Глосарій
@ | A | Ä | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | Ö | P | Q | R | S | T | U | Ü | V | W | X | Y | Z | Alle
Г |
---|
К |
---|
Комунікативний компонентце здатність тренера
встановлювати педагогічно доцільні відносини з юними спортсменами, їхніми батьками,
адміністрацією школи і підприємства, що шефствує; розширювати і зміцнювати
контакти з різними спортивними колективами | |
Н |
---|
Найвища майстерність тренерапроявляється не тоді, коли команда готова до одного матчу, а коли в ході серії матчів вона демонструє високу спортивну майстерність. Подібні випадки, для прикладу, спостерігаються у фіналах чемпіонатів світу з футболу, коли, на перший погляд, не найкраще підготовлена команда від зустрічі до зустрічі повніше розкриває свої таланти і по справжньому вражає під час фінальної зустрічі. При найбільш вдалих тренерських «розкладках», основній меті — фінальному старту, підпорядковані не лише зміст і форма всього тривалого процесу попередньої і безпосередньої до змагань підготовки. Вирішальне значення можуть мати й попередні старти основного змагання (відбіркові, півфінальні, попередні спроби). Нерідко саме вони є тими «золотими гвіздками», з яких чеканяться медалі | |
О |
---|
Організаторський компонентце здатність тренера
організувати діяльність спортивного колективу, саму спортивну роботу з
урахуванням включення в неї кожного юного спортсмена; розвивати і створювати
традиції спортивного колективу | |
П |
---|
Педагогічна майстерність сучасного тренераце комплекс умінь,
необхідних для продуктивного рішення педагогічних задач | |
Педагогічне умінняце спосіб дії, що
спирається на сукупність знань, навичок, задатків і здібностей і свідомо
реалізується тренером у педагогічній ситуації. Уміння є також критеріями
розвитку педагогічних здібностей | |
Професійна майстерність тренерає синтезом його постійно зростаючих професійних знань та умінь, організаційних здібностей і особистих якостей. А проявляється тренерська майстерність у неодноразовому досягненні спортивної мети найраціональнішим чином, гарантованому знаннями й інтуїцією | |
Професіоналізм висока підготовленість до виконання завдань професійної діяльності | |
Професіяце своєрідна сукупність умінь, навичок, видів діяльності, особистих захоплень та зацікавлень людини, що служить джерелом заробітку, сприяє виявленню творчих здібностей реалізації власних та суспільних устремлінь. Число професій, яких налічується тисячі, постійно збільшується, як і збільшується Кількість фахових спеціальностей і спеціалізацій. Професія визначає місце людини у соціальній структурі й є джерелом її духовного і матеріального благополуччя | |
Психологічним критерієм педагогічної майстерностіє високий ступінь сформованості в юних спортсменів: 1) стійкого інтересу до спортивної діяльності; 2) спортивних здібностей і творчого відношення до спорту; 3) гарної фізичної підготовки; 4) глибокого знання конкретного виду спорту; 5) міцних навичок і умінь виконання окремих спортивних вправ і комбінацій; 6) уміння переборювати труднощі в спортивній діяльності; 7) інтересу до спортивної
діяльності. | |