Глосарій з курсу "Організаційна поведінка"
базові поняття
Обзор глоссария по алфавиту
Специальные | А | Б | В | Г | Д | Е | Ё | Ж | З | И | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Э | Ю | Я | Все
М |
---|
Макромотивації (Macromotivation)
- визнання впливу навколишнього середовища на результати діяльності співробітників організації.
| |
Матрична організація (Matrix organization)
- накладення однієї організації на іншу, що призводить до формування двох командних ланцюжків.
| |
Мережа (Network)
- група людей, що розвивають і підтримують неформальний обмін інформацією, яка зазвичай представляє взаємний інтерес.
| |
Метод електронного мозкового штурму (Electronic brainstorm)
- використання для генерації і фіксації ідей у ході мозкового штурму комп'ютерних технологій.
| |
Метод номінальної групи (Nominal group)
- групова структура, що об'єднує індивідуальний підхід, групові обговорення і незалежне прийняття рішень.
| |
Механістичні організаційні форми (Mechanistic organizations)
- організації, що характеризуються ієрархічною структурою, централізованим управлінням і жорсткою регламентацією ролей співробітників.
| |
Мікромотивація (Micromotivation)
- визнання впливу навколишнього середовища на результати діяльності співробітників.
| |
Моделі ОП (Models of OB)
- домінуючі в мисленні керівництва організації системи переконань, що визначають дії менеджменту кожної компанії; відомі також як парадигми.
| |
Модель законності організаційного впливу (Legitimacy of organization influence)
- основні змінні моделі: вплив організації на працівників у процесі праці на роботі і поза нею і поведінка індивідів, пов'язана з виконанням посадових обов'язків; їхня взаємодія визначає прийнятність дій менеджменту.
| |
Модель залежності трудових показників від рівня стресу (Stress-performance model)
- візуальний опис залежності показників роботи від стресу, що свідчить про різні пороги стресів індивідів.
| |
Модель ІВЗ (ERG model)
- мотиваційна модель К. Алдерфера на засадах наявності трьох рівнів людських потреб - існування (existance), взаємин (relatedness) і зростання (growth).
| |
Модель керівництва, заснована на прийнятті рішень (Decision-making model of leadership)
- структурований підхід до вибору стилю управління, запропонований В. Врумом і його колегами; передбачає оцінку проблеми і встановлення відповідності результатів цього аналізу одній з п'яти альтернатив управління.
| |
Модель керівництва, орієнтована на обмін «керівник - член групи» (Leader-member exchange model)
- передбачає, що між керівником і підлеглими сформувалися унікальні взаємини: лідер вибірково делегує повноваження, інформує, консультує, винагороджує або заохочує кожного з працівників.
| |
Модель консультування «Айсберг» (Iceberg model of counseling)
– консультування на засадах припущення про те, що більша частина емоцій співробітника - лише мала дещиця його почуттів.
| |
Модель опіки (Опікунська модель) (Custodial model)
- концепція, яка стверджує, що поведінка та дії працівників визначаються їхніми потребами в безпеці, почутті захищеності.
| |
Модель очікувань (Expectancy model)
- теорія, згідно з якої мотивація є підсумковим результатом взаємодії трьох факторів: ступінь бажання індивіда одержати винагороду (валентності), його оцінка ймовірностей того, що прикладені зусилля приведуть до результату у формі успішного виконання робочого завдання (очікування), гідна винагорода за досягнення поставленої мети (інструментальність).
| |
Модель ситуаційного керівництва (Situational leadership model)
- теорія керівництва, відповідно до якої найбільш важливим чинником ефективності стилю лідерства є рівень розвитку (зрілості) підлеглих менеджера.
| |
Мотивація (Motivation)
- процес внутрішнього спонукання суб'єкта до певних дій; мотиви - це "пружини" (інстинкти, потреби, емоції, установки і ідеали), що рухають людиною і сприяють досягненню певної мети.
| |
Мотивація влади (Power motivation)
- прагнення індивіда впливати на людей і на розвиток ситуації.
| |
Мотивація до досягнень (Achievеment motivation)
- прагнення індивіда подолати всі труднощі і перешкоди на шляху до досягнення мети.
| |
Мотивація компетентності (Competence motivation)
- прагнення індивіда бути кращим у чому-небудь, орієнтація на високі результати та якість.
| |
Мотивація приналежності до певної групи (Affiliation motivation)
- прагнення деяких індивідів до встановлення соціальних зв'язків з іншими людьми.
| |
Мотивуючі чинники (Motivational factors)
- умови, створення яких надає значну мотивуючу дію, але їхня відсутність зазвичай не викликає негативних емоцій.
| |
Мультинаціональні організації (Multinational organizations)
- організації, що здійснюють бізнес більш, ніж у одній країні.
| |
Мультікультуралізація (Multiculturalism)
- виникає, коли працівники організації належать до двох або більше різних культур та взаємодіють ним на постійній основі.
| |
Мультіпрофесіоналізація (Multi-skilling)
- навчання членів команди різним взаємодоповнюючим навичкам, що дозволяє їм у разі необхідності виконувати різноманітні робочі завдання.
| |