Курс «Афазіологія» охоплює широкий спектр тем, спрямованих на формування у студентів цілісного розуміння природи афазій, умінь їх діагностувати та розробляти ефективні стратегії реабілітації осіб із цими порушеннями.

У процесі вивчення курсу студенти отримають знання про:

  • Теоретичні основи афазіології та історію її розвитку.

  • Місце афазіології серед суміжних наук, її зв’язки з нейропсихологією, психолінгвістикою, неврологією.

  • Сучасні моделі та класифікації афазій, їхні клінічні особливості.

  • Нейрофізіологічні та психолінгвістичні механізми мовлення та порушення, що виникають при афазії.

  • Фактори ризику, етіологію та патогенез афазій.

  • Діагностику афазій, включно з методами нейропсихологічного обстеження, клінічною оцінкою різних видів афазій та їх диференціацією.

  • Інструментальні методи дослідження (МРТ, КТ, ЕЕГ) у діагностиці афазій.

  • Використання стандартизованих тестів та шкал для оцінки мовленнєвих функцій.

Особлива увага приділяється реабілітації хворих з афазією, зокрема:

  • сучасним методам і підходам до відновлення мовлення;

  • індивідуальному підбору реабілітаційних програм;

  • логопедичним технікам і вправам для відновлення фонетичних, лексичних та граматичних аспектів мовлення;

  • застосуванню альтернативних засобів комунікації (жести, малюнки, піктограми).

Курс також висвітлює роль мультидисциплінарної команди (логопед, нейропсихолог, невролог, реабілітолог) у веденні пацієнтів з афазією, комунікативні стратегії роботи з людьми, які мають афазію, психологічні та етичні аспекти взаємодії з пацієнтами та їхніми сім’ями.

У рамках навчання студенти ознайомляться з сучасними науковими дослідженнями в галузі афазіології, братимуть участь у клінічних спостереженнях і практичних заняттях із пацієнтами, що мають афазію, набуваючи практичних умінь, необхідних для професійної діяльності логопеда.