Практичне 4

Завдання: Розробка інструментарію для оцінювання результатів корекційної роботи

Опис завдання: створити та запропонувати систему оцінювання ефективності корекційної роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку. Це завдання включає розробку критеріїв оцінки, створення інструментів (тести, анкети, шкали оцінки) та визначення етапів оцінювання.

Етапи виконання:

Визначення цілей оцінювання:

Студенти повинні описати, що саме буде оцінюватися: розвиток мовленнєвих, моторних, соціальних або когнітивних навичок дитини після корекційних занять.

Наприклад, основні цілі оцінювання можуть включати: покращення мовленнєвої активності, розвиток соціальних навичок, покращення сенсорної інтеграції тощо.

Розробка критеріїв оцінки:

Студенти повинні визначити чіткі критерії для кожної навички або компетентності, яку потрібно оцінити.

Наприклад:

Для мовлення: розуміння та використання нових слів, покращення артикуляції, розвиток фонематичного слуху.

Для моторики: точність виконання рухових вправ, розвиток дрібної моторики.

Для соціалізації: здатність до взаємодії з однолітками, рівень комунікативних навичок.

Створення інструментів оцінки:

Студенти повинні розробити конкретні інструменти для оцінки, такі як:

Тестові завдання для перевірки знань або навичок дитини.

Анкети для батьків та вихователів для оцінки змін у поведінці дитини.

Шкали оцінки (наприклад, від 1 до 5), щоб оцінити різні аспекти розвитку дитини.

Планування процесу оцінки:

Описати, коли і як буде проводитися оцінювання. Студенти мають визначити періоди оцінювання, наприклад, на початку корекційної роботи (вхідний контроль), під час (проміжна оцінка) та після завершення корекційної програми (вихідна оцінка).

Включити приклади застосування інструментів на різних етапах роботи.

Оцінка результатів та зворотний зв'язок:

Студенти мають описати, як результати оцінки допоможуть скоригувати подальші етапи корекційної роботи, наприклад, підбір нових методів, зміна підходів до дитини.

Критерії оцінювання:

  • Визначення цілей оцінювання — 3 бали.
  • Розробка критеріїв оцінки — 4 бали.
  • Створення інструментів оцінки — 4 бали.
  • Планування процесу оцінки — 2 бали.
  • Оцінка результатів та зворотний зв'язок — 2 бали.