Питання на залік
Питання на залік з навчальної дисципліни
"Збройна агресія Росії проти України (2014-2022) в епоху гібридних війн":
1. Охарактеризуйте особливості Півдня України як історичного регіону (ХІХ - перша чверть ХХ ст.).
2. Проаналізуйте яке місце посіла Україна у складі СРСР.
3. "Русский мир" як останній прояв російської імперської політики.
4. Включення Криму до складу УРСР: передумови та наслідки.
5. Порівняйте зміни в Україні та в інших країнах Центрально-Східної Європи в кінці 1980-х – на початку 1990-х рр. Чому у пострадянський період країни Центрально-Східної Європи змогли досягти значно вищого рівня розвитку, ніж Україна?
6. Поміркуйте, чому саме Південь та Схід України в 1991–2013 рр. стали центрами сепаратизму?
7. Які помилки української влади уможливили появу сепаратизму на Півдні, Сході України, в Криму в 1991–2013 рр.?
8. Охарактеризуйте передумови новітньої російсько-української війни.
9. Сепаратистські рухи в Україні (1991–2013 рр.).
10. Охарактеризуйте складові "гібридної війни" РФ проти України.
11. Охарактеризуйте особливості "гібридної війни" РФ проти України.
12. Охарактеризуйте прояви "гібридної війни" РФ проти України в економічній сфері.
13. Охарактеризуйте прояви "гібридної війни" РФ проти України в військовій сфері.
14. Охарактеризуйте прояви "гібридної війни" РФ проти України в освітній сфері.
15. Охарактеризуйте прояви "гібридної війни" РФ проти України в сфері масових комунікацій.
16. Охарактеризуйте прояви "гібридної війни" РФ проти України в культурній сфері.
17. Новітня російсько-українська війна: передумови та особливості.
18. Новітня російсько-українська війна: стисла хронологія подій..
19. Порівняйте події «Русской весны» в Одесі та Запоріжжі.
20. Порівняйте події «Русской весны» в Донецьку та Луганську.
21. Охарактеризуйте передумови та наслідки анексії Криму для України та РФ.
22. Охарактеризуйте сепаратистські рухи на Півдні і Сході України в 2014 р.
23. Поміркуйте, чи можна стверджувати, що саме територія Півдня та Сходу України у 1991–2020 рр. стала основним об’єктом інформаційної війни РФ проти України? Чому?
24. Назвіть основні фейки, породжені російською пропагандою у 1991–2020 рр.
25. Визначте основну мету на методи проведення інформаційної війни РФ проти України за часів президентства В.Путіна у політичній, військовій, міжнародній, економічній, освітній, науковій, культурній сферах.
26. Наведіть приклади успішної боротьби української влади та громадянського суспільства з проявами інформаційної війни РФ у 2014–2020 рр.
27. Доведіть або спростуйте тезу: «Концепція «Русского мира» – це сучасна неоімперська стратегія РФ». Що можна вважати «інструментами м’якої сили» у концепції «русского мира»? Охарактеризуйте діяльність «інструментів м’якої сили» в Україні у 2004-2013 рр.
28. Назвіть мету, основні об’єкти, суб’єкти, приклади впровадження концепції «Русского мира» в економічному, суспільно-політичному, культурному, науковому, релігійному житті, у військовій сфері та ін. України на початку ХХІ ст.
29. Поясніть, чому події «Русской весны» на території Донеччини та Луганщини завершилися проголошенням ДНР та ЛНР, а на інших землях Півдня та Сходу України вдалося зупинити активну фазу сепаратиських рухів?
30. Спростуйте тезу сучасних російських політиків про те, що сучасна РФ є спадкоємицею Київської Русі.
31. Порівняйте сучасні російські імперські міфи з імперськими міфами російської історіографії царської доби.
32. Чи можна вважати підручники з історії Росії прикладом сучасної інформаційної війни РФ проти України? Відповідь аргументуйте, аналізуючи особливості викладу сюжетів, пов’язаних з історією України у російських підручниках з історії Росії.
33. Інформаційна війна РФ проти України (2013–2020): причини та складові.
34. Сучасна російська історична наука як складова інформаційної війни РФ проти України.