Теми семинарських (практичних) занять
Змістовий модуль 1.
Паблік рилейшнз як соціальний інститут і сфера практичної діяльності
ТЕМА 1.ПР-діяльність: теоретичні і практичні засади
- ПР-діяльність, її специфіка. Основні професійні терміни і поняття.
- Цілі і завдання ПР-діяльності.
- Спільні і відмінні ознаки ПР-діяльності від суміжних сфер (журналістики, реклами, інформаційно-комунікаційних технологій).
ТЕМА 2. Історія виникнення і розвитку ПР-діяльності
- Соціальні, економічні та політичні причини виникнення та розвитку ПР-агенцій в світі.
- Етапи становлення професійної ПР-діяльності.
- Виникнення професійної діяльності по зв’язках з громадськістю в Україні.
ТЕМА 3. Сучасний етап розвитку ПР-діяльності
- ПР-діяльність як індустрія в різних країнах світу, її споживачі.
- Становлення професійних ПР-структур в 90-х роках XX ст. в Україні.
- Підвищення значущості ПРдіяльності на сучасному етапі розвитку вітчизняного інформаційного ринку.
- Види діяльності в ПР.
ТЕМА 4. Істрія становлення зв’язків з громадськістю в Україні
- Практика ПР: історія і сучасність.
- Становлення діяльності по зв’язках з громадськістю в Україні. Особливості українського ринку ПР.
ТЕМА 5. Регулювання діяльності у сфері зв’язків з громадськістю
- Регулювання діяльності у сфері зв’язків з громадськістю.
- Правове забезпечення діяльності по зв’язках з громадськістю; закони та нормативні акти, що регулюють громадську і комерційну діяльність.
- Закони про ЗМІ, рекламу, захист авторських прав, прав споживачів.
- Професійна етика: види кодексів професійної поведінки спеціаліста.
- Неформальні способи регулювання в галузі ПР: традиції, норми, мораль, громадська думка.
ТЕМА 6. Соціальний інститут ПР як сфера практичної діяльності
- Загальі характеристики соціального інститут.
- Особливості соціального інституту ПР.
- Специфіка становлення соціального інституту ПР в Україні.
- Мета та сутнісні характеристики інстиуту ПР і практична діяльність.
ТЕМА 7. Моделі ПР-діяльності
- Найпоширеніші моделі ПР-діяльності.
- Моделі Пр-діяльносі, запропоновані Дж.Груніга.
- Особливості українських моделей ПР.
- Потреби розвитку цивілізованої практики ПР-діяльності в Україні.
ТЕМА 8. «Кольорові» паблік рилейшнз
- Класифікація ПР. “Колоьоровий” ПР в сучасній соціальній комунікаціїї. Білий ПР. Сірий ПР. Чорний ПР.
- Кольоровий ПР в Українському соціальному просторі: особливості застосування.
ТЕМА 9. ПР у системі менеджменту
- Менеджмент як сфера діяльності.
- Основи менеджменту.
- Функції ПР у системі менеджменту.
- Важливість соціально-психологічних факторів у менеджменті.
- Корпоративна культура як складова частина функціонування організації.
- Роль ПР у формуванні, розвитку і підтримці корпоративної культури.
- Формування корпоративних комунікацій. Корпоративний простір. Корпоративне позиціювання.
- Правила побудови відносин із топ-менеджментом.
ТЕМА 10. ПР у системі маркетингу
- Маркетинг як сфера діяльності.
- Елементи маркетингу.
- Функції ПР у системі маркетингу.Інтегровані маркетингові комунікації.
- Складові процеу використання можливостей ПР-діяльності в системі маркетингу (за версією В.А.Мойсеєва).
- Вивчення досвіду практики ПР в системі маркетингової діяльності провідних вітчизняних і закордрнних корпорацій.
ТЕМА 11. Практика ПР-діяльності в бізнесовій сфері
- Бізнес і промисловість. ПР- в умовах конкуренції.
- Соціальна відповідальність бізнесу.
- Паблік рилейшнз в контексті соціальної корпоративної відповідальності.
- ПР-діяльність як сфера підтримки бізнесу.
- Основні заходи Пр-діяльності для промислових і бізнес-стркутур.
- Конкурентноспроможність і ПР.
ТЕМА 12. Розробка плану ПР-діяльності для сфери бізнесу
- Основні завдання суб’єкта бізнесової діяльності в сфрі комунікацій.
- Соціальна відповідальність бізнесу як умова створення пабліцитного капіталу.
- Розробка плану ПР-заходів, його види.
- Основні складові плану ПР-діяльності.
- Розробка стратегії ефективності.
- Тактика ПР-діяльності в сфері бізнесу.
ТЕМА 13. Комерційні паблік рилейшнз
- Мета та завдання комерційних паблік рилейшнз.
- Особливості комерційних паблік рилейшнз.
- Аудиторія комерційних паблік рилейшнз.
- Розкриття інформації про компанію.
ТЕМА 14. Основні засади діяльності в контексті політичних паблік рілейшнз
- Мета та завдання політичних паблік рілейшнз. ПР в політичному консультуванні.
- Комунікаційні процеси в політичних паблік рілейшнз. Розкриття інформації про політика.
ТЕМА 15. Виборчі технології як практична діяльність ПР
- Місце ПР у виборчій кампанії.
- Інформаційна Пр-діяльність в передвиборчий період.
- Політик як унікальна пропозиція.
- Технології формування політичного іміджу.
ТЕМА 16. Соціальні паблік рилейшнз
- Спонсоринг як складова соціальних паблік рилейшнз. Мотивація спонсорингу.
- Фанд-рейзинг як складова соціальних паблік рилейшнз. Мотивація фанд-рейзингу.
ТЕМА 17. ПР у діяльності організацій третього сектору
- Мета роботи організацій третього сектору.
- Особливості змісту та форм комунікаційно-інформаційної діяльності оргінзацій третього сектору.
- Відповідальність за ПР-діяльність.
- Моделі організації ПР-діяльності в організаціях третього сектору
ТЕМА 18. Цільові групи громадськості
- Поняття «цільова група громадськості», його важливість для ПР-діяльності.
- Визначення цільових груп громадськості.
- Приорітизація цільових груп.
- Чинники ситуаційного характери і їх вплив на сегментування громадськості. Способи визначення цільвих груп громадськості.
ТЕМА 19. ПР-концепція.
- Мета, завдання, специфіка формування ПР-концепцій.
- Формування корпоративного іміджу. Назва. Слоган. Місія. Легенда. Корпоративні кодекси.
- Фірмовий стиль в загальному контексті діяльності ПР-спеціаліста.
- Елементи корпоративного стилю (термінологія).
- Засоби залучення додаткової уваги.
ТЕМА 20. Методика з’ясування ПР-проблем
- Складові управління процесом розв’язання ПР-проблем. Ч
- отири етапи процесу розв’язання ПР-проблем. Циклічність і безперервність процесу розв’язання ПР-проблем.
- Методика з’ясування ПР-проблем.
ТЕМА 21. Стратегія ПР-діяльності
- Головні етапи процесу стратегічного планування. Прогнозування та його методи.
- Управління цілями. Елементи ПР-плану.
Змістовий модуль 2.
Види практичної діяльності в сфері паблік рилейшнз
ТЕМА 22. Стратегічне планування ПР-діяльності
- Визначення програмних цілей, ідентифікація ключових груп громадськості, регламенту вибору і визначення стратегій. Узгодження між собою загальної програмної мети і цілей, які ставляться перед окремою цільовою групою громадськості і виробленої стратегії.
- Визначення ролі і місії організації. Узгодження змісту та обсягу роботи. Визначення основних напрямків роботи. Розробка системи індикаторів ефективності.
- Планування PR-діяльності.
ТЕМА 23. Моніторинг ПР-діяльності
- Аналіз ПР-ситуації. Внутрішні матеріали, що потребують ПР-аналізу. Зовнішні матеріали, що потребують ПР-аналізу.
- Аналіз поточних матеріалів. Технології аналізу.
ТЕМА 24. Функціональна структура ПР-діяльності
- Робота з клієнтами.Виробнича діяльність. Медіапланування. Дослідницька діяльність. Планування ПР-діяльності.
- Робота по зв’язках із засобам розповсюдження інформації. Робота з населенням.
ТЕМА 25. Роль ПР-структур у забезпеченні ефективної роботи фірми (організації)
- Практика створення ПР-структур в організаціях різного типу.
- Функціональне призначення ПР-структур. Служба ПР у найпростішій системі управління(за версією В.Г.Королько). Функціональні обов’язки фахівців з ПР.
- Основні види діяльності ПР-структур на підприємстві.
ТЕМА 26. Функціональні обов’язки фахівців по зв’язках з громадськістю в ПР-структурі
- Творчий відділ: функціональні обов’язки співробітників.
- Функціональні обов’язки співробітників виробничого відділу.
- Функціональні обов’язки співробітників відділу медіапланування.
- Функціональні обов’язки співробітників відділу маркетингу.
- Дослідницький відділ: функціональні обов’язки співробітників.
- Функціональні обов’язки співробітників віддлу планування.
- Функціональні обов’язки співробітників віддлу по зв’язках із засобами розповсюдження інформації.
- Функціональні обов’язки співробітників віддлу по зв’язках з громадськістю.
ТЕМА 27. Організаційна робота ПР: робота з клієнтами
- Відділ по роботі з клієнтами.Складання клієнтської бази. Робота по залученню та утриманню клієнтів.
- Складання брифів, їх види (Creative brief (творчий);Mediа -brief (медіа-бриф); Design brief (на разрабку дизайнапрезентаційної продукції); Production brief (виробничий); Promotion brief (на проведение промо-заходів) та ін.)
- Підписання угод. Корекційна робота та комунікації з клієнтом протягом терміну виконання ПР-кампанії
ТЕМА 28. ПР-кампанія в системі ПР-діяльності
- Поняття і загальна характеристика ПР-кампанії.
- Основні етапи кампаніх по зв’язках з громадськістю.
- Місто і роль ПР-кампанії в системі ПР-діяльності.
ТЕМА 29. Класифікація ПР-кампаній
- Види ПР-кампаній.
- Типи ПР-кампаній.
- Особливості проведення ПР-кампаній у різних сферах діяльності.
- Специфіка проведення ПР-кампаній у некомерційній сфері.
ТЕМА 30. Організація і проведення ПР-кампанії
- Організація і проведення ПР-кампанії.
- Визначення мети, оцінка ресурсів, визначення аудиторії, підбір відповідного формату.
- Пошуки теми та ідеї. Планування і організація. Проведення ПР-кампанії. Підведення підсумків.
ТЕМА 31. Економічні ПР-кампанії
- Зв’язки з громадськістю на фондовому ринку та реальному секторі економіки.
- Акценти в роботі з фінансово-інвестиційною інформацією. Шляхи підвищення інвестиційної привабливості компанії.
- Бізнес-план. Інвестиційний меморандум. Шляхи підвищення інвестиційної привабливості регіону.
ТЕМА 32. Телебачення та радіо як канали ПР-комунікацій
- ЗМІ як засіб виходу на цільову аудиторію.
- Телебачення як канал ПР-впливу.
- Радіо як канал ПР-впливу.
ТЕМА 33. Друковані видання як канали ПР-комунікацій
- Газета як канал ПР-впливу.
- Журнал як канал ПР-впливу.
- Корпоративні видання.
- Спеціалізовані видання.
ТЕМА 34. Інтернет-комунікації в паблік рилейшнз
- Переваги Інтернету перед іншими ЗМК.
- Веб-сайт як PR-інструмент.
- Електронна пошта.
- Відносини із ЗМІ серез Інтернет.
- Інтернет як інструмент урегулювання кризових ситуацій. Інтернет яз ЗМІ.
- Написання матеріалів для Інтернету.
ТЕМА 35. Базові PR – документи у відносинах із ЗМІ
- Правила створення тексту.
- Матеріали для розповсюдження в ході організації і проведення новинарних подій (прес-реліз, анонс, бекграунд, медіакіт, фотографії, біографія, історична довідка, заява).
- Матеріали для безпосереднього публікування в ЗМІ (авторська стаття, оглядова стаття, интервью, кейс-стори, розважальна стаття). Прес-реліз. Стиль і формат прес-релізу. Тематика повідомлень.
ТЕМА 36. Публічні виступи і спічрайтинг
- Фахівці з написання текстів (спічрайтер, копірайтер).
- Меморандум, правила написання меморандума.
- Техніка написання текстів виступів (підготовка, дослідження, написання). С
- хема текстів виступів - вступ, тезис, основна частина, завершення.
- Прийоми підкреслення особливостей усної мови.
- Правила поведінки під час публічного виступу.
ТЕМА 37. ПР-діяльність по забезпеченню зовнішніх зв’язків організації
- Організація та проведення виставкової діяльності. Організація та проведення семінарів-тренінгів. Організація та проведення клубних вечорів (party). Організація та проведення конференцій та конкурсів.
ТЕМА 38. Реалізація плану і програми ПР-кампанії
- Компонент ПР-акцій у реалізації плану ПР-кампанії.
- Спеціальні події і акції. Технологія підготовки та проведення спеціальої події і акції. Комунікаційний компонент у реалізації плану ПР-діяльності.
ТЕМА 39. Правила підготовки і проведення презентації
- Визначення мети та теми презентації.
- Розробка ідеї презентації, її концептуалізація.
- Визначення місця і термінів проведення презентації. Визначення аудиторії (для якої групи чи груп громадськості проводиться презентація). Визначення складу учасників (як членів організації, так і запрошених). Визначення бюджету. Розсилання запрошень з інформацією про презентацію. У запрошенні вказують наступне: місце, час (від і до), програму, cклад учасників, місце проведення презентації (маршрути громадського транспорту, зупинки, тощо). Після розсилки запрошень нагадайте про презентацію телефоном.
ТЕМА 40. Практика проведення презентації
- Розробка сценарію презентації. Підготовка виступу. Підготовка та перевірка роздаткового матеріалу, сувенірів, демонстраційного матеріалу (кінофільму, слайдів). Підготовка ідентифікаторів та табличок з прізвищами (вимагають уточнення прізвище, імен та посад запрошених) та списку реєстрації учасників.
- Перевірка приміщення та обладнання. Підготовка та поширення прес-релізу (за декілька днів до презентації). Репетиція промови. Підбір одягу (зовнішній вигляд).
ТЕМА 41. Механізми управління інформацією і конструювання новин
- Можливості управління ЗМІ.
- Механізми прямого і прихованого управління ЗМІ.
- Механізми управління інформацією в паблік рилейшнз: формування власного інформаційного потоку, сегментування інформаційного потоку, маніпулювання інформацією, пріоритетне постачання інформації, інформаційне партнерство, оптимізацію стилю і форми подавання матеріалу.
- Прийоми конструювання новин: прив’язування до круглої дати, придумування свят, залучення впливових осіб, перетворення проблем на суспільно значущі, інтрига, скандал. Прийоми посилення новин.
ТЕМА 42. Планування та проведення прес-конференцій
- Визначення мети та теми прес-конференції.
- Розробка ідеї прес-конференції , її концептуалізація.
- Визначення місця і термінів проведення прес-конференції..
- Визначення аудиторії (для якої групи чи груп громадськості проводиться прес-конференція).
- Визначення складу учасників (як членів організації, так і запрошених).
- Визначення бюджету.
- Розсилання запрошень з інформацією про прес-конференцію. У запрошенні вказують наступне: місце, час (від і до), програму, cклад учасників, місце проведення прес-конференції (маршрути громадського транспорту, зупинки, тощо). Нагадування про прес-конференції телефоном.
- Розробка сценарію прес-конференції прес-конференції.