Підсумковий контроль. Практичне завдання.
Зразки практичних завдань надаються у процесі екзаменаційного випробування:
Завдання:
Проаналізуйте запропонований художній фрагмент або твір (на вибір із двох варіантів), розкривши:
-
Тематику й проблематику тексту
-
Жанрово-стильові особливості
-
Особливості нарації й образної системи
-
Ключові художні прийоми та їх функції
-
Авторську концепцію людини / доби / морального вибору
-
Зв’язок з творчістю автора та літературним контекстом 60–80-х років
-
Ваш аргументований висновок
Обсяг відповіді: 1–1,5 сторінки, з обов’язковими цитатами з тексту.
ВАРІАНТ 1
Проаналізуйте уривок із повісті О. Довженка «Зачарована Десна».
«І хоч би не вертатися звідти, де так легко дихається й чутно пахощі материнської землі…
Десна шумить, Десна несе на собі всю красу світу…
Здається мені, що нема в світі нічого кращого, як ота тиха вода в дитинстві…»
Питання для орієнтації:
-
Якими засобами у фрагменті автор моделює світ дитинства?
-
Які риси характерні для стилю Довженка?
-
У чому полягає психологізм і ностальгічна тональність?
-
Як образ Десни виконує символічну функцію?
-
Чому ця естетика важлива для всієї української літератури 60–80-х?
ВАРІАНТ 2
Проаналізуйте вірш В. Симоненка «Ти знаєш, що ти — людина».
«Ти знаєш, що ти — людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.»
Питання для орієнтації:
-
Яка ключова ідея вірша?
-
Як вибудовується інтонація та емоційна палітра тексту тексту?
-
У чому проявляється афористичність і моральний пафос?
-
Які художні прийоми використовує автор?
-
Як філософія Симоненка вплинула на шістдесятництво?