ТИПОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА СОЦІАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

У суспільстві використовують різні класифікації видів інформації. Поділ масової інформації на види здійснюється, як правило, не за одним, а за кількома критеріями. Застосування неоднакових критеріїв дозволяє розглядати інформацію під різними кутами зору, скласти повніше уявлення про характер і зміст інформації.

Перша класифікація суспільної інформації за видами:

— інформація аналогова й дискретна (оцифрована). Суспільства, в тому числі й ЗМІ, поступо переходять на цифрове кодування інформації (наприклад, цифрові телеприймачі);
— інформація статична (наприклад, ілюстрація в книзі) й динамічна (відеоінформація на телебаченні);
— інформація незнакова (програмна, аудіальна, графічна, відео) й знакова (невербальна й вербальна);
— невербальна (міміка, жести тощо) й вербальна [образна (художня література), понятійна (науково-технічна література), образно-понятійна (публіцистична література)].

Друга класифікація суспільної інформації (згідно до „Закону про інформацію” України):

·                    статистична інформація;

·                     масова інформація;

·                     інформація про діяльність державних органів влади та органів місцевого і регіонального самоврядування;

·                     правова інформація;

·                     інформація про особу;

·                     інформація довідково-енциклопедичного характеру;

·                    соціологічна інформація.

 

З.В.Партико дає найповнішу класифікацію соціальної інформації [3]:

part3-1

Остання зміна: Monday 14 December 2015 16:30 PM