Практичне заняття 7
Практичне заняття 7
Тема: «Педагогічне спілкування»
Мета – визначити сутність і характеристики понять «педагогічне спілкування», «професійно-педагогічна комунікація», навчитись використовувати різні стилі педагогічного спілкування, засвоїти шляхи конструктивного вирішення педагогічних конфліктів.
Основні поняття теми: спілкування, педагогічне спілкування, професійно-педагогічна комунікація, суб’єкти педагогічного спілкування, вербальне спілкування, невербальне спілкування, стиль педагогічного спілкування, педагогічний конфлікт.
План
1. Поняття «педагогічне спілкування», «професійно-педагогічна комунікація».
2. Функції та структура педагогічного спілкування.
3. Засоби педагогічного спілкування, їх характеристики.
4. Стилі педагогічного спілкування.
5. Розв’язання та усунення педагогічних конфліктів.
Завдання для практичного виконання
Опишіть і проаналізуйте конфліктну педагогічну ситуацію.
Алгоритм виконання завдання:
1) Самостійно описати певну конфліктну педагогічну ситуацію.
2) Проаналізувати конфліктну ситуацію відповідно до плану:
ü назвати суб’єктів конфліктної ситуації; вказати, хто став ініціатором конфлікту;
ü виявити причину(и) конфлікту (можливі групи причин: матеріально-технічні, ціннісно-орієнтаційні, фінансово-організаційні, управлінсько-особистісні, соціально-демографічні, соціальнопсихологічні);
ü вказати тип конфлікту (наприклад: конфлікти, породжені перепонами в досягненні цілей спільної діяльності; конфлікти, породжені перепонами в досягненні особистих цілей; конфлікти, спричинені протидією окремих людей соціальним нормам; особистісні конфлікти, зумовлені несумісністю індивідуальних психологічних рис / фахові конфлікти, конфлікти сподівань, конфлікти особистих інтересів);
ü описати можливе вирішення конфлікту відповідно до однієї зі стратегій (уникнення, пристосування, примушення, компроміс, співробітництво);
ü перерахувати способи попередження конфлікту на стадії передконфліктної ситуації.