Пр 2. Посттравматичний стресовий розлад (ПТСР)
Мультимедійний проєкт: “ПТСР крізь призму фактів і міфів”
Мета: розкрити ключові аспекти посттравматичного стресового розладу (ПТСР) (симптомів до лікування у доступній та захопливій формі для різних аудиторій наприклад: підлітки, батьки, педагоги, фахівці).
Очікуваний результат
Готовий продукт (відео/подкаст/інфографіка) стане не лише творчим завданням, а й корисним просвітницьким матеріалом для школи, університету чи громади.
Етап 1. Дослідницька робота
Робота в групах.
Дослідити:
Симптоми ПТСР (психічні та фізичні, відмінності у дітей та дорослих).
Діагностика (критерії DSM-5/МКХ-11, хто робить скринінги та ставить діагноз).
Хто приймає участь у лікуванні і яке воно буває (медикаментозне, психотерапевтичне, новітні підходи (ЕМДР, когнітивно-поведінкова терапія...).
Як близькі можуть помітити перші симптоми (розпізнавання ПТСР).
Профілактика (які існують програми та заходи для дітей, підлітків, дорослих, ветеранів тощо).
Міфи. Зібрати 5–7 найпоширеніших та спростувати їх на основі наукових джерел.
Етап 2. Креативна подача
Створіть інтерактивний формат на свій вибір, це може бути:
- Презентація.
 - Подкаст/аудіоінтерв’ю: рольова-гра розмова між “журналістом” і “логопедом”.
 - Мінідокументалка - короткий відеоролик (5–7 хвилин).
 - Інфографіка або комікс – візуалізація міфів і фактів.
 - Мініквест/гра: глядач приймає рішення, розпізнаючи симптоми й обираючи допомогу, наприклад Kahoot.
 - Етап 3. Практичний компонент
 
Додайте “чек-лист самодопомоги” або алгоритм “Що робити, якщо підозрюєш ПТСР у себе чи близького”.
Опишіть реальний або уявний кейс й покажіть, як виглядає шлях від перших симптомів до терапії в логопедичному контексті.
4 етап. Рефлексія
Наприкінці зробіть короткий висновок:
Що було найскладніше у дослідженні?
Які власні міфи вдалося розвінчати?
Як тепер ви розпізнаєте й розумієте ПТСР?