Теми семинарських (практичних) занять

Змістовий модуль 1.
Паблік рилейшнз як соціальний інститут і сфера практичної діяльності


ТЕМА 1.ПР-діяльність: теоретичні і практичні засади

  • ПР-діяльність, її специфіка. Основні професійні терміни і поняття.
  • Цілі і завдання ПР-діяльності.
  • Спільні і відмінні ознаки ПР-діяльності від суміжних сфер (журналістики, реклами, інформаційно-комунікаційних технологій).

ТЕМА 2. Історія виникнення і розвитку ПР-діяльності

  • Соціальні, економічні та політичні причини виникнення та розвитку  ПР-агенцій в  світі.
  • Етапи становлення професійної ПР-діяльності.
  • Виникнення професійної діяльності по зв’язках з громадськістю в Україні.

ТЕМА 3. Сучасний етап розвитку  ПР-діяльності

  • ПР-діяльність як індустрія в різних країнах світу, її споживачі.
  • Становлення   професійних ПР-структур в 90-х роках XX ст. в Україні.
  • Підвищення значущості ПРдіяльності на сучасному етапі розвитку  вітчизняного інформаційного ринку.
  • Види діяльності в ПР.

ТЕМА 4. Істрія становлення зв’язків з громадськістю в Україні

  • Практика ПР: історія і сучасність.
  •  Становлення діяльності по зв’язках з громадськістю в Україні.  Особливості  українського ринку ПР. 

ТЕМА 5. Регулювання діяльності у сфері зв’язків з громадськістю

  • Регулювання діяльності у сфері зв’язків з громадськістю. 
  • Правове забезпечення діяльності по зв’язках з громадськістю; закони та нормативні акти, що регулюють громадську і комерційну діяльність.
  • Закони про ЗМІ, рекламу, захист авторських прав, прав споживачів.
  • Професійна етика: види кодексів професійної поведінки спеціаліста.
  • Неформальні способи регулювання в  галузі ПР: традиції, норми, мораль, громадська думка. 

ТЕМА 6. Соціальний інститут ПР як сфера практичної діяльності

  • Загальі характеристики соціального інститут.
  •  Особливості соціального інституту ПР.
  • Специфіка становлення соціального інституту ПР в Україні.
  •  Мета та сутнісні характеристики інстиуту ПР і практична діяльність.

ТЕМА 7. Моделі ПР-діяльності

  • Найпоширеніші моделі ПР-діяльності.
  • Моделі Пр-діяльносі, запропоновані Дж.Груніга.
  • Особливості українських моделей ПР.
  • Потреби розвитку цивілізованої практики ПР-діяльності в Україні.

ТЕМА 8. «Кольорові»  паблік рилейшнз

  •  Класифікація ПР. “Колоьоровий” ПР в сучасній соціальній комунікаціїї. Білий ПР. Сірий ПР. Чорний ПР.
  • Кольоровий ПР в Українському соціальному просторі: особливості застосування.

ТЕМА 9.   ПР у системі менеджменту

  • Менеджмент як сфера діяльності.
  • Основи менеджменту.
  • Функції ПР у системі менеджменту.
  • Важливість соціально-психологічних факторів у менеджменті.
  • Корпоративна культура як складова частина функціонування організації.
  •  Роль ПР у формуванні, розвитку і підтримці корпоративної культури.
  • Формування корпоративних комунікацій. Корпоративний простір. Корпоративне позиціювання.
  •  Правила побудови відносин із топ-менеджментом. 

ТЕМА 10. ПР у системі маркетингу

  • Маркетинг як сфера діяльності.
  • Елементи маркетингу.
  • Функції ПР у системі маркетингу.Інтегровані маркетингові комунікації.
  • Складові процеу використання можливостей ПР-діяльності  в системі маркетингу (за версією  В.А.Мойсеєва).
  • Вивчення досвіду практики ПР в системі маркетингової діяльності провідних вітчизняних і закордрнних корпорацій.

ТЕМА 11. Практика ПР-діяльності в бізнесовій сфері

  • Бізнес і промисловість. ПР- в умовах конкуренції.
  • Соціальна відповідальність бізнесу.
  •  Паблік рилейшнз в контексті соціальної корпоративної відповідальності.
  • ПР-діяльність як сфера підтримки бізнесу.
  • Основні заходи Пр-діяльності для промислових і бізнес-стркутур.
  • Конкурентноспроможність  і ПР.

ТЕМА 12.  Розробка плану ПР-діяльності для сфери бізнесу

  • Основні  завдання суб’єкта бізнесової діяльності в сфрі комунікацій.
  • Соціальна відповідальність бізнесу як умова створення пабліцитного капіталу.
  • Розробка плану ПР-заходів, його види.
  • Основні складові плану ПР-діяльності.
  • Розробка стратегії ефективності.
  • Тактика ПР-діяльності в сфері бізнесу.

ТЕМА 13. Комерційні паблік рилейшнз

  • Мета та завдання комерційних паблік рилейшнз.
  • Особливості комерційних паблік рилейшнз.
  •  Аудиторія комерційних паблік рилейшнз. 
  • Розкриття інформації про компанію.

ТЕМА 14. Основні засади діяльності в контексті політичних паблік рілейшнз  

  • Мета та завдання політичних паблік рілейшнз. ПР в політичному консультуванні.
  • Комунікаційні процеси в політичних паблік рілейшнз. Розкриття інформації про політика.

ТЕМА 15. Виборчі технології як практична діяльність ПР 

  • Місце ПР у виборчій кампанії.
  •   Інформаційна Пр-діяльність в передвиборчий період.
  • Політик як унікальна пропозиція.
  • Технології формування політичного іміджу.

ТЕМА 16. Соціальні паблік рилейшнз

  • Спонсоринг як складова соціальних паблік рилейшнз. Мотивація спонсорингу. 
  • Фанд-рейзинг як складова соціальних паблік рилейшнз. Мотивація фанд-рейзингу.

ТЕМА 17. ПР у діяльності організацій третього сектору

  • Мета роботи організацій третього сектору.
  • Особливості змісту та форм комунікаційно-інформаційної діяльності оргінзацій третього сектору.
  • Відповідальність за ПР-діяльність.
  • Моделі організації ПР-діяльності в організаціях третього сектору

ТЕМА 18. Цільові групи громадськості

  • Поняття «цільова група громадськості», його важливість для ПР-діяльності.
  • Визначення цільових груп громадськості.
  •  Приорітизація цільових груп.
  • Чинники ситуаційного характери і їх вплив на сегментування громадськості. Способи визначення цільвих груп громадськості.

ТЕМА 19. ПР-концепція.

  • Мета, завдання, специфіка формування ПР-концепцій.
  • Формування корпоративного іміджу. Назва. Слоган. Місія. Легенда. Корпоративні кодекси.
  • Фірмовий стиль в загальному контексті діяльності ПР-спеціаліста.
  • Елементи корпоративного стилю (термінологія).
  • Засоби залучення додаткової уваги.

ТЕМА 20. Методика з’ясування ПР-проблем

  • Складові управління процесом розв’язання ПР-проблем. Ч
  • отири етапи процесу розв’язання ПР-проблем. Циклічність і безперервність процесу розв’язання ПР-проблем.
  •  Методика з’ясування ПР-проблем.

ТЕМА 21. Стратегія ПР-діяльності

  • Головні етапи процесу стратегічного планування. Прогнозування та його методи.
  • Управління цілями. Елементи ПР-плану.


Змістовий модуль 2.
Види практичної діяльності в сфері паблік рилейшнз


ТЕМА 22. Стратегічне планування ПР-діяльності

  • Визначення програмних цілей, ідентифікація ключових груп громадськості, регламенту вибору і визначення стратегій. Узгодження між собою загальної програмної мети і цілей, які ставляться перед окремою цільовою групою громадськості і виробленої стратегії.
  • Визначення ролі і місії організації. Узгодження змісту та обсягу роботи. Визначення основних напрямків роботи. Розробка системи індикаторів ефективності.
  • Планування PR-діяльності.


ТЕМА 23. Моніторинг ПР-діяльності

  • Аналіз ПР-ситуації. Внутрішні матеріали, що потребують ПР-аналізу. Зовнішні матеріали, що потребують ПР-аналізу.
  • Аналіз поточних матеріалів. Технології аналізу.


ТЕМА  24. Функціональна структура  ПР-діяльності

  • Робота з клієнтами.Виробнича  діяльність. Медіапланування. Дослідницька діяльність. Планування ПР-діяльності.
  • Робота по зв’язках із засобам розповсюдження інформації. Робота з населенням.

ТЕМА 25. Роль ПР-структур  у забезпеченні ефективної роботи фірми (організації)

  • Практика створення ПР-структур в організаціях різного типу.
  •  Функціональне призначення ПР-структур. Служба ПР у найпростішій системі управління(за версією В.Г.Королько). Функціональні обов’язки фахівців з ПР.
  •  Основні види діяльності ПР-структур на підприємстві.

ТЕМА 26. Функціональні обов’язки фахівців по зв’язках з громадськістю в ПР-структурі

  • Творчий відділ: функціональні обов’язки співробітників.
  • Функціональні обов’язки співробітників виробничого відділу.
  • Функціональні обов’язки співробітників  відділу медіапланування.
  •  Функціональні обов’язки співробітників відділу маркетингу.
  • Дослідницький відділ: функціональні обов’язки співробітників.
  • Функціональні обов’язки співробітників віддлу планування.
  • Функціональні обов’язки співробітників віддлу по зв’язках із засобами розповсюдження інформації.
  • Функціональні обов’язки співробітників віддлу по зв’язках з громадськістю.

ТЕМА 27. Організаційна робота ПР: робота з клієнтами

  • Відділ по роботі з клієнтами.Складання клієнтської бази. Робота по залученню та утриманню клієнтів.
  • Складання брифів, їх види (Creative brief (творчий);Mediа -brief (медіа-бриф); Design brief (на разрабку дизайнапрезентаційної продукції); Production brief (виробничий); Promotion brief (на проведение промо-заходів) та ін.)
  • Підписання угод. Корекційна робота та комунікації з клієнтом протягом терміну виконання ПР-кампанії

ТЕМА 28. ПР-кампанія в системі ПР-діяльності

  • Поняття і загальна характеристика ПР-кампанії. 
  • Основні етапи кампаніх по зв’язках з громадськістю.
  • Місто і роль ПР-кампанії в системі ПР-діяльності.

ТЕМА 29. Класифікація ПР-кампаній

  • Види ПР-кампаній. 
  • Типи ПР-кампаній.
  • Особливості проведення ПР-кампаній у різних сферах діяльності.
  •  Специфіка проведення ПР-кампаній у некомерційній сфері.

ТЕМА 30. Організація і проведення ПР-кампанії

  • Організація і проведення ПР-кампанії.
  • Визначення мети, оцінка ресурсів, визначення аудиторії, підбір відповідного формату.
  • Пошуки теми та ідеї. Планування і організація. Проведення  ПР-кампанії.  Підведення підсумків.

ТЕМА 31. Економічні ПР-кампанії

  • Зв’язки з громадськістю на фондовому ринку та реальному секторі економіки.
  • Акценти в роботі з фінансово-інвестиційною інформацією. Шляхи підвищення інвестиційної привабливості компанії. 
  • Бізнес-план. Інвестиційний меморандум. Шляхи підвищення інвестиційної привабливості регіону.

ТЕМА 32. Телебачення та радіо як канали ПР-комунікацій

  • ЗМІ як засіб виходу на цільову аудиторію.
  • Телебачення як канал ПР-впливу.
  • Радіо як канал ПР-впливу.

ТЕМА 33. Друковані видання як канали ПР-комунікацій

  • Газета  як канал ПР-впливу.
  • Журнал як канал ПР-впливу.
  • Корпоративні видання.
  • Спеціалізовані видання.

ТЕМА 34. Інтернет-комунікації в паблік рилейшнз

  • Переваги Інтернету перед іншими ЗМК.
  •  Веб-сайт як PR-інструмент.
  • Електронна пошта.
  • Відносини із ЗМІ серез Інтернет.
  •  Інтернет як інструмент урегулювання кризових ситуацій. Інтернет яз ЗМІ.
  • Написання матеріалів для Інтернету.

ТЕМА  35. Базові PR – документи у відносинах із ЗМІ

  • Правила створення тексту.
  • Матеріали для розповсюдження в ході організації і проведення новинарних подій (прес-реліз, анонс, бекграунд, медіакіт, фотографії, біографія, історична довідка, заява). 
  • Матеріали для безпосереднього публікування в ЗМІ (авторська стаття, оглядова стаття, интервью, кейс-стори, розважальна стаття).  Прес-реліз. Стиль і формат прес-релізу. Тематика повідомлень.

ТЕМА 36. Публічні виступи і спічрайтинг

  • Фахівці з написання текстів (спічрайтер, копірайтер).
  • Меморандум, правила написання меморандума.
  • Техніка написання текстів виступів (підготовка, дослідження, написання). С
  • хема  текстів виступів - вступ, тезис, основна частина, завершення.
  • Прийоми підкреслення особливостей усної мови.
  • Правила поведінки під час публічного виступу. 

ТЕМА 37. ПР-діяльність по забезпеченню зовнішніх зв’язків організації

  • Організація та проведення виставкової діяльності. Організація та проведення семінарів-тренінгів. Організація та проведення клубних вечорів (party).  Організація та проведення конференцій та конкурсів.

ТЕМА 38. Реалізація плану і програми ПР-кампанії

  • Компонент ПР-акцій у реалізації плану ПР-кампанії.
  • Спеціальні події і акції. Технологія підготовки та проведення спеціальої події і акції. Комунікаційний компонент у реалізації плану ПР-діяльності.

ТЕМА 39. Правила підготовки і проведення презентації

  • Визначення мети та теми презентації.
  • Розробка ідеї презентації, її концептуалізація.
  • Визначення місця і термінів проведення презентації. Визначення аудиторії (для якої групи чи груп громадськості проводиться презентація).  Визначення складу учасників (як членів організації, так і запрошених). Визначення бюджету. Розсилання запрошень з інформацією про презентацію. У запрошенні вказують наступне: місце, час (від і до), програму, cклад учасників, місце проведення презентації (маршрути громадського транспорту, зупинки,  тощо). Після розсилки запрошень нагадайте про презентацію телефоном.

ТЕМА 40.  Практика проведення презентації

  • Розробка сценарію презентації. Підготовка виступу. Підготовка та перевірка роздаткового матеріалу, сувенірів, демонстра­цій­ного матеріалу (кінофільму, слайдів). Підготовка ідентифікаторів та табличок з прізвищами (вимагають уточнення прізвище, імен та посад запрошених) та списку реєстрації учасників.
  • Перевірка  приміщення та обладнання. Підготовка та поширення прес-релізу (за декілька днів до презентації). Репетиція промови. Підбір одягу (зовнішній вигляд).

ТЕМА 41. Механізми управління інформацією і конструювання новин

  • Можливості управління ЗМІ.
  • Механізми прямого і прихованого управління ЗМІ.
  • Механізми управління інформацією в паблік рилейшнз: формування власного інформаційного потоку, сегментування інформаційного потоку, маніпулювання інформацією, пріоритетне постачання інформації, інформаційне партнерство, оптимізацію стилю і форми подавання матеріалу.
  • Прийоми конструювання новин: прив’язування до круглої дати, придумування свят, залучення впливових осіб, перетворення проблем на суспільно значущі, інтрига, скандал. Прийоми посилення новин.

ТЕМА 42. Планування та проведення прес-конференцій

  • Визначення мети та теми прес-конференції.
  • Розробка ідеї прес-конференції , її концептуалізація.
  • Визначення місця і термінів проведення прес-конференції..
  • Визначення аудиторії (для якої групи чи груп громадськості проводиться прес-конференція).
  • Визначення складу учасників (як членів організації, так і запрошених).
  • Визначення бюджету.
  • Розсилання запрошень з інформацією про прес-конференцію. У запрошенні вказують наступне: місце, час (від і до), програму, cклад учасників, місце проведення прес-конференції (маршрути громадського транспорту, зупинки,  тощо). Нагадування про прес-конференції телефоном.
  • Розробка сценарію прес-конференції прес-конференції.


Zuletzt geändert: Thursday, 7. May 2015, 17:17