Практичне заняття 5
Тема 5. Соціально-психологічний супровід дітей учасників бойових дій
1. Психологічні наслідки тривалої відсутність одного з батьків через участь у бойових діях для дітей.
2. Вплив на дітей зміни житлових умов, переміщення, або інших наслідків війни.
3. Ефективні методи соціально-психологічного супроводу дітей учасників бойових дій.
4. Взаємодія між школою, соціальними службами та соціальними працівниками для підтримки дітей учасників бойових дій.
5. Соціальна підтримка сімей з метою відновлення їхніх ресурсів щодо виховання та допомоги дітям долати стрес та травму.
Завдання: розробити конкретний план дій соціального працівника щодо супроводу дітей учасників бойових дій на базі освітнього закладу / громади / соціальних служб, який включає:
1) опис конкретної ситуації (вигаданої чи реальної), де дитина чи сім’я учасників бойових дій мають проблему, визначення потреб членів сім’ї;
2) Мета роботи соціального працівника з конкретною сім’єю,
3) Зміст, форми та методи соціального супроводу, соціальні послуги цій сім’ї;
4) Роль шкільного соціального педагога у супроводі дитини з сім’ї військовослужбовців; заходи для дітей (групові, індивідуальні);
5) Як залучати батьків чи опікунів (учасників бойових дій) до процесу супроводу, щоб не тільки дитина, але і сім’я отримувала підтримку?
6) Зміст взаємодії із соціальними службами / громадськими організаціями;
7) Залучення ресурсів громади / школи, що вже існують і можуть допомогти реалізувати розроблені заходи.
8) Можливі перешкоди (фінансові, кадрові, культурні) для впровадження супроводу та шляхи їхнього подолання;
9) Інноваційні чи нетипові методи для відновлення ресурсу дітей учасників бойових дій (наприклад, арт-терапія, робота з песиками, волонтерські програми, дистанційна підтримка).