Глосарій з курсу "Організаційна поведінка"


базові поняття

Обзор глоссария по алфавиту

Специальные | А | Б | В | Г | Д | Е | Ё | Ж | З | И | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Э | Ю | Я | Все

Страница:  1  2  3  (Далее)
  Все

М

Макромотивації (Macromotivation)

- визнання впливу навколишнього середовища на результати діяльності співробітників організації.

Матрична організація (Matrix organization)

- накладення однієї організації на іншу, що призводить до формування двох командних ланцюжків.

Мережа (Network)

- група людей, що розвивають і підтримують неформальний обмін інформацією, яка зазвичай представляє взаємний інтерес.

Метод електронного мозкового штурму (Electronic brainstorm)

- використання для генерації і фіксації ідей у ході мозкового штурму комп'ютерних технологій.

Метод мозкового штурму (Brainstorming)

- групова структура, яка заохочує креативне мислення і передбачає, що учасники «атаки» до певного моменту утримуються від висловлювання оцінок ідей і думок колег і ухвалення рішень.

Метод номінальної групи (Nominal group)

- групова структура, що об'єднує індивідуальний підхід, групові обговорення і незалежне прийняття рішень.

Механістичні організаційні форми (Mechanistic organizations)

- організації, що характеризуються ієрархічною структурою, централізованим управлінням і жорсткою регламентацією ролей співробітників.

Мікромотивація (Micromotivation)

- визнання впливу навколишнього середовища на результати діяльності співробітників.

Моделі ОП (Models of OB)

- домінуючі в мисленні керівництва організації системи переконань, що визначають дії менеджменту кожної компанії; відомі також як парадигми.

Модель законності організаційного впливу (Legitimacy of organization influence)

- основні змінні моделі: вплив організації на працівників у процесі праці на роботі і поза нею і поведінка індивідів, пов'язана з виконанням посадових обов'язків; їхня взаємодія визначає прийнятність дій менеджменту.

Модель залежності трудових показників від рівня стресу (Stress-performance model)

- візуальний опис залежності показників роботи від стресу, що свідчить про різні пороги стресів індивідів.

Модель ІВЗ (ERG model)

- мотиваційна модель К. Алдерфера на засадах наявності трьох рівнів людських потреб - існування (existance), взаємин (relatedness) і зростання (growth).

Модель керівництва, заснована на прийнятті рішень (Decision-making model of leadership)

- структурований підхід до вибору стилю управління, запропонований В. Врумом і його колегами; передбачає оцінку проблеми і встановлення відповідності результатів цього аналізу одній з п'яти альтернатив управління.

Модель керівництва, орієнтована на обмін «керівник - член групи» (Leader-member exchange model)

- передбачає, що між керівником і підлеглими сформувалися унікальні взаємини: лідер вибірково делегує повноваження, інформує, консультує, винагороджує або заохочує кожного з працівників.

Модель консультування «Айсберг» (Iceberg model of counseling)

– консультування на засадах припущення про те, що більша частина емоцій співробітника - лише мала дещиця його почуттів.

Модель опіки (Опікунська модель) (Custodial model)

- концепція, яка стверджує, що поведінка та дії працівників визначаються їхніми потребами в безпеці, почутті захищеності.

Модель очікувань (Expectancy model)

- теорія, згідно з якої мотивація є підсумковим результатом взаємодії трьох факторів: ступінь бажання індивіда одержати винагороду (валентності), його оцінка ймовірностей того, що прикладені зусилля приведуть до результату у формі успішного виконання робочого завдання (очікування), гідна винагорода за досягнення поставленої мети (інструментальність).

Модель ситуаційного керівництва (Situational leadership model)

- теорія керівництва, відповідно до якої найбільш важливим чинником ефективності стилю лідерства є рівень розвитку (зрілості) підлеглих менеджера.

Мотивація (Motivation)

- процес внутрішнього спонукання суб'єкта до певних дій; мотиви - це "пружини" (інстинкти, потреби, емоції, установки і ідеали), що рухають людиною і сприяють досягненню певної мети.

Мотивація влади (Power motivation)

- прагнення індивіда впливати на людей і на розвиток ситуації.

Мотивація до досягнень (Achievеment motivation)

- прагнення індивіда подолати всі труднощі і перешкоди на шляху до досягнення мети.

Мотивація компетентності (Competence motivation)

- прагнення індивіда бути кращим у чому-небудь, орієнтація на високі результати та якість.

Мотивація приналежності до певної групи (Affiliation motivation)

- прагнення деяких індивідів до встановлення соціальних зв'язків з іншими людьми.

Мотивуючі чинники (Motivational factors)

- умови, створення яких надає значну мотивуючу дію, але їхня відсутність зазвичай не викликає негативних емоцій.

Мультинаціональні організації (Multinational organizations)

- організації, що здійснюють бізнес більш, ніж у одній країні.

Мультікультуралізація (Multiculturalism)

- виникає, коли працівники організації належать до двох або більше різних культур та взаємодіють ним на постійній основі.

Мультіпрофесіоналізація (Multi-skilling)

- навчання членів команди різним взаємодоповнюючим навичкам, що дозволяє їм у разі необхідності виконувати різноманітні робочі завдання.


Страница:  1  2  3  (Далее)
  Все