ПРИРОДА І СУТНІСТЬ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Масова інформація є результатом соціальної взаємодії внаслідок масової комунікації, пов’язаної з наданням інформаційних послуг населенню. ЗМІ є основним джерелом масової інформації. Інші джерела масової інформації, що не належать до числа ЗМІ: кіно, театри, концертні зали тощо. Таким чином, масова інформація — це значно ширше поняття, ніж та інформація, яку розповсюджують ЗМІ.
У словосполученні "масова інформація" складник "масова" має важливе значення. На перший план висуваються такі ознаки масовості:
- спрямованість на масу (на все населення) при відсутності безпосереднього контакту, незалежно від розмірів і просторової розосередженості аудиторії;
- відповідність до потреб маси в інформації. Журналістика зорієнтована переважно на загальнозначущу інформацію, змістом якої є відображення життєдіяльності суспільства в повідомленнях, відомостях, знаннях;
- прагнення до консолідації, тобто вироблення спільної для багатьох позиції. Формуючи громадську думку навколо найважливіших проблем суспільного буття, журналістика сприяє об'єднанню людей за поглядами й інтересами;
- доступність для маси. Ця проблема має кілька аспектів. Передусім інформація має бути доступною читачам за змістом і формою, тобто зрозумілою їм, написаною простою мовою, має містити пояснення складних понять. По-друге, інформація повинна бути доступною економічно, тобто продаватися за невеликі гроші. і, нарешті, по-третє, ще один аспект доступності - зручність доставки;
- відкритість для співпраці. Журналістика містить потенційну можливість виступу кожного громадянина з будь-якого питання, аби цей виступ був здійснений на достатньому для сприйняття аудиторією рівні.