Практичні завдання (кейси) «Аналіз конфліктної ситуації».
Оберіть на вибір 2 ситуації. По кожній з них опишіть тип (може бути кілька одночасно) та причину конфлікту.
Кейс №1. Смисловий бар'єр. Студент N кілька тижнів старанно працював над курсовим проєктом, час від часу консультуючись з викладачем. Він прикладав багато зусиль, старань, ідей, витрачаючи багато часу в бібліотеці, працюючи за комп'ютером навіть ночами. Але викладач часто звинувачує N, що всі його напрацювання – дурниця, плагіат і не мають ніякого наукового і практичного сенсу, що N ледарює і недостатньо уваги приділяє роботі. Студент починає сперечатися. (Предмет конфлікту. Для викладача основний сенс такого протистояння – змусити студента краще вчитися, а для студента – його старання знецінюють).
Кейс №2. Емоційний бар'єр. Хтось з однокурсників студента R розпускає плітки про те, що він краде. R не витримує і вирішує поговорити з пліткарем. Він зустрічає його в компанії одногрупників. Побачивши R всs починають презирливо перешіптуватися. При цьому пліткар з усмішкою заявляє: "Що я говорив ?! Він злодій! " R відчуває сильний гнів і починає сперечатися. (Предмет конфлікту. Бар'єр гніву – студент злиться на того, хто бреше, за наклеп).
Кейс №3. Моральний бар'єр. Нещодавно на курс перевівся новенький студент D. На одному із занять, поки викладач веде лекцію, D дістає термос і бутерброди і починає досить шумно обідати. Викладач і студенти обурені і починають робити зауваження. (Предмет конфлікту. Для D їсти на парі – нормально: швидше за все, там, де він навчався до переведення, це не заборонялося. Для його нових однокурсників це неприйнятно).
Кейс №4. Бар'єр чужого бажання. Три студенти отримали завдання разом підготувати якийсь проєкт і презентувати його на студентській конференції. Зібравшись після пар для спільної роботи, вони починають сперечатися через різницю в баченні того, який результат кожен хоче в підсумку побачити. (Предмет конфлікту. Кожен з учасників хоче зробити проект по-своєму).