Завдання 4
Практичні педагогічні задачі
1. Задача: добір матеріалів для професійно орієнтованого курсу
Вам потрібно підготувати заняття для студентів спеціальності «Психологія».
Завдання: доберіть 3 автентичні тексти та 3 види вправ для формування професійно орієнтованої лексики.
Поясніть, чому саме ці матеріали відповідають принципам комунікативності та професійної спрямованості.
2. Задача: розвиток аудіювання у професійному контексті
Студенти-першокурсники погано розуміють англомовні інструкції до технічного обладнання.
Завдання: запропонуйте триетапну модель вправ (pre-listening, while-listening, post-listening), орієнтовану на професійні ситуації.
3. Задача: формування навичок говоріння
Потрібно навчити студентів спеціальності «Туризм» презентувати туристичний маршрут англійською.
Завдання: складіть алгоритм формування навички (від підготовчого етапу до продуктивного), додайте приклади завдань на кожному етапі.
4. Задача: оцінювання професійно орієнтованої компетентності
Ви маєте провести formative assessment для студентів медичного коледжу.
Завдання: створіть рубрику (4 критерії) для оцінювання рольової гри «Пацієнт—лікар».
Поясніть, що вважатиметься рівнем "excellent".
5. Задача: індивідуалізація навчання
У групі студентів економічного профілю рівень англійської — від B1 до C1.
Завдання: запропонуйте модель диференційованої роботи на уроці «How to analyse market trends».
Опишіть матеріали та завдання для кожного рівня.
Кейси (ситуаційні завдання)
Кейс 1: Низька мотивація у професійно орієнтованому курсі
Студенти електромеханічного відділення вважають, що англійська «ніколи їм не знадобиться».
Під час заняття вони пасивні, виконують лише мінімум.
Завдання: запропонуйте стратегії підвищення мотивації та видами діяльності, що мають чіткий зв’язок з майбутньою професією.
Кейс 2: Перевага граматичного перекладу над комунікативністю
Викладач із багаторічним стажем продовжує орієнтувати студентів лише на переклад і роботу над граматичними формами.
Студенти не можуть говорити в реальних професійних ситуаціях.
Завдання: запропонуйте кроки переходу до комунікативного підходу, зокрема для професійного спілкування.
Кейс 3: Проблеми з термінологічною лексикою
Студенти коледжу ІТ спеціальності плутають базові технічні терміни.
Після читання статті не можуть виконати пост-текстові завдання.
Завдання: розробіть план роботи з термінологією (від введення до автоматизації), базований на лінгвопсихологічних принципах формування навичок.
Кейс 4: Робота в змішаній аудиторії
У групі змішані спеціальності: маркетологи, бухгалтерські технологи та логісти.
На предметі «Professionally Oriented English» усі мають виконувати однаковий модуль.
Завдання: запропонуйте модель уроку, де зберігається спільне ядро матеріалу, але кожна спеціальність має свою професійну комунікативну задачу.
Кейс 5: Студенти не можуть брати участь в дискусії
Під час обговорень студенти мовчать, бо бояться помилок і не мають стратегії підтримання розмови.
Завдання: розробіть комплекс мікростратегій (discourse strategies), які можна навчати: clarifying, asking for repetition, summarizing, launching a turn тощо.
Подайте приклади вправ для їх опанування.