Практичне заняття 8

Практичне заняття 8

Тема: «Дидактика як наука. Процес навчання. Мотивація учіння»

 Мета – визначити зміст поняття «дидактика» в різні історичні періоди, ознайомитися із основними елементами дидактичної системи та функціями процесу навчання, визначити структуру діяльності вчителя.

 Основні поняття: дидактика, процес навчання,

План

1.      Дидактика як галузь педагогіки, її виникнення і розвиток.

2.      Охарактеризувати основні дидактичні категорії (освіта, навчання (різні підходи до визначення поняття), процес навчання, учіння, викладання, саморозвиток.

3.      Розкрити зміст поняття «дидактична система».

4.      Навчання: дефініція поняття, його ознаки.

5.      Поняття научіння, навчання, учіння.

6.      Освітня функція процесу навчання.

7.      Розвивальна функція процесу навчання.

8.      Виховна функція процесу навчання.

9.      Мотивація навчальної діяльності.

Завдання для практичного виконання

Написати розгорнуте есе на тему «Шляхи підвищення рівня навчальної мотивації учнів».

Вимоги до роботи:

Обсяг есе – до 3 сторінок формату А4, шрифт Times New Roman, кегель 14 pt з інтервалом 1,5 між рядками, з відступами від країв аркуша по 2 см зліва та згори і по 1,5 см знизу та справа. У разі використання літератури та інших джерел посилання на них обов’язкове.

При написанні есе слід дотримуватися такого порядку викладу:

1.  Актуальність проблеми.

2.  Теза. Студент повинен чітко сформулювати тезу, яку він хоче довести або спростувати..

3.  Пояснення суті даної тези.

4.  Особисте ставлення до висунутих положень.

5.  Висновок.

Критерії оцінювання есе:

релевантність (есе повинно відповідати темі та повністю розкривати питання. При розкритті теми студент може використовувати конкретні прикладах або ж власні розмірковування);

оригінальність та самостійність (незалежність та спроби автора розкрити тему в контексті власної позиції, самостійність у пошуку інофрмації. Цитування, використання або повторення чужого тексту (навіть у зміненому вигляді) без наявності посилання буде розцінено як плагіат);

-  логічність (есе має бути єдиним і логічно зв'язним текстом. Студент висуває певну тезу й потім підкріплює і розвиває їх за допомогою аргументів (можливо, аргументів за і проти) і посилань на ті чи інші джерела. Якщо у роботі буде міститися набір розрізнених і погано обґрунтованих тверджень, то вона отримає низький бал за даним критерієм).