Пр.1 Пам'ятка по роботі з особами постраждалими внаслідок збройного конфлікту
Спираючись на наведені джерела створіть пам'ятку у текстовому редакторі або презентації, яка б висвітлювала ключові аспекти логокорекційної роботи з особами, що мають баротравму, заїкання внаслідок контузії та/або травми щелепи і артикуляційного аппарату.
Що має бути в пам’ятці (рекомендована структура / слайди)
Заголовок + коротке визначення проблеми — що таке акубаротравма / баротравма, контузія, травми щелепи; як це може проявлятися в мовленні. (Використайте узагальнення з наданих джерел).
Основні мовленнєві порушення після травми — заїкання/дизфлюенції, порушення артикуляції, голосу, порушення когнітивно-мовленнєвих функцій.
Оцінка пацієнта (коротко) — що включає первинний логопедичний огляд: анамнез травми, стан дихання/голосу, артикуляції, рівень фону/лексики, когнітивні складові, стоматологічний/щелепний статус.
Ключові напрями логокорекції
реабілітаційно-медичні і загально-зміцнювальні заходи (комплексна робота з міждисциплінарною командою);
спеціальні методики для заїкання після контузії: етапність роботи (підготовчий — тренувальний — автоматизація), дихальні вправи, артикуляційна гімнастика, ритмічне мовлення, логопедичний масаж;.
робота при травмах щелепи/артикуляційного апарату: вправи для відновлення рухливості, співпраця з стоматологом або щелепно-лицьовим хірургом, адаптація методик артикуляції.
Практичні поради / вправи (мінімум 3) — короткі інструкції (дихальна вправа з рахунком; артикуляційна гімнастика 2–3 вправи; ритмічне повторення фраз в контрол. темпі). (Вкажіть, для яких стадій реабілітації підходить кожна вправа).
Психологічна підтримка та мотивація — рекомендації щодо роботи з тривогою/стресом, включення родини/опікунів.
Коли потрібна направлення / мультидисциплінарний підхід — коли звертатися до невролога, ЛОРа, стоматолога, психолога.
Контакти / ресурси і подальше читання — короткий список корисних джерел (готові посилання або qr-коди).
Критерії оцінювання:
- 
Змістова повнота (2 бали) — чи охоплені всі ключові блоки: визначення, оцінка, методи корекції, практичні вправи, мультидисциплінарні аспекти. (0–2)
 - 
Практичність матеріалу (1 бал) — чи є чіткі інструкції для 2–3 вправ і чи зрозуміло, для якої стадії вони підходять. (0–1)
 - 
Структура та зрозумілість (1 бал) — логічна послідовність, читаємість, зрозуміла мова для цільової аудиторії. (0–1)
 - 
Оформлення та дизайн (0.5 бала) — акуратний вигляд, використання ілюстрацій/схем. (0–0.5)
 - 
Посилання на джерела / академічна точність (0.5 бала) — представлені джерела і коротка згадка, звідки взяті ключові твердження. (0–0.5)
 
Разом: 5 балів.