ТИПОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА СОЦІАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
У суспільстві використовують різні класифікації видів інформації. Поділ масової інформації на види здійснюється, як правило, не за одним, а за кількома критеріями. Застосування неоднакових критеріїв дозволяє розглядати інформацію під різними кутами зору, скласти повніше уявлення про характер і зміст інформації.
Перша класифікація суспільної інформації за видами:
— інформація аналогова й
дискретна (оцифрована). Суспільства, в тому числі й ЗМІ, поступо переходять на
цифрове кодування інформації (наприклад, цифрові телеприймачі);
— інформація статична (наприклад, ілюстрація в книзі) й динамічна
(відеоінформація на телебаченні);
— інформація незнакова (програмна, аудіальна, графічна, відео) й знакова
(невербальна й вербальна);
— невербальна (міміка, жести тощо) й вербальна [образна (художня література),
понятійна (науково-технічна література), образно-понятійна (публіцистична
література)].
Друга класифікація суспільної інформації (згідно до „Закону про інформацію” України):
· статистична інформація;
· масова інформація;
· інформація про діяльність державних органів влади та органів місцевого і регіонального самоврядування;
· правова інформація;
· інформація про особу;
· інформація довідково-енциклопедичного характеру;
· соціологічна інформація.
З.В.Партико дає найповнішу класифікацію соціальної інформації [3]: