Контрольне завдання 5
Презентація на 1 з тем за вибором.
Теми презентацій:
Реактивні та проактивні мотиви входження підприємства в зовнішній ринок. Способи виходу
на зовнішній ринок. Існуючі моделі виходу на міжнародний ринок. Фактори, що впливають на вибір
моделі виходу на зовнішні ринки. Методи вибору моделей виходу на зарубіжні ринки. Внутрішні та
зовнішні чинники вибору моделі.
Експорт товарів та послуг. Непрямий (опосередкований) експорт. Мотиви та недоліки
опосередкованого експорту. Організаційні форми опосередкованого експорту. Прямий експорт.
Мотиви та недоліки прямого експорту. Організація прямого експорту. Спільний експорт. Основні
функції структур експортної кооперації. Форми експортної кооперації.
Спільна підприємницька діяльність: контрактне виробництво, міжнародний лізинг,
міжнародний франчайзинг, міжнародні спільні підприємства, управління за контрактом.
Пряме інвестування: торгові представництва, зарубіжний торговельний філіал, зарубіжна
торговельна фірма, зарубіжні підприємства, регіональний центр, транснаціональна корпорація.
Порівняльна характеристика моделей виходу на зарубіжний ринок за критеріями: контроль
ринку, ресурсні вимоги, ризик, гнучкість, причетність до міжнародного маркетингу. Стратегії
проникнення на зовнішні ринки. Стратегії лідерства. Стратегії залишкового бізнесу, змушені
стратегії. Стратегії залежно від маркетингових зусиль. Стратегії відходу з закордонного ринку і
дивестиції.