Глосарій


Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

Сторінка:  1  2  3  (Далі)
  Все

С

Соціальна віддача від інвестицій (англ. SROI)

- спосіб допомогти донору зрозуміти відчутний вплив даного ним пожертвування; конкретні, вимірні результати демонструються двома способами: по-перше, необхідно відстежувати скільки людей отримали користь з субсидій і як їхнє життя покращилось, розрахувати унікальну цифру витрат на одне життя; по-друге, власні показники для вимірювання дозволяють донорам зрозуміти, чи піддаються кількісній оцінці соціальні наслідки внеску як фінансової віддачі даному співтовариству та оцінити вплив одного проекту в порівнянні з іншим, навіть якщо проекти не схожі.

Соціальна відповідальність бізнесу

- філософія поведінки і концепція розбудови ділового співтовариства компаніями та окремими представниками бізнесу своєї діяльності, спрямованої на задоволення очікувань заінтересованих сторін з метою сталого розвитку та збереження ресурсів для майбутніх поколінь з огляду на наступні пріоритети: ➢ виробництво якісної продукції та послуг для споживачів; ➢ створення привабливих робочих місць, інвестиції в розвиток виробництва та людського потенціалу; ➢ неухильне виконання вимог законодавства: податкового, трудового, екологічного; ➢ розбудова добросовісних і взаємовигідних відносин з усіма заінтересованими сторонами; ➢ ефективне ведення бізнесу, орієнтоване на створення доданої економічної вартості та підвищення національної конкурентоспроможності в інтересах акціонерів і суспільства; ➢ урахування суспільних очікувань і загальноприйнятих етичних норм у практиці ведення справ; ➢ внесок у формування громадянського суспільства через партнерські програми та проекти суспільного розвитку.

Соціальна звітність

- нефінансові дані, що охоплюють питання персоналу, суспільний економічний розвиток, участь заінтересованих сторін, може включати екологічні показники.

Соціальна інтеграція

- інтеграція осіб, або груп, у суспільство в якості громадян або членів різних громадських соціальних мереж; принципово корениться в ринку праці або економічній інтеграції.

Соціальна реклама (англ. social advertising)

- вид реклами, що представляє суспільні і державні інтереси, спрямований на досягнення добродійних цілей; виключає згадування комерційних організацій і індивідуальних підприємців, конкретних марок товарів, що є результатом підприємницької діяльності некомерційних організацій.

Соціальне партнерство (англ. social partnership)

- по-перше, конструктивна взаємовигідна співпраця між трьома секторами суспільства – державними структурами, комерційними підприємствами і некомерційними організаціями з метою вирішення проблем соціальної сфери на користь всього населення або його окремих груп, що проживають на даній території; по-друге - система взаємин між працівниками (представниками працівників), працедавцями (представниками працедавців), органами державної влади, органами місцевого самоврядування, направлена на забезпечення узгодження інтересів працівників і працедавців з питань урегулювання трудових відносин і інших безпосередньо пов'язаних з ними відносин (так званий «трейдюніоністський» варіант визначення).

Соціальне підприємництво

- практика прагнення одночасно до фінансової та соціальної віддачі з інвестицій ("подвійний підсумок");підприємницька діяльність, націлена на пом'якшення або вирішення соціальних проблем, що характеризується такими основними ознаками: соціальний вплив (англ. social impact) - цільова спрямованість на вирішення / пом'якшення існуючих соціальних проблем, сталі позитивні вимірні соціальні результати; інноваційність - застосування нових, унікальних підходів, що дозволяють збільшити соціальний вплив; самоокупність і фінансова стійкість - здатність соціального підприємства вирішувати соціальні проблеми доти, доки це необхідно і за рахунок доходів, отриманих від власної діяльності; масштабованість і тиражованість - збільшення масштабу діяльності соціального підприємства (на національному та міжнародному рівні) і розповсюдження досвіду (моделі) з метою збільшення соціального впливу; підприємницький підхід - здатність соціального підприємця бачити проблеми ринку, знаходити можливості, акумулювати ресурси, розробляти нові рішення, які надають довгостроковий позитивний вплив на суспільство в цілому.

Соціальний звіт (нефінансовий звіт) (англ. social report)

- публічний інструмент інформування акціонерів, співробітників, партнерів і всього суспільства про те, як і якими темпами компанія реалізує закладені у своїй місії або стратегічних планах розвитку цілі щодо економічної сталості, соціального благополуччя та екологічної стабільності.

Соціальний капітал

- фонд загального сенсу і довіри в даному співтоваристві; необхідна умова для співпраці та організованої людської поведінки, зокрема, бізнесу; може трансформуватися, споживатися або поповнюватися як і фінансовий капітал.

Соціальний підприємець

- той, хто визначає і втілює в життя нові можливості для бізнесу, але спонукуваний громадським та соціальним благом, а не потребою отримати особисту вигоду.


Сторінка:  1  2  3  (Далі)
  Все