Практичне заняття 7

Практичне заняття 7

Тема: «Педагогічне спілкування»

 

Мета – визначити сутність і характеристики понять «педагогічне спілкування», «професійно-педагогічна комунікація», навчитись використовувати різні стилі педагогічного спілкування, засвоїти шляхи конструктивного вирішення педагогічних конфліктів.

 

Основні поняття теми: спілкування, педагогічне спілкування, професійно-педагогічна комунікація, суб’єкти педагогічного спілкування, вербальне спілкування, невербальне спілкування, стиль педагогічного спілкування, педагогічний конфлікт.

 

План

1.  Поняття «педагогічне спілкування», «професійно-педагогічна комунікація».

2.  Функції та структура педагогічного спілкування.

3.  Засоби педагогічного спілкування, їх характеристики.

4.  Стилі педагогічного спілкування.

5.  Розв’язання та усунення педагогічних конфліктів.

 

Завдання для практичного виконання

 

Опишіть і проаналізуйте конфліктну педагогічну ситуацію.

Алгоритм виконання завдання:

1) Самостійно описати певну конфліктну педагогічну ситуацію.

2) Проаналізувати конфліктну ситуацію відповідно до плану:

ü  назвати суб’єктів конфліктної ситуації; вказати, хто став ініціатором конфлікту;

ü  виявити причину(и) конфлікту (можливі групи причин: матеріально-технічні, ціннісно-орієнтаційні, фінансово-організаційні, управлінсько-особистісні, соціально-демографічні, соціальнопсихологічні);

ü  вказати тип конфлікту (наприклад: конфлікти, породжені перепонами в досягненні цілей спільної діяльності; конфлікти, породжені перепонами в досягненні особистих цілей; конфлікти, спричинені протидією окремих людей соціальним нормам; особистісні конфлікти, зумовлені несумісністю індивідуальних психологічних рис / фахові конфлікти, конфлікти сподівань, конфлікти особистих інтересів);

ü  описати можливе вирішення конфлікту відповідно до однієї зі стратегій (уникнення, пристосування, примушення, компроміс, співробітництво);

ü  перерахувати способи попередження конфлікту на стадії передконфліктної ситуації.