Глосарій
Асиметрична PR-кампанія -це кампанія за якої організація цілеспрямовано впливає на свідомість і поведінку цільової громадськості, яка не має можливості здійснювати вплив на організацію.
Бриф- короткий, тематично систематизований набір даних; може оформлятися папкою з відповідною документацією, інформаційно-рекламними матеріалами.
Брифінг - коротка, обмежена в часі, інструктивна зустріч журналістів з керівництвом організації, що передбачає запрошення представників органів державної влади.
Бекграундер- поточна інформація, яка не містить сенсацій. Дану інформацію необхідно надавати регулярно для підтримки безперервного потоку новин, що виходять з організації.
Відеоконференція- це конференція, що проводиться на основі використання телевізійних каналів, які забезпечують спілкування розташованих у різних аудиторіях, залах готелів, корпоративних штаб-квартирах, демонстраційних залах учасників конференції, об'єднуючи їх в одне ціле через супутниковий зв'язок з миттєвим зображенням на телеекранах повідомлень, що передаються (виступів, доповідей, запитань, відповідей).
Виставка-демонстрація яких-небудь продуктів виробництва чи послуг при одночасному проведенні комерційної роботи.
Внутрішній PR - корпоративний піар, основне завдання якого - створення сприятливих взаємовідносин керівництва організації з персоналом на всіх рівнях управління.
Внутрішня громадськість - персонал організації, об'єднаний службовими відносинами, традиціями, корпоративною відповідальністю та підпорядковується службовій дисципліні.
Громадська думка- прояв суспільної свідомості, в якому відображаються відношення великих соціальних груп, народу, соціальної системи, суспільства в цілому до явищ, що представляють суспільний інтерес.
Громадськість -субстанціональний суб'єкт публічної сфери, що виступає як сукупність індивідів і соціальних спільностей, що функціонують у публічній сфері та мають загальні інтереси і цінності.
Двохстороння PR-кампанія -це кампанія, що спирається на взаємодію між організацією і цільовою громадськістю суб'єкт-суб'єктного типу зі зворотнім зв'язком, що передбачає можливість впливу цільової громадськості на комунікації і діяльність організації.
Замовлення- комерційний документ, у якому споживач докладно формулює свої вимоги до інформаційних послуг або іншого товару.
Зворотний зв'язок- отримання комплексних даних про реагування цільових аудиторій на сигнали, повідомлення, інформацію, що надходять від організацій, з урахуванням сукупності загальної соціальної обстановки.
Зовнішній PR - це робота із зовнішнім середовищем організації: з конкурентами, партнерами, інвесторами, покупцями, клієнтами.
Зовнішня громадськість -численна група споживачів товарів та послуг, засобів масової інформації, учасники політичних рухів, партій.
Інвестор- юридична або фізична особа, яка приймає і реалізує рішення про вкладання власних чи запозичених майнових, інтелектуальних і грошових коштів в інвестиційний проект та виступає в ролі вкладника, або інвестора.
Інвестор-рілейшнз - діяльність щодо утвердження взаєморозуміння, співробітництва між учасниками інвестиційного процесу, передусім між корпораціями та їх акціонерами.
Інтерв'ю-розрахована на оприлюднення в пресі розмова журналіста з певною особою, яка дає змогу адекватно виразити її погляди на важливе питання.
Інформаційне агентство -спеціалізований суб'єкт інформаційної діяльності, зареєстрований якюридична особа у формі інформаційного підприємства - організації, служби, центру, що діє з метою надання інформаційних послуг дляЗМІ.
Інформаційний привід- соціально значуща, резонансна подія, яка привертає увагу журналіста і суспільства.
Етика зв'язків з громадськістю- аспект загальної етики, що включає моральні засади і норми поведінки представників служби зв'язків з громадськістю та засобів масової інформації, які повинні зіставляти свої події і вчинки не тільки з положеннями Конституції та поточного законодавства, а й з моральними принципами і нормами
Комунікація- двосторонній потік інформації з використанням мовних і паралінгвальних (жести, міміка, рухи тіла, організація простору між учасниками) засобів і зворотного зв'язку, коли одна сторона одержує інформацію й одночасно реагує на неї.
Корпоративна культура- сукупність правил, звичаїв, традицій, норм етики, сталої практики управління і взаємин, не закріплених законодавчо.
Лобіювання -діяльність, направлена на здійснення впливу на результати законотворчості і рішень в органах влади.
Маркетинг -процес планування, реалізації задуму, ціноутворення, просування і реалізація ідей, товарів і послуг за допомогою обміну, що задовольняє цілі окремих осіб і організацій.
Медіа-карта- спеціальний матеріал, в якому фіксується систематизована інформація про ЗМІ, що постійно оновлюється.
Моніторинг ЗМІ - відслідковування повідомлень в пресі за певною тематикою, що здійснюється PR-спеціалістом, для подальшого відбору матеріалу, що цікавить замовника.
Одностороння PR-кампанія - це кампанія, що спирається на взаємодію між організацією і цільовою громадськістю суб'єкт-об'єктного типу, що виключає зворотній зв'язок і вплив цільової громадськості на організацію.
Організація- це соціальна група, що об'єднується на основі загальної мети людей, діяльність яких свідомо координується і направляється в інтересах досягнення цієї мети.
Паблісіті -сукупність інформації про організацію, що розповсюджується адресно за допомогою будь-яких доступних каналів.
PR-1) встановлення зв'язків із громадськістю; 2) спеціальна система управління соціальною інформацією, що включає весь процес формування та просування інформації, метою якої є створення позитивного відношення до організації.
PR-діяльність - це сукупність конкретних PR-дій, пов'язаних із забезпеченням оптимального співробітництва організації та громадськості.
PR-звернення - матеріали, що включають основний зміст, додатки, які сприяють більш усвідомленому розумінню основного тексту звернення, а також довідково-допоміжні документи, що підкріплюють зміст статистичними даними, фотографіями, дисками. Основна мета - розкриття основних напрямів діяльності організації для забезпечення стійкого рівня популярності.
PR-кампанія- це цілеспрямована, системно організована і завершена сукупність PR-операцій та заходів, що їх забезпечують, об'єднаних загальним стратегічним задумом, спрямована на вирішення конкретної проблеми організації на визначеному етапі діяльності організації.
PR-фірма -організація, що спеціалізується на розробці PR-кампаній, а також виконує окремі цільові замовлення в сфері PR реклами, маркетингу.
PR-підрозділ організації -сукупність структурних підрозділів, що вирішують проблеми взаємодії між організацією та різними групами громадськості з метою формування ефективного іміджу, успішної інвестиційної політики, сприяння реалізації стратегії розвитку на основі вивчення громадської думки та реалізації ефективних комунікацій.
PR-повідомлення - представлення ідеї, яку прагне донести PR-спеціаліст до громадськості, підготовлене з врахуванням норм і вимог ЗМІ та використанням конкретних символів.
Прийом-одна з форм зовнішнього і внутрішнього життя організації, спланована та організована зусиллями PR-фахівців і керівництва для спільного проведення часу представників організації та запрошених гостей.
Презентація -самостійна акція, організована фахівцями PR-служби спільно з керівництвом фірми з метою її представлення, демонстрації нових досягнень та продукції.
Прес-кіт - набір інформаційних матеріалів для ЗМІ, об'єднаних певною тематикою.
Прес-конференція-це зустріч журналістів із представниками організаторів (державних установ, суспільно-політичних організацій, комерційних структур), мета якої - надати ЗМІ фактографічну, проблемну і пояснювальну інформацію про анонсовану подію, явище, проект.
Прес-реліз- інформація про останні досягнення організації, що розповсюджується серед співробітників ЗМІ для опублікування; складова частина прес-кіта.
Прес-служба- служба інформації, що постійно існує при організації для встановлення і підтримки контактів із пресою з метою висвітлення діяльності організації.
Пропаганда - діяльність, що передбачає системне поширення, поглиблене роз'яснення соціально-політичних, економічних, правових ідей, забезпечує формування у суспільстві певних настроїв, закріплення у свідомості громадян певних цінностей, орієнтацій, уявлень з метою максимального розширення кола прибічників.
Реклама -платний спосіб розповсюдження інформації про організацію, персону, товар чи послугу.
Репутація, реноме- сформована організацією або особистістю суспільна оцінка якості, переваг та недоліків.
Симетрична PR-кампанія -це кампанія, що характеризується приблизно однаковим рівнем впливом організації та громадськості одне на одного.
Семінар -самостійна акція, організована фахівцями PR-служби, що носить практичний характеру, спрямована на поглиблене опрацювання теоретичної інформації, з метою активізації пізнавальної діяльності, формуванню самостійності суджень, умінню обстоювати власні думки, аргументувати їх на основі наукових фактів.
Спеціальні події -заходи, проведені з метою формування позитивного іміджу організації і підвищення рівня уваги громадськості до самої організації, її діяльності, продуктів та послуг, що нею виробляються.
Спонсорство-фінансова, організаційна, інформаційна та інша підтримка соціальних заходів без отримання від цього прямої економічної вигоди.
Стратегія -узагальнена модель дій, спрямованих на досягнення успіху завдяки максимальному використанню ресурсів і можливостей.
Фандрайзинг- пошук і ефективне використання коштів у соціальних цілях.
Цільова група громадськості -конкретна група людей з визначеними демографічними, географічними, психологічними, поведінковими та іншими характеристиками, що є об'єктом діяльності фахівця зі зв'язків із громадськістю.