько полине, тільки їй волю даси, І принесе з чарівної країни краплю живої роси (Леся Українка). 6. Вона виринула перед ним за кільканадцять кроків (Олесь Досвітній). 7.Скільки ж слів створив наш народ? Чи спроможні ми порахувати усі слова? На жаль, ніхто не відповість на питання: скільки ж слів у сучасній українській мові? (І. Вихованець). 8. І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю: і дитинство, й розлука, й твоя материнська любов (А. Малишко).

ВАРІАНТ 4

 

 Виконати морфологічний аналіз займенників

1.    Коли від сну зимового розбудить гай весна – Зрости б мені черемхою коло твого вікна, – щоб мовою незвичною всю правду розповів і тихий шелест віт моїх, і щебет солов’їв (І. Муратов). 2. Я хочу на озеро Світязь, в туман таємничих лісів. Воно мені виникло звідкись, у нього сто сот голосів (Л. Костенко). 3. Мій перший вірш написаний в окопі (Л. Костенко). 4.Ні з кого по сей день не брала я й пір’їнки (Л, Глібов). 5. Що робити? (О. Довженко). 6.Ах, нікого так я не люблю. Як втра вітровіння, його шляхи, його боління і землю, землю свою (П. Тичина). 7. Багато справ ще у моєї долі (Л. Костенко). 8. Над усім світом стояла така тиша, що було чути, як плакала надламана гілка (М. Стельмах).

 

 

ВАРІАНТ 5

 

 Виконати морфологічний аналіз займенників

1. Та в цій одвічній битві протиріч всі сили зла не коштують гроша, якщо твоя незаймана душа творитиме добро. Ось в чому річ (В. Шовкошитний). 2. Неначе в казці я пройшов цей вік, і мій вінок, де квітло двадцять весен, уже пожовк, осипався, опав (В. Стус). 3. Сто дзеркал спрямовано на мене, в самоту мою і німоту (В. Стус). 4. Коли врахувати, що укра­їнці становлять нині майже 73 % населення України, то кож­на третя українська дитина позбавлена можливості навчатися рідною мовою (В. Іванишин, Я. Радевич-Винницький). 5. Тож розпали в собі таку любов! (В. Шовкошитний). 6. Вже стільки років незалежні ми, а де ж та воля, що свята й крилата? (В. Шовкошитний). 7. Суддя сказав, що випадки були. Комусь колись чогось там підливали (Л. Костенко).

 

ВАРІАНТ 6

 

3. Виконати морфологічний аналіз займенників

1. Тільки хто ж то погасить зуміє перші мрії, перші поривання? У багатті другого кохання першого завжди іскринка тліє (Д. Павличко). 2.Своїх прозрінь важкий багаж не покладеш на інші плечі (В. Шовкошитний). 3. Яби мені достукатись до неба, я б Господа за себе не просив. Хіба – дещицю: дати більше сил аби їх всі віддав я задля тебе (В. Шовкошитний). 4. Щастя — те ж саме, що й правда. Не існує половини, трьох чвертей, дев'яти десятих правди, — в та­кому випадку одна десята буде брехнею і вся правда рушиться в прірву (Л. Первомайський). 5. По той бік очерет стояв чорною стіною (П. Мирний). 6. Що в імені твоїм? (В Шовкошитний). 7. Ми ж не йдемо накидати згори якусь нову ідею чужому середовищу, лише зливаємось зі своїм народом… (О. Теліга). 8. По волі ж і піду, як тільки схочу, ніхто нічим мене тут не прив’яже! (Леся Українка).

 

 

ВАРІАНТ 7

 

Виконати морфологічний аналіз займенників

 

1. На берег море винесло монетку, стара монет­ка, тридцять другий рік. Хтось молодий, засмаглий і веселий у море кинув, певно, — щоб вернутись                                (Л. Костенко). 2. Не стій, вербо, розвивайся, розвий собі, вербо, сімсот квіток і чо­тири: всім боярам по квіточці, всім дружкам по квіточці (н. тв.). 3.  За  умов конкуренції двох або кількох мов у одній країні особ­ливо важливим для виживання мови є її комунікативна потуж­ність (Л. Масенко). 4.. 5. В історії європейських народів можна знайти чимало прикладів колек­тивної мовної стійкости народу, завдяки якій йому вдалося за
складних політичних обставин протистояти мовно-культурній
асиміляції (Л. Масенко). 6. У колективі нічиєї межі не переореш (нар. тв.).7. Нашим тополям та вербам судився, неначе людям, короткий вік (з газ.). 8. Високо в небі радісно розливав свої трелі перший жайворонок (З. Тулуб).

 

 

ВАРІАНТ 8

 Виконати морфологічний аналіз займенників

1. Вона стара. їй років півтораста (Л. Костен­ко). 2. Мій перший квіт — то лілієвий дзвін, у другому — троянд­них мрій принада, в останнім — пристрасті яркий рубін (М. Драй-Хмара). 3. Якщо на території однієї країни поширені дві або кілька мов, для вивчення мовної ситуації важливо визначити ступінь пошире­ності кожної мови (Л. Масенко).4.1933 рік — сумнозвісний в українській історії рік голодомору, що спричинив загибель мільйонів людей (О. Кочерга). 5. Коли людина знає свої справжні достоїнства й вади, їй легше добитися успіху в будь-якій роботі, визначити своє місце в колектив, стати кращим. 6. Не звинувачуй іншого, якщо у тебе щось не виходить, шукай причину в самому собі. 7. Не кажи нічого, не подумавши, то й сміятися не будуть (І. Карпенко-Карий). 8. Як я люблю оці години праці, коли усе навколо затиха під владою чаруючої ночі (Леся Українка).

 

ВАРІАНТ 9

 

Виконати морфологічний аналіз займенників

1. До двадцяти п'яти років діти люблять своїх батьків; у двадцять п'ять вони засуджують їх; потім вони їм усе пробачають (І. Тен). 2. Людина до сторіччя — дитина; ко­ли б вона навіть досягла і п'ятисот років, все одно якоюсь частиною свого буття залишалася б дитям (О. Герцен). 3. Новолітуйте, посівайте, щоб усі поля, де вони тільки є на землі, родили… - Я шепотів і шепотів (Б. Харчук). 4. У процесі повернення до своєї мови та культури денаціоналізованим народам доводилося н просто навчати мови практично, а й будити національну свідомість, без якої не ясний сенс цього повернення (О. Ткаченко). 5. Людино моя із слов’янського племені! В мені ти зачата Дніпром і степами, задумою скіфа зігріта у темені, у житі обкошена тихо серпами (М. Вінграновський). 6.Тремтячими руками для чогось і далі намотував клоччя (Ю. Мушкетик). 7. Мудрий ніхто не вродився, а навчився (нар. тв.).

 

ВАРІАНТ 10

 

Виконати морфологічний аналіз займенників

1. Ми ніколи не скаржилися, доля наша завжди була нелегка, але наша, наша, ні в кого не позичена, не дарована ніким, ні в кого не просили, самі виривали власними руками і не хочемо іншої, не зміняємо на іншу (П. Загребельний). 2. Лише мох вкривав собою оте віковічне, ніким не займане каміння (А. Шиян).  3. От вона пневіряється зі своїм старим в убогій хатині, недоїдає й недосипає (І. Нечуй-Левицький). 4. Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє (Леся Українка). 5. Згоряють очі слів, згоряють слів повіки. Та є слова, що що рвуть байдужий рот. Це наше слово. Жить йому повіки, народ всевічний. Слово – наш народ (М. Вінграновський). 6. Багато пісень створив український народ. Їх співають у всіх куточках нашої Батьківщини.