Практичне заняття 4-5
Кооперативне навчання за схемою „два - чотири - всі” з проблем урахування індивідуально-типологічних особливостей дітей у процесі добору і застосування нетрадиційних методів оздоровлення
План
1. Роль рівневої диференціації у процесі застосування нетрадиційних методів оздоровлення дошкільників.
2. Індивідуалізація процесу оздоровлення - основа його ефективності.
3. Значення індивідуально-типологічних особливостей дітей для добору нетрадиційних методів їхнього оздоровлення.
4. Місце педагога у вирішенні завдань індивідуалізації і диференціації процесу оздоровлення дошкільників.
Рекомендації щодо проведення: Студентам, об'єднаним у пари, пропонується письмово відповісти на запитання за схемою: "+” - позитивний бік питання; "-" - негативний бік питання; "цікаво” - висловити особисту зацікавленість питанням. Обов'язковою вимогою є прийняття спільного рішення.
Потім пари об'єднуються в четвірки і за тією ж схемою обговорюють попередньо досягнуті рішення. Як і в парах, прийняття спільного рішення є обов'язковим.
Після цього відбувається колективне обговорення проблеми.
Зі цією схемою відпрацьовуються всі заплановані питання.
Список використаних джерел
1. Гобова Е.С. Понимать детей дело интересное. - М.: Араф, 1997. - С. 18 - 24.
2. Давиденко О.В., Семененко В.П., Фандікова Л.О. Основи програмування фізкультурно-оздоровчих занять з дитячим континґентом. - Тернопіль: Астон, 2003. - С.35 - 70.
3. Крутій К.Л. Планування освітньої роботи з дітьми дошкільного віку. - Запоріжжя: ЛІПС. Лтд, 1999. - 48 с.
4. Крутій К.Л. Концепція та методичні засади програми „Дитина в дошкільні роки”, - Запоріжжя: ЛІПС.Лтд, 2000. - С. 59 - 68.
5. Кузьменко В.І. За віком і за інтересами. Комплектування різновікових групп // Дошк. вих. - 2000. - №7. - С.19.
Контрольні запитання
1. Які види диференціації використовують під час організації процесу оздоровлення дітей дошкільного віку?
2. В чому полягає сутність понять "зовнішня диференціація”, "внутрішня диференціація”?
3. Чому індивідуалізація є ґрунтом диференційованого підходу до процесу оздоровлення дошкільників?
4. Які фізичні показники слід ураховувати під час організації процесу оздоровлення дошкільників? Чому?
5. Чому роль дорослого є провідною у процесі
оздоровлення дошкільників?